Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg er den lykkelige ejer af et tx48as640 fra Panasonic. Jeg ønsker at kalibrere tv'et jf. denne guide https://www.avforums.com/threads/panaso ... s.1888454/, men når det kommer til den første indstilling "Viewing mode" kan jeg kun vælge 'Normal' eller 'Dynamic', og ikke som angivet 'True Cinema'.

Ligeledes er der en del indstillinger jeg ikke kan ændre (teksten er grå i stedet for hvid), eksempelvis 'Film Cadence Mode' og '1080p Pure Direct'

Hvad gør jeg forkert?

Jeg har opdateret softwaren til den nyeste.
Det lyder som om du er i apps/homescreen, for der er de indstillinger ikke tilgængelige.

Du skal være i TV eller en HDMI-indgang.

Men det er i øvrigt irriterende, at der ikke kan stilles på ret meget, når man kører apps, for Netflix kan så evt. ikke komme til at stå optimalt.
lunddal skrev:Det lyder som om du er i apps/homescreen, for der er de indstillinger ikke tilgængelige.

Du skal være i TV eller en HDMI-indgang.

Men det er i øvrigt irriterende, at der ikke kan stilles på ret meget, når man kører apps, for Netflix kan så evt. ikke komme til at stå optimalt.
Ahhh! Jeg var ikke klar over, at der var forskel på, hvor man ændreden indstillingerne. Mange tak!

Har du særlige indstillinger for apps?
Af lunddal
Indstillingerne er per input, men det er muligt at kopiere indstillinger fra ét input til de andre.

Indstillingerne i apps er sat til Normal hos mig, og så har jeg taget de ting jeg kan tage fra de andre inputs.

Dog har jeg skruet op for baggrundsbelysningen, da Netflix ser meget mørk ud ellers.

Skal lige sige, at det er et AS650, jeg har, og ikke 640.
lunddal skrev:Indstillingerne er per input, men det er muligt at kopiere indstillinger fra ét input til de andre.

Indstillingerne i apps er sat til Normal hos mig, og så har jeg taget de ting jeg kan tage fra de andre inputs.

Dog har jeg skruet op for baggrundsbelysningen, da Netflix ser meget mørk ud ellers.

Skal lige sige, at det er et AS650, jeg har, og ikke 640.
Cool, tak! Jeg har kopieret til de andre indstillinger.