Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Odgaard
ThomasHO skrev:
Til jer der spørger om man kan spejle indhold, så er det muligt ja. Det kræver at TV og eksempelvis ens computer er koblet til samme WiFi, derefter er det muligt at spejle. Jeg er ikke helt sikker på hvor meget indhold man egentlig kan spejle, men jeg har uden problemer spejlet både Youtube og Netflix. TV'et har dog en funktion, Swipe and Share, der gør at man kan swipe indhold fra eksempelvis tlf, op på TV'et. Jeg har dog ikke prøvet dette.
Hej Thomas. Hvad gør du helt konkret når du spejler indhold via WiFi? Findes der en forklaring et sted?

Pft.
Af knaseren
vil lige sige at det viera link overhovedet ikke virker. jeg har via tv'ets menuer parret bluray afpsiller sammen og tv'et viser den finder det og når man vælger popper det hurtigt væk. går udfra det så er parret sammen. men tv remote kan f.eks ikke pause eller spole og den undertekst knap virker hellerikke.
Af knaseren
til ThomasHO

jeg har lige fundet ud af hvordan man får subtitles på f.eks en mkv film hvor teksterne er inkluderet i. når filmen kører skal du trykke på OPTIONS som så giver dig en alternativ menu. der kan du f.eks vælge lyd OG undertekster :D
Af ThomasHO
Odgaard skrev:
ThomasHO skrev:
Til jer der spørger om man kan spejle indhold, så er det muligt ja. Det kræver at TV og eksempelvis ens computer er koblet til samme WiFi, derefter er det muligt at spejle. Jeg er ikke helt sikker på hvor meget indhold man egentlig kan spejle, men jeg har uden problemer spejlet både Youtube og Netflix. TV'et har dog en funktion, Swipe and Share, der gør at man kan swipe indhold fra eksempelvis tlf, op på TV'et. Jeg har dog ikke prøvet dette.
Hej Thomas. Hvad gør du helt konkret når du spejler indhold via WiFi? Findes der en forklaring et sted?

Pft.
Nu har jeg so sagt kun gjort det via Primært Netflix og Youtube, og der har jeg haft samme mulighed som når jeg bruger min chromecast, et lille symbol. Når jeg trykker på den, kan jeg så vælge mit tv. Men jeg har ikke endnu ikke udforsket alle muligheder, eller begrænsninger, da jeg ikke har haft brug for det.
Af ThomasHO
knaseren skrev:til ThomasHO

jeg har lige fundet ud af hvordan man får subtitles på f.eks en mkv film hvor teksterne er inkluderet i. når filmen kører skal du trykke på OPTIONS som så giver dig en alternativ menu. der kan du f.eks vælge lyd OG undertekster :D
Når du skriver at teksterne er inkluderet i, tænker du så når de er hardcoded på filmen, eller bare ligger i samme mappe? Vil lige forsøge og se om jeg kan få det til at virke den vej.
Eller mener du når man laver film og undertekster i en fil, så kan man gøre det på den måde?

Edit: prøvede lige med en film, og det virkede sgu! Tak! Jeg har tidligere rodet rundt inde i menuen, uden løsning.
Senest rettet af ThomasHO 28 jan 2015, 19:27, rettet i alt 1 gang.
Af knaseren
jeg tænker ikke hardcoded men man kan jo tilføje alle de undertekster i en mkv fil som man vil. dvs. de IKKE ligger seperat ved siden af. men de er inkluderet i filen. jeg kan ikke finde ud af at lave en af mine dvder om til mkv med seperat undertekst fil. :( men det også ligemeget nu da panasonic kan slå teksten til. det kan mit d8005 samsung ikke.
Af Odgaard
ThomasHO skrev:
Odgaard skrev:
ThomasHO skrev:

Pft.
Nu har jeg so sagt kun gjort det via Primært Netflix og Youtube, og der har jeg haft samme mulighed som når jeg bruger min chromecast, et lille symbol. Når jeg trykker på den, kan jeg så vælge mit tv. Men jeg har ikke endnu ikke udforsket alle muligheder, eller begrænsninger, da jeg ikke har haft brug for det.

Forstår stadig ikke helt hvordan du har fået dette ikon?
Af knaseren
skal lige hører jer panasonic ejere om det kan være rigtigt der ikke er et mini tv billede når man er i EPG ? når jeg går i EPG stopper lyden også på den kanal jeg er på.
Af StephanVPetersen
knaseren skrev:jeg tænker ikke hardcoded men man kan jo tilføje alle de undertekster i en mkv fil som man vil. dvs. de IKKE ligger seperat ved siden af. men de er inkluderet i filen. jeg kan ikke finde ud af at lave en af mine dvder om til mkv med seperat undertekst fil. :( men det også ligemeget nu da panasonic kan slå teksten til. det kan mit d8005 samsung ikke.
Har du et link til hvordan dette gøres? Jeg har altid været vant til at underteksterne blot ligger ved siden af .mkv'en som en .srt fil med samme navn.
Af knaseren
ja jeg har brugt www.makemkv.com til at lave et par af mine dvd'er om med. ret simpelt. du lader programmet læse dvden og så hakker du selve filmen af og hvad lyd spor du vil have og undertekst. så laver den det hele om til én mkv fil.
Af ThomasHO
[quote=]

Forstår stadig ikke helt hvordan du har fået dette ikon?[/quote]

Kan være jeg har fået det i forbindelse med at jeg downloadede chromecast appen, det er ihvertfald samme knap jeg trykker på, når jeg skal tilgå min chromecast. (Oppe ved siden af indstillinger knappen, i google Chrome browser).
Af StephanVPetersen
Jeg tjekkede lige i går, og det virker fint med en mkv fil og en srt fil ved siden af. Jeg bruger mediecenter appen, og har Serviio installeret på min pc.
Af knaseren
ja når underteksterne ligger seperat, så virker det med serviio men hvis underteksterne er inkluderet i mkv filen så virker det ikke. i et hvertfald ik med samsung. har ikke testet med panasonic.
Af StephanVPetersen
Havde et Samsung tidligere (D8005), og den havde nogle gange problemer med at se srt filen. Nogle gange skulle jeg genstarte filmen før den opdagede dem og andre gange virkede det slet ikke. Desuden var den meget langsom til at starte filmene op via Serviio. Panasonic'en starter næsten filmen med det samme (Jeg kører trådløst). Det kan selvfølgelig være udviklingen over de sidste 3 år der har gjort WiFi bedre i skærmene, men jeg var ikke specielt imponeret over Samsungs WiFi håndtering.

Kan ikke forstå det ikke virker med hardcoded subs, men vil lige tjekke det i weekenden. Kan ikke forestille mig andet end at det virker. Det virkede fint på min gamle Samsung - mener jeg.