Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Eagledrop
Hej

Jeg har et Samsung UE46H7005, købt i december måned, jeg har lige fået installeret HBBtv og det virker... delvist.
Der kommer helt fint billede igennem og der kan komme lyd ud igennem tv'ets højtalere, men problemet er at der ikke kommer nogen form for lyd ud i anlægget. Det er et Bose lifestyle anlæg, så det er tilkoblet via Bose's scart stik, hvorigennem normal tv-lyd kommer helt fint igennem.

Jeg kan derfor ikke se hvorfor at lyden fra HBBtv ikke kan komme ud i anlægget.
Håber der er nogen der ved noget :)
Af mhca
Er det korrekt forstået, at du har tilsluttet et scart stik eller et scart-til-phono adapter i TV'et?

Jeg købte oprindeligt en scart adapter til mit Samsung for at få et phono stik, som jeg kunne trække over i mit stereo-anlæg.
Her kunne jeg konstatere, at det fungerede fint til normal TV, men hvis jeg ville afspille optagelser, se film via DLNA eller bruge smart TV funktionaliteten, så sendte den ingen lyd ud via Scart stikket.

Jeg endte med at købte en lille DAC, der kunne konvertere den optiske udgang til analog phono.
Af Eagledrop
Ja det er et scart stik, problemet er at der er indbygget sådan en sensor i stikket der gør at boseanlægget bl.a. kan registrere om tv'et er tændt, så vil en DAC ikke forstyrre dette?