Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bent odense
ris76 skrev:Hej.må du f.... have været uheldig!! det kan fænomen kan jeg SLET ikke genkende.men hvis det ser så "vildt" ud som på billederne kan jeg godt forstå at det skulle retur!! god søgning efter nyt tv:)
Men det er desværre et lotterispil med denne teknologi på LCD/LED Tv.
Af Globulus
Torben Rasmussen skrev:Bare lige for at afklare det, så laver Sony ikke selv paneler. X8505 bruger IPS som kunne komme fra LG og deres X9005 bruger VA som nok kommer fra Samsung.

Jeg ville personligt vælge Sony, men det skyldes indirekte. at jeg generelt ikke selv ville vælge Samsung i nogen sammenhæng, så det er en ret farvet udtalelse.
Jeg var også tidligere af den opfattelse at "Sony VA" = Samsung, men mange meldinger tyder på, at Sony i stigende grad (eller helt?) er skiftet til AU Optronics (Acer/Benq).

Se f.eks. kommentar af Loopthrough til anmeldelse af 65X9005B:
https://www.avforums.com/review/sony-x9 ... view.10522

Til 55"-modellen hedder panelet YD4S550LTU01:
https://www.zauba.com/import-mod+lcd/hs ... -code.html

Er der konkrete eksempler på, at Sony stadig benytter VA-paneler fra Samsung?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, jeg åbner ikke for TVene for at tjekke, så det er meget muligt at de har skiftet til AUO. Min pointe var mest af alt, at Sony ikke selv laver noget. Samsung bruger også selv paneler fra AUO fra tid til anden.
Af mohbar
Hvis nogen har et 55x8505, så prøv venligst flg.:

1) Gå på Youtube og find/søg "philips hong kong connection"

2) Afspil videoen "philips hong kong connection" af "Sándor Csanak"

3) Oplever du/I også at skærmen har besvær med at følge med især når kameraet ruller forbi en lys baggrund med mange facededetaljer. Billedet hakker ?
Af absolution
mohbar skrev:Hvis nogen har et 55x8505, så prøv venligst flg.:

3) Oplever du/I også at skærmen har besvær med at følge med især når kameraet ruller forbi en lys baggrund med mange facededetaljer. Billedet hakker ?
Ja det gør det, men samme video hakker også på mit andet tv i samme grad.
Af mohbar
absolution skrev:
mohbar skrev:Hvis nogen har et 55x8505, så prøv venligst flg.:

Ja det gør det, men samme video hakker også på mit andet tv i samme grad.
tak, jeg tænkte på om det enten var en specifik fejl på mit TV (=reklamation), eller noget jeg kan indstille mig ud af. Problemet gør sig ihvertfald ikke gældende mht. Fodbold hvor der også er en del panorama optagelser. Det virker som om det opstår når baggrunden indeholder meget hvidt lys.