Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af enerne
Ej, hvor nederen at købe dette ellers fede tv, for at finde ud af, at jeg ikke kan bruge DR via HBB TV.
Kan det virkelig være rigtigt. Er det ikke bare noget software??

Der var ellers flere artikler om, hvordan samsung havde givet opdateringen til deres 2013 modeller og at den var fast inventar i 2014 modellerne. Men ak - ikke lige præcie i UE48H5204

Er der en, der er klogere en mig, der vil fortælle, hvad jeg skal gøre (knælende, bedende smiley)
Af troopa85
Der ligger en HBB app i samsung store du kan få adgang til via smart-tv delen, mener den skal hentes. Hvis du har den nye smart-tv interface, ligger appen under kategorien "information"

Hvis du har et punkt i menuen under indstillinger som hedder datatjeneste skal det også aktiveres.

Når det er gjort er det muligt du lige skal slukke og tænde for TVet igen før det virker.
Af enerne
Hej

Tak for dit svar.
Det er netop sådan jeg havde læst mig til, at det virkede. Ind i apps/information/hbb. Og husk at slå datatjeneste til.
Desværre findes app'en hbbtv ikke og uden den, heller ikke mulighed for at aktivere datatjenste
Her er hvad Samsung skriver til mig:

Hej Rene

Grunden til at I ikke kan finde HbbTV applikationen til denne model, er fordi at den ikke understøtter HbbTV. Se eventuelt denne oversigt over de tekniske specifikationer: http://www.samsung.com/se/consumer/tv-h ... H5204AKXXE

Med venlig hilsen
Jonas
Samsung 2nd line support

Du kan kontakte os på telefon 70701970.
Åbningstider: mandag - fredag 08:00 - 19:00, lørdag 10:00 - 15:00
Besøg gerne vores hjemmeside :
www.samsung.dk for mere information om vores produkter.

DENNE MAIL KAN IKKE BESVARES.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor appen ikke findes og hvorfor det skal være et problem. Som jeg skriver; er det ikke bare noget software.
Hvis jeg så bare kunne tilkøbe appen - det virker da fuldstændig tosset at købe et tv, men ikke at kunne bruge det til vores allesammens DR?????

Igen: hvad gør jeg?
Af elmo
I tråden som linkes til herover, har jeg et par poster (og så vidt jeg husker lavede jeg en dedikeret tråd også) beskriver jeg hvordan jeg får et 55F6515 (2013) til at virke med HBBTV ved at sætte EU_GER i servicemenuen og dermed få TVet at tro det er native tysk, så HBBTV virker uden app. Dette var jo før appen var tilgængeligt I Danmark.
At din model ender på 4 og ikke 5 kan måske også indikere noget regionssjov.
Jeg har jo ingen anelse om det vil virke på din model og nuværende firmware. Men det er meget sandsynligt at din model ikke mangler et fysisk printkort eller lignede, men HBB ikke er enabled på servicemenu niveau.
Det er relativt teknisk, men hvis man ikke piller i andet i servicemenuen burde det være ganske risikofrit og let at komme tilbage.
Jeg har ikke bemærket H5204 før -har selv også et 40H5505, der HBBTV virker - denne model er også på flatpanels liste over anbefalede modeler som midrange TV.
Af enerne
Tak for jeres svar :)

Jeg kan ikke afprøve jeres foreslag lige nu, men vender tilbage, så snart de er afprøvede.
Igen; tak for input!!