Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer

Pt. streamer jeg MKV film fra min PC til min WD TV Live (3.gen) - Her kommer DTS HD:MA eller Dolby TrueHD lydkilderne fint igennem via WD boksen og videre til surround receiveren.

Prøver at jeg at streame samme film direkte til mit 4-5 år gamle Sony TV, afspilles lyden via receiveren som Dolby ProLogic II - noget receiveren automatisk gør når den får et stereosignal.

Mit bud er, at mit "gamle" tv ikke kan håndtere lydformaterne, som WD boksen kan.

Mit spørgsmål er - kan de nye 2014 eller 2015 modeller af henholdsvis Sony, Samsung eller LG godt afspille/dekode/videresende DTS HD:MA og Dolby TrueHD, så jeg kan droppe WD boksen, og nøjes med TV'et som afspiller?

Og i så fald - plejer det at så i specs? :)
Af Popmute
Det skulle gerne fremstå i specs, ja... Men det med formaterne, kunne være som du selv siger, at tv'et kun behandler og videresender prologic II lyd.

Relief: Mit lydkort i computeren, bliver ikke bedre selvom jeg giver den en lydfil med bedre lyd i :)

Håber det kunne give lidt vind i den rigtige retning, mvh Thomas
Ja - mit gamle TV kan sandsynligvis ikke dekode disse lydformater.

Jeg spørger mere til, om de nye TV generelt forventes at kunne dekode disse lydformater - f.eks. hvis man går på Samsungs hjemmeside, og ser specs på en af deres nye topmodeller - f.eks. et TV fra deres 8 serie - kan man ikke umiddelbart se om TV kan dekode og videresende DTS HD:MA via HDMI.

Jeg håbede at folk med disse nyere TV kunne bekræfte/afkræfte hvorvidt deres kunne det. :)

...eller vidste hvor man kunne finde ud af det, uden at skulle ringe til producenternes support og høre dem - (de ved det måske ikke engang. :p )
Af ByteMe
Håber det er OK at jeg kommer med et lille sideskud til emnet? :)

Har du undertekster på dine MKV film? Som løse filer eller indlejret i MKV filen?

For det er nemlig langt fra alle TV, selv de nye, der vil medtage undertekster der ligger ved siden af video filen. Noget som WD TV boksen ikke har problemer med. Jeg bruger selv en WD TV Live Gen3 til at streame film af den grund.