Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Roedspar
hej , mit poneer 6090 h er blevet underligt virker 3 timer og lukker så ned . ( er fra 2009)
vil jeg genstarte blinker diode i et interval på 8 blink.
når det så har stået og kølet ned virker det igen ??

jeg har fået oplyst at det er en mainboard fejl og pris rep. 7500,

Har nu set på lg 65 ub950 v til 15.000 i elgiganten -

nogen kommentarer til rep. prisen
andre der har oplevet lignede problemer

/ kan det ikke bedre betale sig at købe nyt .
og er der bedrede anbefalinger til nyt ??
Brugeravatar
Af Johnhother
Direkte adspurgt, kan det ikke betale sig at reparere (få evt. et andet tilbud). Men det er jo et fint TV, som kan gå i udu efter 14 dage igen - eller måske ikke.

Det er med andre ord svært at råde i sådan en sag.

Selv ville jeg hvis du køber nyt, gå efter Sony eller Panasonic.
Af Popmute
Hejsa... Når de siger mainboard fejl, er det en lidt bred term. Jeg vil gerne komme med et ukvallificeret gæt :) Det med 8 blink kunne det være en indikation på "power supply failure".

Har du selv lidt teknisk snilde ? nu tænker jeg en skruetrækker til at fjerne bagbeklædningen med. Så skulle du gerne kunne se de forskellige "mainboards"

Der skulle være 3-4 mainboards udfra hvilken model og producent der har lavet det. Boards er arrangeret; et til strømmen, et til tuneren og formodentligt et til selve mainboardet, hvor tv systemet ligger på o.s.v

Har et par kollegaer som har haft heldet med sig og bare skifte et board, hvor så tv'et virkede upåklageligt efterfølgende og stadigvæk gør det

Mvh Thomas
Af MickDK
Hvis du skal ud og skifte så overvej OLED, hvis du som jeg ser film i dæmpet belysning og kommer fra et KURO så tror jeg ikke du vil kunne leve med LCD TV's manglende evne til at vise dyb sort + højkontrast - i hver enkelt pixel vel at mærke.
Af PeterD
...Men et Sony eller Panasonic OLED, som rent kvalitetsmæssigt er det eneste der kan retfærdiggøre et skifte væk fra Kuro, er rimelig pebret.. :((
Af MickDK
Jeg tænkte på LG OLED naturligvis.

Panasonic og Sony sælger ikke (foreløbig) OLED TV :)
Af flatnesdam
Hvis fejlen kommer på grund af varme kunne du prøve at sætte en ventilator til at blæse luft ind bag TV'et. Derved vil der måske gå længere tid før det lukker ned.
Af Roedspar
Mange tak for jeres indlæg .

For at besvare en række af spørgsmålene

fra urbananen om jeg ryger - er det relevant ??? Et tv skulle vel gerne kunne klare et par smøger om dagen , men ja.

Og det er et rep. tilbud fra tv- mekanikker .

Jeg tænker at jeg vil se på et Lg 65 ub950 v nu , og så vente lidt med oled

VH

Roedspar
Af flatnesdam
Støv er nok et større problem end røg. Efter nogle års drift vil der formentig sidde en del støv indvendigt i TV'et som kan gøre det sværere at komme af med varmen. Og varme er den væsentligste årsag til at komponenterne har en begrænset levetid.