Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu er fruen endelig blevet overtalt til at vi skal have et nyt tv, YAY!!
Nu er det bare lige at bare lige,at det efterhånden er 10 år siden jeg købte sidst, derfor har jeg heller ikke lige fingeren på pulsen her.
Jeg har læst en masse om div tv og været ude at lurer lidt.
Hvilket ville i vælge i pris ramme på 10-20000kr og hvorfor?
Det bruges mest til at se div serier, film, masser af fodbold og så lidt Xbox eller PS.
Da vi har en stor stue må det gerne være min 55" dog gerne 65"
Håber at i har en masse gåde råd og input.....
Af troopa85
Hvis du ikke har et lydsystem evt (desværre meget dyrt i 65")

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2993336/ ... ign-Priser

Ellers i 65" (ville være mit valg, 10" ekstra er meget)

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2968344/ ... ign-Priser

Ville være mine valg. Har selv et HU7505 i 55" og fungere fint til spil, mærker intet til input lag, skal bare sætte HDMI indgangen som bruges til "spil mode"

Grunden til at jeg har valgt disse to er, at det er 4k tv, med VA paneler, dvs højt kontrast og godt sort niveau, de fleste andre i klassen er IPS paneler, som har bredere betragtnings vinkler men dårligere kontrast og sortniveau, for mig giver VA panel er bedre billede.

OLED tv er jo også godt på vej, men ville personligt ikke købe dem som er ude nu, og alle de 2015 modeller som er på vej vil være for dyre.
Det 65" ser rigtig godt ud... Jeg har luret lidt på det før... Hvad får dig til at vælge Samsung frem for andre producenter... 3D kan rende mig lidt da jeg ikke syns det fungere særlig godt på tv endnu. Pt sider damen og jeg ca 3 m væk i hver sin stol og har vinklet tv'et således at vi begge sidder ca 40 grader på den nogen problemer med den vinkel??
Af troopa85
Angående en vinkel på 40% fra 3meter tror jeg ikke det er et problem, men der bør være mulighed for at du kan se et hu7505 et sted i DK inden du evt køber.

Grunden til jeg vælger Samsung er at de har hele pakken. De har VA panel, fint smart tv, flot design, god 3d mv. Ikke rigtigt nogen mangler.

Konkurrenterne er jo:

Panasonic : Super gode TV, deres top modeller er bare alt for dyre.
Sony: x9005 er et super godt tv, igen for 65" bliver det for dyrt, x8005 er også et fint tv men har IPS panel derfor jeg ikke ville vælge dette over eks samsung.
LG: Alle deres TV bruger IPS panel, det mest interessante hos dem er OLED TV.

Andre producenter som philips,thomson mv har ikke fået gode anmeldelser på det eneste, derfor jeg går lidt uden om dem.
Af troopa85
Skulle jeg komme med et alternativ inden for prislejet skulle det nok være dette, ser ud til det er faldet lidt i pris, så det er inden for rimeligheden nu.

http://www.pricerunner.dk/sp/panasonic-ax800.html

Så altså X9005, HU7505 eller AX800 ville være mine valg.
Senest rettet af troopa85 23 jan 2015, 21:10, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
...Husk nu lige at tage alt herinde med en gran salt..

JO, SAMSUNG LAVER GODE SKÆRME, men at sige de ikke har nogle mangler er at det perfekte tv er opfundet..Og det er det mig bekendt ikke...

Læs nogle test på de forskellige testsider og vælg så den du bedst kan lide..og beslut dig inden du taler med en vildleder...undskyld sælger..

Det bedste UHD skærm i sommers, er f.eks en Panasonic AX skærm, men sådan er der så meget...

"AX800 pipes HU8500, HU7500, LG 980 og Sony X9005"

http://www.hdtvtest.co.uk/news/result-201406013793.htm

Og..check så Pricerunner for de bedste priser..

Men den hedder nok 58" 16.700 kr og 65" omkring 22.000 kr

Det er ikke for at være en "Øv, der er han igen" O_O ....men for at få dig til at læse nogle test..

Avsforum.com. Hdtvtest.co.uk, ljudochbild.se, flatpanels.dk/artikler (Hvordan ser det perfekte billed ud)

Men..ellers er det svært at slå Cinemagic.dk og Elgigantens priser..
Af Supergris
BEDSTE køb, mens vi venter og ser, hvilken type skærm, der vinder slaget i løbet af de næste 3-4 år:

https://www.komplett.dk/lg-60-plasma-tv ... B6#reviews

En HELT skrabet model, men med en absolut godkendt billedkvalitet. Det er lige steget en plovmand, men er stadig det ABSOLUT bedste køb på markedet pt., ifølge min overbevisning.

Om et par år år, vil man kunne se, hvilken retning teknologien er gået. Specielt glæder jeg mig til at se, om oled-teknologien er blevet mere moden...

I mellemtiden vil jeg glæde mig over, hvor mange penge jeg har sparet (der er råd til en mini-computer eller media-afspiller, så man kan få et bedre smart-tv, end der ellers kan forventes, selv i en topmodel).
3D må undværes og med mindre man kører med en AV-receiver, skal der også investeres i em HDMI-switch, men stadig kan det hele erhverves for et godt stykke under 10.000 kr., og så har man en løsning, der burde kunne stille de fleste tilfreds, indtil, der sker et gennembrud på UHD-fronten...
Af troopa85
Føler lidt i stærkt overvurdere LG 560v ja det er et plasma, og det er helt sikkert et fint tv til prisen, men det er slet ikke på niveau med de senere års top plasma modeller. Hvis man er på jagt efter et budget TV ville det sikkert være anbefalelses værdigigt, men hvis man står og vil have en top model, er den altså langt fra.

Læs evt her:

http://www.avsforum.com/forum/167-plasm ... ks-48.html

Synes ikke det lyder specielt overbevisende. Plasma er jo generelt foretrukket blandt mange grundet sort og kontrast niveau, lyder ikke til at denne model på nogen måde er god på det punkt, og så ryger pointen altså med at købe et plasma efter min mening.
Af biggo
Spørgejørgendk skrev:Det 65" ser rigtig godt ud... Jeg har luret lidt på det før... Hvad får dig til at vælge Samsung frem for andre producenter... 3D kan rende mig lidt da jeg ikke syns det fungere særlig godt på tv endnu. Pt sider damen og jeg ca 3 m væk i hver sin stol og har vinklet tv'et således at vi begge sidder ca 40 grader på den nogen problemer med den vinkel??
Jeg vil være MEGET varsom med at købe 7505'eren. Du skal i hvert fald sikre dig at du kan returnere det igen. Har selv en 65" som ryger retur igen, pga helt uacceptable betragtningsvinkler. Det er så slemt at hvis jeg bare flytter mig 50cm til en side i sofaen bliver billedet tydelig svagere i kontrasten i modsatte side. Det er helt uhørt dårligt.

At se fra 40 grader kan absolut ikke anbefales.

Fjernsynet produceres med forskellige paneler og Samsung er mistænkt for at sende fjernsyn med Samsung paneler til anmeldere. Disse har væsentlig bedre betragtningsvinkler end (de sikkert billigere) paneler fra AUO som de også benytter. Sådan et panel sidder i mit. Det kan man se ved at gå i tv'ets service menu.

Det er virkelig en skam, for billedet er generelt godt med et rigtig godt sortniveau.
Af troopa85
Har som sagt HU7505 i 55" og jeg har gode betragtnings vinkler, men jeg har også et Samsung panel i mit.

Alternativt hvis betragtnings vinkler bliver et problem bør et tv med IPS panel måske overvejes som X8505
Jeg har selv set mig meget varm på 7505'eren. Men jeg kan godt blive bekymret over det med at de sætter andre paneler i. Er det ikke noget man som køber skal gøres opmærksom på? For man kan ikke se det før man har taget det med hjem, pakket det ud og sat det til?

Kan man ikke godt som køber stille det krav at man vil have det med Samsungs panel når man køber det? Ellers er det vel at vildlede?