Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af skagbo
Hej forum.
Mit 4 mdr. gammelt samsung 55H7005 blevet Kasseret i dag, af service manden.
Han kunne ikke fjerne det dårlige billede, med nye div. printplader.
Så den skal retur til elgiganten.
Men hvad skal jeg nu vælge, en ny magen til, som gerne skulle have det super billede, andre har på denne model.
Eller skal jeg gå efter en anden samsung model, evt. 7505, 8005, 8505.
Ved ikke hvor man står, kan man forlange penge tilbage, eller kan man kun bytte til en ny magen til, eller en anden samsung model.
55H7005 blev købt til 10k
Af lindegaard
skagbo skrev:Hej forum.
Men hvad skal jeg nu vælge, en ny magen til, som gerne skulle have det super billede, andre har på denne model.
Ved ikke hvor man står, kan man forlange penge tilbage, eller kan man kun bytte til en ny magen til, eller en anden samsung model.
Af lindegaard
skagbo skrev:Hej forum.
jeg er jo netop på min 2nd udgave af nævnte model, grundet problem med bl.a billede og andre ting.

hvad var der glat med dit? hvordan artede billedet sig?

Spørger da det er rart at vide hvad man måske kan forvente.

jeg valgte inden for de første 14 dage, at returnere og få en magen til da ingen andre kunne matche de specs jeg kiggede efter.

umiddelbart vil jeg da tro de bare ombytter til en magen til, men det er bare mit gæt.
Af skagbo
billedet var grynet og uklart, linjer/streger og bla. hår på personer flimmer.
I sorte og mørke sener, slører billedet og hakker i små firkanter.
Service fyren kunne se det med det samme og nævnte at de havde haft en med samme problem, men der skulle ejeren prøve først med nye antenne stik og vende tilbage hvis det ikke hjalp.
evt. man skulle opgradere til 7505 og 4k, desværre er den udsolgt og først hjemme 6/2
hvis man kunne forlange pengene tilbage 10k, er der kommet et bedrer køb nu i den pris klasse.
Af lindegaard
skagbo skrev:billedet var grynet og uklart, linjer/streger og bla. hår på personer flimmer.
I sorte og mørke sener, slører billedet og hakker i små firkanter.
Service fyren kunne se det med det samme og nævnte at de havde haft en med samme problem, men der skulle ejeren prøve først med nye antenne stik og vende tilbage hvis det ikke hjalp.
evt. man skulle opgradere til 7505 og 4k, desværre er den udsolgt og først hjemme 6/2
hvis man kunne forlange pengene tilbage 10k, er der kommet et bedrer køb nu i den pris klasse.
sådan var min forrige også. Grynet og uklart, men det var især på DR kanalerne 1, 2 og k.
den nye jeg har fået er markant bedre.

Se evt. min tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=33005

jeg har skiftet til hf tætte stik.
Af Grandahl
Synes efterhånden ofte der høres om problemer med H7005 modellen, enten med billedet eller manglende Netflix. Jeg ville nok gå uden om den hvis det var mig. Jeg har en ven der købte hans i August. Han har ingen problemer oplevet, og der er virkelig et godt billede på.

Nu du selv nævner HU7505, den model har jeg, og er rigtig godt tilfreds, oplever ingen problemer. Billedet er rigtig godt, 4K er en oplevelse. Er netop i gang med Marco Polo serien på Netflix. Håber der kommer endnu mere materiale.
Af Retteren
Grandahl skrev: Nu du selv nævner HU7505, den model har jeg, og er rigtig godt tilfreds, oplever ingen problemer. Billedet er rigtig godt, 4K er en oplevelse.
+1 Jeg har heller ikke haft problemer med min HU7505, men det betyder selvfølgelig ikke at andre ikke kan have problemer.
Af jsj
Øv for den, man gider næsten ikke rode med de skide fejlbehæftede tv, men sådan er det åbenbart med nogle modeller.
Jeg har en Samsung 8505, den kører fortræffeligt :)
Af Lars K
Gik fra et H7005 til et HU7505 da det første havde betydelig bleeding. HU7505 havde virkelig ringe betragtnings vinkler.

Har et Sony 60" W855B nu fra Elgiganten til 8888,- sat ned fra 15999,-

Bevares det har ikke samme slanke design som Samsung (Det er Sony's wedge design) og samme omfattende smartplatform men til gængæld har det en fantastisk god bund og betragtnings vinkler der er klasser bedre end det HU7505 jeg havde.
Af skagbo
Elgiganten mangler lige en beskræftigelse fra service centeret, før de vil ombytte.
Skulle falde på plads i morgen.
Men hvordan står jeg, kan jeg forlange pengene tilbage og jagte et godt tilbud andet sted, eller skal jeg købe/bytte i Elgiganten og skal det være samsung igen, evt. den samme model.
hu7505 er udsolgt, nogen der kender hu8205 4k til 11.888kr
Af PeterD
Der er masser af gode tvmærker derude, hvis det ikke skal være Samsung..8000 serie?

Kommer an på hvad de går med til..

AS640/AS650 og W6/W8 kunne være bud..

Bare vælg en testvinder så går det nok..

Spændende, hvad de siger..Du får vel betænkningstid, eller?
Af Han den anden
Hvad er der med dig og testvinder, PeterD? Et tv behøver nødvendigvis ikke at være en testvinder for at ha' et godt billede.

Søg på nettet efter tests af det tv som du har tænkt dig at købe. Gerne flere tests og se det med egne øjne. Hvis du er tilfreds med det du ser så køb det.
Af PeterD
Nej..du har selvfølgelig ret, men mon ikke det skal have i hvert fald "et acceptabelt billede og sortniveau" for at blive testvinder...

Ellers giver det ingen mening og vi kunne alle streame film på vore tablets og pc'ere...