Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af knaseren
hej flatpanels

er nødtil at bede jer om hjælp til hvordan jeg laver en favorit liste på mit nye panasonic tx48as640e.
hverken manualen eller google kan vise det. jeg har også brug for at slette udvalgte kanaler fra den fulde liste så jeg kan få tv billede i programguiden.

har også køb en bluray afspiller til tvet. panasonic dmp bdt260. efter som panasonic har glemt at lave en dedikeret undertekst knap på remoten vil jeg gerne have apparatet til at tvinge valg af danske tekster. men i menuen beder den om en 4 cifret kode... hvad er koden til danske tekster??? jeg har prøvet med 0006 men det virker ikke. og man SKAL taste 4 cifre.

edit: fandt en kode som jeg troede var løsningen men bd afspilleren fatter ikke at bruge den. når filmen starter står undertekst menuen til OFF selv om jeg i settings har bedt den ok at bruge koden 6865 fra dette link: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=729
Af capi
Er du ellers tilfreds med fjernsynet :-)

Har du tid til en kort anmeldelse ?
Af knaseren
fik det igår og har ik haft meget tid til at pille så meget ved det , men indstillede billedet med profilen true cinema og satte lidt ned for sharpness og billedet virker ret flot. i stuen har jeg mit samsung d8005 og begge tv er ret lig hinanden. men menu mæssigt skal man kæmpe lidt for at finde det man vil have. har fundet ud af at lave en favorit kanal liste men kan ikke finde ud af at slette kanaler. og det skal jeg helst finde ud af for at få et live tv billede når man er i program guiden.
Af PeterD
Hej Capi:

Det er altid velkommen med en brugeranmeldelse fra folk som lige har købt en, på papiret ganske fornuftig, skærm.

Det kan være han kan skrive lidt om hvad han syntes om billedet, om "niveauet af sort", farverne, hudtoner etc.

Her er endnu en test:

http://www.trustedreviews.com/panasonic ... ons-page-3

For resten: Skal du ikke ind i Menu/Indstilling/DVB-Indstillingsmenu/Rediger Favoritter, markere en kanal i højre side og så trykke på "OK" (Slet) på fjernbetjeningen..?

Kan den godt både vise "TV Guide" og så også tvprogrammet samtidig bagved..?
Af knaseren
ja, du kan godt have live tv billede imens du er i programguiden. det kan man iethvertfald på samsung. men det kræver man sletter alle kanaler i 143 hz området. dvs alle c+ og cmore kanaler.

edit: har liget prøvet at se om der var en slette mulighed i favorit redigeringsmenuen,men det var der ikke :(
Af lunddal
Favoritliste laver du i Hovedmenu > Indstilling > DVB Indstillingsmenu > Rediger Favoritter

Tror ikke at du kan slette kanaler.
Af Nielselbaek
Og jeg får samme TV i morgen. Er vist ret populært hehe
Af knaseren
fik et link til tv'ets manual.
http://tda.panasonic-europe-service.com ... 99K-E1.pdf

tror man kan slette en kanal ved at følge disse instruktioner:

Opdatering af kanalliste
Ved at opdatere DVB-kanallisten, kan du tilføje nye kanaler, slette fjernede
kanaler eller ændre kanalnavne og positioner automatisk.

Kanallisten opdateres, mens dine indstillinger bevares i
Rediger favoritter, Kanalliste, Børnelås, osv.

mon "slette fjernede kanaler" betyder dem jeg har skjult på hovedkanallisten?
Af Odgaard
Ved I om det er muligt at streame indhold (ligesom apple tv) med denne skærm? Altså overføre video fra en computer eller tablet til tv'et.
Af knaseren
dont know men der er jo wifi indbygget, så det burde være muligt, måske med en app. jeg har ik haft tid til at kigge så meget på tv'et endnu.
Af Odgaard
I produktvideoen (http://www.panasonic.com/dk/consumer/vi ... s640e.html) beskriver de det med "Swipe & Share" (se ved 0:58) som virker til at være det jeg efterspørger, men kan ikke rigtig finde mere information om det - heller ikke i manualen :(

Edit: tror jeg fandt ud af det. Desværre er det ikke helt som jeg havde forestillet mig. Der findes et app til iOs og Android der hedder "TV Remote 2", som fungerer som fjernbetjening. Herfra kan man også streame video, lyd og billeder til skærmen. Dvs. ikke den store forskel mellem det og så den indbyggede mediecenter funktionalitet.

Må vente på Apple får introduceret ny Apple TV :)
Af ThomasHO
Først og fremmest, så er der en knap i nr. to række fra toppen, der hedder STTL. Det er kort for Subtitle, og er altså en undertekst knap. Prøv den.

Til jer der spørger om man kan spejle indhold, så er det muligt ja. Det kræver at TV og eksempelvis ens computer er koblet til samme WiFi, derefter er det muligt at spejle. Jeg er ikke helt sikker på hvor meget indhold man egentlig kan spejle, men jeg har uden problemer spejlet både Youtube og Netflix. TV'et har dog en funktion, Swipe and Share, der gør at man kan swipe indhold fra eksempelvis tlf, op på TV'et. Jeg har dog ikke prøvet dette.

Til selve TV'et, så kan jeg sige at jeg er virkelig tilfreds. Jeg har sat billedprofilen til "True Cinema", og derefter justeret det efter denne side:
https://www.avforums.com/threads/panaso ... s.1888454/

Jeg er meget imponeret over billedet, og jeg synes at kvaliteten af billedet er godt, om det så er digitale kanaler, HD kanaler, sport eller film. Sortniveauet er også virkelig godt, og har flere gange læst herinde at folk klager om grålig farve på IPS-panel TV, og det er ihvertfald noget jeg ikke har oplevet.

Jeg ser meget sport, og også her klarer AS640E det virkelig godt. Der er ikke nogen sløring på skærmen, selvom kameraerne bevæger sig hurtigt (ved en lang bold i eksempelvis fodbold). Jeg har nu både set fodbold, håndbold, basket og lidt NFL, og der har ingen problemer været.

Menuen er nok ikke lige den bedste der er, og den kan være en smule langsom til tider. Det er dog ikke noget der generer mig, og jeg synes den er overskuelig nok at finde rundt i.

Der er heller ikke det største udvalg af apps i SmartTV, men jeg har ihvertfald det jeg skal bruge i Youtube, Netflix og Viaplay, som alle tre fungerer godt.

Jeg har ingen 3D briller købt endnu, så kan ikke udtale mig om hvordan 3D-billedekvaliteten er.

Selvom betragtningsvinklerne ikke skulle være så gode, fordi det er et VA-panel, så synes jeg faktisk de er ganske fine. Jeg sidder normalt lige ud for TV'et, men selvom jeg sidder ved mit spisebord, som giver en synsvinkel på ca. 20 grader, så synes jeg stadig billedet er fint nok til at man kan se fjernsyn på det.

Det eneste negative jeg umiddelbart har at sige om TV'et, er undertekster på film. Når jeg forsøger at afspille film via USB ingangen, kan TV'et ikke læse de undertekster der er. Jeg har søgt på nettet, og det er et ret kendt problem blandt Panasonic modeller. En måde at komme udenom det på er vidst at sætte undertekstfilen over på film filen, men dette har jeg endnu ikke fået afprøvet.
Jeg har testet på mit ældre Samsung TV, og det kan fint afspille med undertekster.
Det er en mindre ting, men det er dog stadig irriterende at den ikke kan læse undertekstfiler.

Alt i alt lever fjernsynet bestemt op til mine forventninger, også lidt til. Specielt billedekvaliteten er virkelig fremragende, på trods af at jeg selv gav 4000kr for en 48" model.

Hvis der er flere spørgsmål, så skriv endelig :)
Af knaseren
jeg ringede til panasonic centeret i min by og spurgte hvordan man kunne slette kanaler. men de sagde der ikke er mulighed for at slette det tv'et finder af kanaler når man laver en søgning første gang man sætter det op. og det vil så sige der ikke er et mini tv billede i EPG'en hellere :) så er det da slået fast. så behøver jeg ikke lede efter løsning mere.

edit: btw. tusind tak for det link til billede kalibrering. det vil jeg gøre brug af.