Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er i vildrede om hvilket mit næste TV skal være. Jeg har udset mig to modeller begge panasonic, men jeg er usikker på hvilket et jeg skal vælge. Her er få pros and cons :) Begge modeller koster omtrent det samme ca 3200

Tx39as650

+ lidt lavere strømforbrug,
+ Har TV anywhere + PVR
- Mangler kontrast, her sort pga IPS

TX40as640

+ super billede, god kontrast, har fået 9/10 HDTVTEST
- mangler TV anywhere + pvr

Mit dilemma står i at, at jeg godt kan lide de geniale funktioner as650 har, men samtidigt vil jeg gerne have det bedste billede som muligt. Ved ikke om de ekstra funktioner som AS650 har er noget man vil bruge og om det fungerer. Derfor håber jeg at nogen som har erfaringer med modeller kan spotte lidt lys over sagen. Eller bare nogen som kan sige, hvad i vil vælge, hvis i stod i samme situation :)

Tak på forhånd

Mvh Mikkel
Jamen du har jo sat dig godt ind i tingene lyder det til, og må finde ud af hvad du foretrækker. Jeg har ikke set 650éren og kan ikke fortælle dig noget om den. Har set 640´eren stående hos en ven. Den har et godt billede til prisen synes jeg.

Du ved hvad forskellen er på IPS og VA panel lyder det til.

Umiddelbart synes jeg ikke Panasonics smart tv er noget værd, det virker både dårlig og langsom synes jeg, jeg ville personligt anskaffe mig et Apple tv eller andet hvis jeg skulle streame eller noget andet.

Strømforbrug ville jeg heller gå så meget op i, så jeg ville nok vælge AS640 hvis det var mig. Hvis i er en del i hjemmet der samles omkring tvét kunne AS650 være løsningen.
Jeg står med nøjagtig samme overvejelse (dog 42AS650).

Mht. forskellen i sortniveau mellem VA og IPS paneler, så mener jeg at have forstået at forskellen ikke er så markant i dagslys, men mere når man ser film i et mørklagt rum, hvor IPS panelerne har en tendens til at sort fremtræder som udvasket grå.

Kan nogen bekræfte om jeg har ret i min opfattelse?
Af Milanfc
#Knielsen

Ja har også haft 42as650 igennem tromlen. Har købt 40AS640, det var det eneste som var på lager PT. købt til 3100. Mit førstehåndsindtryk er at billedet er klasse, men synes lyden er overraskende ringe...Lyden er lidt som om den kommer fra en tønde. Ved ikke fordi at jeg kan indstille det korrekt. Er der forskel på lyden imellem 650 vs 640?

Jeg synes Tvet er rigtig flot og som sagt billedet er rigtig godt. Overrasket over hvor meget mere sort denne skærm i forhold til den jeg havde før :) PFL4007 Philips.

Jeg er dog ikke sikker på om jeg beholder denne model, mest pga af lyden. Så jeg overvejer om jeg skal levere dette tilbage og prøve 650as Enten 42 eller 39". Eller at jeg måske skal overveje en Sony :)
Af Milanfc
#grandahl,

Tusind tak for svaret, troede faktisk at Panasonic havde et godt smarttv platform. Men heldigvis har jeg Chromecast, så helt på røven er jeg ikke :)
Af Milanfc
#Knielsen

Købte det på Compumail, Men der var vidst kun 1 i lager beholdning:)
Hvis du bor i København, kan du få den til den pris jeg købte det til - porto = 3060kr :) (der er stadig 14 dages fortrydelsesret)
Hejsa

Jeg har et as650 50" tilbud til 4999

Super tv, dejligt med PVR der bare virker. En fjernbetjening hvor man kan se hvad der er hvad. selv mine børn kan finde ud af dette tv. 5 og 7 år.
super god menu og skifter kanal hurtigt.
Smart funktionen er altså helt i top, jeg kan ikke nikke genkendende til det der bliver sagt her.
Jeg streamer alt fra pc til tv og den eneste fil jeg ikke har kunne afspille, var iso filer,
Ellers stream igennem kodi eller serviio. Kodi nupper alt, mp4, mkv, rarfiler.
Af Milanfc
#LHS

Hvordan er lyden på den model? Jeg overvejer kraftigt at returnere mit AS640, da jeg synes lyden er lidt tynd..Den kræver en soundbar.
Hvis du retunerer et AS650 pga lyden, er vel første løsning:

1. En (god) soundbar

2. Hvis dette IKKE hjælper..Kunne et Philips måske være en mulighed. Vel offentligt "kendt" for at bruge lidt mere tid på højtalerne i deres dyre modeller..Men: Vælg en hvor billedet er i orden...Er det deres 8007/8008 serie? Men så skal du nok søge på pricerunner...

Google review på hdtvtest.co.uk og avforum.co.uk, så du ikke går forkert i byen..

Ingen mulighed for at køre lyden over stuehøjtalere, måske (gode) hovedtelefoner?

Vi kræver tyndere og tyndere skærme, derved tyndere og tyndere bliver lyden (ingen baslyd) og så er det ligemeget om producenten er LG, Sony, Panasonic, Samsung, Grundig..(sådan sat på spidsen)
Af Milanfc
#PeterD

Jeg Havde et Philips PFL4007 inden, og den havde satme god lyd..Desværre var dens billede noget anstrengende og ligeledes dens funktioner :) Philipsen havde en tykkelse på 4,3 og den her har en tykkelse på 6,5. Så der burde være plads, til ordentlig lyd.. Synes ikke 6,5 er tyndt:)

Jeg overvejer nu istedet at købe Samsung 6400 40" den har fået gode anmeldelse på billede og lyd.
Af lunddal
Milanfc skrev:#Knielsen

Ja har også haft 42as650 igennem tromlen. Har købt 40AS640, det var det eneste som var på lager PT. købt til 3100. Mit førstehåndsindtryk er at billedet er klasse, men synes lyden er overraskende ringe...Lyden er lidt som om den kommer fra en tønde. Ved ikke fordi at jeg kan indstille det korrekt. Er der forskel på lyden imellem 650 vs 640?
Jeg har netop købt et AS650 og blev da positivt overrasket over lyden. Nu har man længe hørt, at fladskærme havde meget dårlig lyd, men i mit tilfælde var det ganske tilfredsstillende.

Dog kører jeg nu med lyd via receiveren, som jeg har gjort i årevis.

Mine forældre har købt et AS640, som jeg skal sætte op i morgen, så jeg kan da lige give feedback om lyden der er anderledes. Nu er deres stue selvfølgelig anderledes, og tv'et kommer til at stå frit i stedet for at hænge på væggen, som mit gør.

Jeg er også spændt på om billedet er væsentligt bedre, da 650'erens IPS panel skulle være dårligere end 640'erens VA panel.
Af Grandahl
lunddal skrev:
Milanfc skrev:#Knielsen

Jeg har netop købt et AS650 og blev da positivt overrasket over lyden. Nu har man længe hørt, at fladskærme havde meget dårlig lyd, men i mit tilfælde var det ganske tilfredsstillende.

Dog kører jeg nu med lyd via receiveren, som jeg har gjort i årevis.

Mine forældre har købt et AS640, som jeg skal sætte op i morgen, så jeg kan da lige give feedback om lyden der er anderledes. Nu er deres stue selvfølgelig anderledes, og tv'et kommer til at stå frit i stedet for at hænge på væggen, som mit gør.

Jeg er også spændt på om billedet er væsentligt bedre, da 650'erens IPS panel skulle være dårligere end 640'erens VA panel.

Nu skal du bare huske at billedkvaliteten afspejles af hvordan det er indstillet.
Af lunddal
Grandahl skrev:Nu skal du bare huske at billedkvaliteten afspejles af hvordan det er indstillet.
I know, og det er mig selv der skal indstille begge.