Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af yak
Nu kan jeg jo ikke vide om du har truffet valget mellem LG og Samsung modellen og allerede nyder dit nye TV, men hvis ikke, så synes jeg også du har et ret svært valg.
Begge TV er uden tvivl rigtig gode, men de ikke lige gode til det hele.

LG LB870V har fået en European Eisa Awards 2014-2015 fra Bedste TV i gruppen "Europa Smart TV"
Samsung har også fået en Eisa Awards 2014-2015 for Bedste TV i gruppen "Europa Full HD"
Fint nok.

Hvis du vil ha` en af de to, bliver du nok nødt at prioritere dine krav og nærlæse, på hvilke områder de hver for sig bedst opfylder dine krav.
Det bliver ikke nemmere af, at de test som findes af netop disse to TV (faktisk mange) heller ikke er enslydende på visse kærne områder.

Men man kan måske også sige, at forskellene er så små, at det ingen praktisk betydning har i daglig brug.

Der er dog også en række andre ting, som for nogen kan være afgørende i valget, nemlig udstyrsdelen: Hvis man f. eks. kræver, at det skal være udstyret med "Twin Tuner", så er valget alene truffet på dette.
LG har ikke TwinTuner, og sådan er der flere udstyrsdetaljer, som kan spille en rolle.

Således vil jeg ikke pege på en bestemt af de to nævnte. Det er kun dig selv, som i den sidste ende kan vælge det TV, som du tror opfylder dine krav bedst.
Så tror jeg også du bliver tilfreds. :)
Af StephanVPetersen
Nu var det ikke faktisk LG UB830 der var i mine overvejelser i og med det var med 4k. Men jeg tror i første omgang jeg forsøger mig med Samsungs 7005. SMART delen er ikke noget jeg før har brugt, og så er den LG med deres gamle styresystem, og jeg vil hellere købe et FullHD i den dyrere ende som Samsung, end det billigste 4K som LG'en. Måske det virker underligt.

Min største beef bliver hvordan den håndterer en fodboldkamp, for det skal den kunne. Og så hvordan den kan streame film fra min laptop trådløst. Det klarede det gamle Samsung jeg havde fint,
Af yak
Nej du skrev valg mellem LG LB870V og Samsung modellen.
Det er også LB870V jeg har skrevet om.
Bare så der ikke er nogen misforståelser.
Om 7005 - jeg tror den kan opfylde dine krav fodbold mv. ud fra hvad jeg selv har set, men det kan jeg jo sagtens mene. ;)
Det er dig den skal imponere.
LG kender jeg ikke til - udover hvad jeg kan læse i test/anm. , så det skal jeg ikke kloge mig mere på.
Af StephanVPetersen
Nå. I sidste ende valgte jeg alligevel Panasonic AS650 i 55". Jeg var meget 50/50 om det skulle være det eller Samsung 7005. På trods af at prisen i dag blev justeret op til 9000 hos Elgiganten var sælgeren ret klar om at han uden at blinke ville vælge Panasonic'en pga billedekvaliteten. Så nu hiver jeg den et forsøg i min stue og så må vi se om den lever op til de fine ord.

Findes der en kalibreringsside man skal gå efter?
Af yak
Tillykke med købet :)
Vedr. kalibrering, ja jeg tør næsten ikke nævne det, uha, uha, men Tænks forkætrede test indeholder også deres optimal indstillinger for Panasonic AS650 55 T, både for antenne modtagelse og HDMI.
Det er selvfølgelig laboratorieresultater, som ikke nødvendig vil passe helt hjemme hos dig, men du kan da prøve. Det sker der jo ikke noget ved.
Af PeterD
Go' saglig grund til at lytte til sælgeren for en gangs skyld.. :)

Kan du bruge dette?

Biograf mode.( Er Normal en tand skarpere?)
Skru lidt ned for kontrast, lys og farve
Slå alle billedforbedringer FRA

Kan godt være øjet lige bruger et par dage på at kunne li' det... ;)

og dette til information:

https://www.avforums.com/threads/panaso ... s.1893181/

https://www.avforums.com/threads/panaso ... d.1877803/

Og til sidst:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx42as65 ... 173927.htm