Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af came99
Hejsa.

Jeg blev for nogle måneder siden, efter anbefaling fra jer, ejer af et Sony Bravia W805b. Det er et godt køb, så tak for det.

Jeg har et anlæg med kun en optisk indgang, og vil gerne både kunne se tv og spille spil med surround sound. Jeg tænker derfor om det er muligt at køre lyden fra PS4 til TV via HDMI og så sætte det optiske kabel mellem TV og anlæg. Mit spørgsmål er som om det stadig vil være 5.1 kanals surround eller om det bare vil blive stereo.

Jeg kan ikke finde noget information, så håber en af jer kan hjælpe.
Af OleA
Nu ved jeg ikke hvad du har af anlæg, men hvis du har en receiver/forstærker med HDMI ARC så skal du sætte HDMI fra denne og til tv'ets HDMI ARC indgang.

Derefter kan du koble din PS4 med HDMI enten til dit anlæg eller til tv'et.
Af Supergris
Jeg kender ikke noget til dit tv, så jeg kan kun udtale mig generelt.
Mange tv sender kun et stereosignal ud, så der er ingen garanti for, om det virker, men muligheden er der, men hvorfor prøver du ikke bare?
Af x99gump
Det er derfor at man reelt set kun har brug for ÉN hdmi indgang på tv. Alle input skal ind igennem forstærkeren, og det er kun derfra man smider et hdmi kabel i tv'et. På den måde kommer al lyd ud som det skal. Det er selvfølgelig at sætte det lidt på spidsen, men det er den vej man bør gå :)
Af dkscan
x99gump skrev:Det er derfor at man reelt set kun har brug for ÉN hdmi indgang på tv. Alle input skal ind igennem forstærkeren, og det er kun derfra man smider et hdmi kabel i tv'et. På den måde kommer al lyd ud som det skal. Det er selvfølgelig at sætte det lidt på spidsen, men det er den vej man bør gå :)
Men det udelukker så en række løsninger så som Sonos Playbar, der kun har optisk input.
Af x99gump
dkscan skrev:
x99gump skrev:Det er derfor at man reelt set kun har brug for ÉN hdmi indgang på tv. Alle input skal ind igennem forstærkeren, og det er kun derfra man smider et hdmi kabel i tv'et. På den måde kommer al lyd ud som det skal. Det er selvfølgelig at sætte det lidt på spidsen, men det er den vej man bør gå :)
Men det udelukker så en række løsninger så som Sonos Playbar, der kun har optisk input.
Rigtig nok, med sådan en løsning har man et problem. Nu skrev jeg så også at det var sat lidt på spidsen :)