Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasHO
På dba.dk kan man for tiden købe Netflix giftcards, hvor man får 6 måneder for 100 kr, eller 24 måneder for 300kr. Det er nok ikke helt lovligt for dem der sælger dem, men nogle af dem er CPR-nummer valideret, så der har man trods alt et navn hvis de skulle gå hen og ikke virke.
Det er giftcards af samme type som når man køber chromecast og får viaplay med, de kan både indløses på ny konto og ens nuværende konto (et giftcard tilføjer 474kr (79*6).

Hvis dette indlæg strider mod forumsregler, så skal jeg nok edit det eller selvfølgelig bare slettes.
Af jsj
jsj skrev:
troopa85 skrev:Ja du ændre DNS på din computer og går ind og køber et amerikansk netflix abonnonment, du kan bruge din rigtige information ang navn mv, men du skal skrive et amerikansk postnummer.

Så skal du ændre DNS på dit TV også da den ellers tilgår den danske version.
Fedt, takker :)
Fandt den her på youtube, den viser vel lidt det samme, som jeg forstår det .
http://youtu.be/IabI0VHlpBc
Har prøvet at gøre som han fortæller i denne video, men kan ikke få det til at virke, Netflix på tv'et kommer med en fejlmeddelelse.
nogen der har et bud...?
er det en anden dns der skal bruges her i dk?
Af orm08
Jeg bruger unblock-us.com til US netflix. Det er gratis den første måned

Har godtnok ikke sat det op på samsung tv, jeg har det på AppleTV, et Sony TV og en playstation.

På AppleTV skal du også bruge en US itunes konto, og det er lidt tricky - jeg køber køber US itunes giftcards på nettet.

Sony tv og plsystation virker perfekt, husk at slukke tv helt, strøm fra, efter skift af dns og land.
Af jsj
orm08 skrev:Jeg bruger unblock-us.com til US netflix. Det er gratis den første måned

Har godtnok ikke sat det op på samsung tv, jeg har det på AppleTV, et Sony TV og en playstation.

På AppleTV skal du også bruge en US itunes konto, og det er lidt tricky - jeg køber køber US itunes giftcards på nettet.

Sony tv og plsystation virker perfekt, husk at slukke tv helt, strøm fra, efter skift af dns og land.
Har godt nok ikke haft slukket helt for strømmen, det må jeg prøve... :)
Brugeravatar
Af edinger
orm08 skrev:På AppleTV skal du også bruge en US itunes konto, og det er lidt tricky - jeg køber køber US itunes giftcards på nettet.
Hvis du med skal mener "for at få adgang til US Netflix", er det altså ikke korrekt. Her er valg af nyt land ved brug af dynamisk DNS tilstrækkeligt.
orm08 skrev:Husk at slukke tv helt, strøm fra, efter skift af dns og land.
Jeps! Glem ikke det ;)
Af x99gump
edinger skrev:
troopa85 skrev:Det er billigere at købe abonnement ved oprettelse af amerikansk netflix kontra dansk.
At der skulle være forskel dér, indrømmer jeg gerne, at jeg aldrig rigtig har spekuleret over. Mit fokus har ligget andetsteds. Nemlig på, hvordan man rent faktisk får adgang al Netflix' materiale. Og her er det som bekendt DNS'en, der er interessant.

Hvis jeg skal være helt ærlig, kan jeg faktisk slet ikke huske, hvordan jeg er oprettet hos Netflix.
For at få adgang til Netflix skal man selvfølgelig have en Netflix konto. I hvilket land man har denne, er fuldstædig lige meget for det indhold man ser. Prisen varierer selvfølgelig fra land til land, og det er derfor at man kan få amerikansk Netflix OG f.eks. unblock-us til samme pris som Netflix i Danmark.

Det indhold man ser, afhænger så af hvilket land man befinder sig i. Dvs, ligegyldig hvilket land man har Netflix fra, så vil man have samme indhold i f.eks. Danmark. Netflix har nemlig bestemte rettigheder i bestemte områder, og det er det indhold de så viser i disse områder.

Vha. services kan man så snyde Netflix til at tro at man er i et andet land, og det er på den måde man får adgang til et andet lands indhold. Og nogle af disse services tilbyder at give adgang til det land man vælger...
Af ReGaL
Brug unblock-us.
Følg deres opsætningsvejledning til router, herved vil du ændre DNS for hele dit netværk, og ikke kun enkelte enheder.

Meget mere simpelt og smart.

Man kan altid teste mod deres hjemmeside, om alt er som det skal være.

De har lavet rigtig gode guides.
Brugeravatar
Af edinger
x99gump skrev:For at få adgang til Netflix skal man selvfølgelig have en Netflix konto. I hvilket land man har denne, er fuldstædig lige meget for det indhold man ser. Prisen varierer selvfølgelig fra land til land, og det er derfor at man kan få amerikansk Netflix OG f.eks. unblock-us til samme pris som Netflix i Danmark.

Det indhold man ser, afhænger så af hvilket land man befinder sig i. Dvs, ligegyldig hvilket land man har Netflix fra, så vil man have samme indhold i f.eks. Danmark. Netflix har nemlig bestemte rettigheder i bestemte områder, og det er det indhold de så viser i disse områder.

Vha. services kan man så snyde Netflix til at tro at man er i et andet land, og det er på den måde man får adgang til et andet lands indhold. Og nogle af disse services tilbyder at give adgang til det land man vælger...
Jeg tror, vi taler forbi hinanden. For i stedet for ovenstående ville jeg have svaret følgende:

"Det indhold, man ser, afhænger så af, hvilket land man har indstillet sin DNS til, ligegyldigt hvilket land, man befinder sig i."

Vi er vist ikke spor uenige ;)