Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af StephanVPetersen
Tak for de mange svar.

Men hvad er bedst, hvis man kan afgøre det: Bagbelyst eller kantbelyst LED?

Det er jo meget forskelligt fra model til model, og producenterne skifter også meget selv. Umiddelbart er jeg tilbøjelig til at tro, at bagbelyst er bedre. Om det er 3 eller 5 cm tykt betyder ikke så meget.

Og hvad med de kurvede? Jeg har også øjne på Samsungs UE55H8005 Curved som fås til 9500 i Bilka https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... _60_65&pp=
Af PeterD
Jeg villle ikke turde med et kurvet tv..Betale en overpris, "bare" fordi den buer lidt..

Jo, kunne være fedt at prøve i et par måneder, men så..

Tror det går ligesom med 3D..Pludselig er det væk igen og så kommer der en masse til salg på dba.dk..

Måske skal du også bare vente og slå til på et 4K, næste år når det (forventeligt) falder en smule i pris..Sony X9005, LG950V og....Panasonic AX800 Serie..?
Af StephanVPetersen
Efter en times undersøgen er jeg gået væk fra buet TV. Jeg kan ikke vente med at købe idet mit nuværende er smadret, så har pt ikke noget stuen.

Jeg har snævret valget ind på 2 modeller. Det førnævnte fra Samsung H7005 i 55" og så et LG, et mærke jeg aldrig har prøvet eller set i min omgangskreds. Der er tale om 55LB870V i 55". http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-55lb870v

Begge står til 8000. Jeg ser en del fodbold, så det bliver formentlig benchmark når jeg skal vurdere hvilken model det skal være.
Brugeravatar
Af MigSelv
yak skrev:Det er da fint, at du hellere ser de andre testsider. Enhver kan også se, at de for det meste er meget uddybende og fyldt med flotte grafer og andet skærmguf. Absolut seriøst, og jeg har læst masser af dem.
Men jeg har også fundet ud af, at Tænks testsider, selv om de er meget mere enkle, faktisk ganske nøje afspejler testresultaterne fra de andre meget beskrivende tester.
Hvis du havde prøvet at sammenligne lidt, ville du også finde ud af det.
Så Tænks test er skam udmærkede, hvis man ikke har behov den detaljerede viden. Slutresultatet er det samme.

Resultaterne på de engelske og svenske sider, som du nævner, bevidner på udmærket vis dette, selv de faktisk ikke har en test lige nøjagtig af Samsung 7005, så din viden om denne model, må du jo have andetsteds fra.
Selv holder jeg mig stadig til mit flere år gamle Phillips, og jeg ved udmærket, at der er bedre TV på markedet, men det klarer mit behov - endnu.
En test fra Tænk giver absolut ingenting, og så er det ligegyldigt om det er hvidevarer eller et tv.
Af yak
Forunderligt at der altid kommer indlæg med skråsikre meninger om alt muligt uden nogen fakta. Man finder ud af, at det som oftest er fra personer, som gerne vil give indtryk af at vide en hel masse, men alt for sjældent ved noget.
Over dem står jeg af.
Af absolution
edinger skrev:
absolution skrev:Jeg skiftede fra et VT20 til en Samsung LED skærm, pga. flere ting. Selve billedkvaliteten var bedre på plasma skærmen. Men andre ting træk led skærmen op.
Absurditeten i en nøddeskal.

Prøv at udskift <skærm> med <restaurant> og <billedkvalitet> med <mad>.

"Jeg foretrækker Tony's frem for Alberto's. Ja, maden er godtnok bedre hos Alberto's, men..."
Du misforstår, jeg foretrækker ikke LED skærme. Sammenlignede en af de bedste plasmaskærme der er lavet med et mellemklasse samsung LED skærm.

Jeg var ikke ene til at bestemme hvilket tv vi skulle have, derfor skiftede vi.

Min pointe er blot af et plasma ikke har en god billedkvalitet blot fordi det er "plasma". Ligesom et LED tv ikke er dårligt bare fordi det er LED.
Af PeterD
@StephanVPedersen

Bare nysgerrig: Hvad holder dig fra at se nærmere på W8 og AS640....?

At de ikke fåes i det lokale elektronikvarehus?
Brugeravatar
Af MigSelv
yak skrev:Forunderligt at der altid kommer indlæg med skråsikre meninger om alt muligt uden nogen fakta. Man finder ud af, at det som oftest er fra personer, som gerne vil give indtryk af at vide en hel masse, men alt for sjældent ved noget.
Over dem står jeg af.
Hvis det er med henvisning til ubrugelige tests fra Tænk, kan der sagtens ridses ganske kort op.
Når man i plasmaens storhedstid, med et VT60 på markedet, kan kåre et lcd tv som bedste tv, så knækker min film. Når strømforbrug og pris vægter højere end billedkvalitet, er det i mine øjne en ubrugelig test.
Det samme gælder for hvidevarer, her kan en given maskine vinde, fordi den er billigere. Dette til trods for, at maskine under testvinder, på stort set alle andre parametre var bedre.
Af StephanVPetersen
Jeg synes at have læst at Sony'en har bagudvendte stik? Det er et no-go når den skal hænge. Og så var der også stor kritik af strømforsyningen. Eller tænker jeg på en anden Sony model? Kan du linke til en specifik model du tænker på.

Jeg synes ikke jeg har læst så meget positivt om Panasonic'en. Den var bestemt i mine overvejelser fra starten.

Blev tilbudt følgende LG i Elgiganten til 9000. En tudse mere end de to andre, men med 4K. Jeg skal ikke kunne sige om det det værd, i forhold til de andre. Regner ikke med at skulle skifte tv i mange år, så derfor kunne 4K måske være aktuelt. Men så har vi også overskredet budgettet en smule.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... gn-55ub830
Af ThomasHO
StephanVPetersen skrev:Jeg synes at have læst at Sony'en har bagudvendte stik? Det er et no-go når den skal hænge. Og så var der også stor kritik af strømforsyningen. Eller tænker jeg på en anden Sony model? Kan du linke til en specifik model du tænker på.

Jeg synes ikke jeg har læst så meget positivt om Panasonic'en. Den var bestemt i mine overvejelser fra starten.

Blev tilbudt følgende LG i Elgiganten til 9000. En tudse mere end de to andre, men med 4K. Jeg skal ikke kunne sige om det det værd, i forhold til de andre. Regner ikke med at skulle skifte tv i mange år, så derfor kunne 4K måske være aktuelt. Men så har vi også overskredet budgettet en smule.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... gn-55ub830
Mener at der i en anden tråd stod, at Expert havde et 4K tv fra LG til 8000, hvor det i elgiganten var dyrere. Ved ikke om det lige er det der, men er værd at undersøge.

Ved ikke hvad forskellen på 830V og 820V, men her er sidstnævnte til kun 6999. Værd at undersøge vil jeg mene.
Af JesperAndersen
yak skrev:Forunderligt at der altid kommer indlæg med skråsikre meninger om alt muligt uden nogen fakta. Man finder ud af, at det som oftest er fra personer, som gerne vil give indtryk af at vide en hel masse, men alt for sjældent ved noget.
Over dem står jeg af.

- sikke da en gang vås at skrive!!!!!!!!!!!!

Men om du partout vil "vildledes" fremfor vejledes, så fortsæt da endelig med at købe varer efter Tænks såkaldte "test-resultater" :((
Af yak
Det ligger så helt klart, at ingen af de arge kritikere af Tænks test, har gjort sig den lille ulejlighed at sætte sig ind i hvad testene faktisk viser, nemlig testresultaterne på en lang række parametre.
Så forventes, at brugerne er intelligente nok til at vælge f.eks. deres TV ud fra hvilke funktioner man prioriterer højest.
Det kan ikke gøres nemmere, hvis altså man lige forstår det.
Det forhindrer jo ikke, at man også kan læse nogen af jeres foretrukne test.
Men vær dog bare skråsikre, så er i jo glade.