Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sjorslev
Jeg kigger efter afløseren for mit Pana 42Pz850 fra 2008.
Jeg har bl.a. fundet at Pana 47AS640 og Sony 49x8505 ville være værd at kigge på. Men det er ikke lykkedes mig at få set dem i samme utik ved siden af hinanden, de fleste har kun Pana 650,
I Fona har de begge, men Panasonic var ikke lige koblet til, og Sony'en havde de kun i 55"
Men nu koster Sony'en jo dobbelt op at Pana, på tilbud.
Jeg sidder 3 meter væk, og er vil vel så ikke rigtig kunne få noget ud af den højere opløsning som Sony'en giver mig da det er et 4K ?
Eller er der andre fordele jeg her overset ved at købe et meget dyrere 4K TV?
Jeg ser mest DR, TV2 og Netflix.
Egentlig har jeg kun 6000,- men hvis jeg må vente lidt for at få det rigtige så må jeg prøve at klare det, men hvis jeg derimod kan f samme oplevelse ved kun at give omkring 400,- som jeg har set Panasonic til, så er det selvfølgelig det jeg vælger.

Så hvor stor en del af Sony's merpris er fordi det er 4K?
Jeg har selv det omtalte Sony X8505 i 55", Synes det er et super godt TV med et lækkert design, Dog er der ikke meget 4k materiale ude endnu, så det ikke fordi det er særligt nødvendigt med et 4k Tv lige nu, måske om 3-4 år. Og hvis du kun ser tv køre DR1 og TV2 stadig med 720p.

Jeg ville tage S640 hvis jeg stod i dine sko nu, og så ville jeg vælge 55" for omkring de 6k, hvilket i min optik er det bedste tv du får lige nu for 6000kr

Den eneste grund til jeg købte mit TV var fordi der var et super godt køtilbud på det i Elgiganten.
Af sjorslev
Ja, Netflix er jo nok det jeg ser flest timer af.
Blue Ray film ser jeg næsten ikke mere, vi lejer online i stedet, men heller ikke det er særlig ofte.
Jeg er ikke den der ser fodboldkampe heller, jeg ser måske Formel 1, men det kan jeg jo ikke lige nu, da jeg ikke har den rigtige kanal ;-)
Men du mener at jeg skal op i størrelse også?
Vi har talt om at ca. 47-50 i dag svarer nogenlunde til den fysiske størrelse af mit 42" da det har en rimelig bred sort kant udenom, som de nye jo ikke har.
sjorslev skrev:Ja, Netflix er jo nok det jeg ser flest timer af.
Blue Ray film ser jeg næsten ikke mere, vi lejer online i stedet, men heller ikke det er særlig ofte.
Jeg er ikke den der ser fodboldkampe heller, jeg ser måske Formel 1, men det kan jeg jo ikke lige nu, da jeg ikke har den rigtige kanal ;-)
Men du mener at jeg skal op i størrelse også?
Vi har talt om at ca. 47-50 i dag svarer nogenlunde til den fysiske størrelse af mit 42" da det har en rimelig bred sort kant udenom, som de nye jo ikke har.
Netflix er jo nærmest det eneste sted man rigtigt kan streame 4k so far, og deres materiale er utroligt begrænset. (har allerede set det hele)

Igen hvis det var mig ville jeg tage et 55" synes man for lidt mere for pengene der. og så giver det altså meget at gå de 7" op, eller hvor meget det nu er. Og tror ikke du vil fortryde det. :)