Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lars K
Det kunne det da sagtens og det blev også overvejet omend Apple ikke var blandt tankerne. Men foretrækker ikke at have diverse bokse stående osv.

Du gnider ikke salt i såret ;)

Jeg er bare generelt skuffet over kvaliteten af Samsung. Men så må jeg tilbage på det japanske marked igen ;)
Jeg har samme problem og har prøver rigtig mange forskellige ting uden af det har virket.

Så jeg kontaktede Samsung support og de gendannende apps'ene i smart hubben via service menuen. Men det har desværre ikke hjulpet.

Deres udmelding er nu at vente på en opdatering til TV og de har ikke en tidshorisont :(

Jeg har købt mit for 2 dage siden, så det er rimelig frustrerende at det ikke virker. Jeg kan se at nogle har haft problemet siden starten af december.

Overvejer lidt om jeg skal aflevere det tilbage og finde et andet. Fordi med den hastighed som de opdatere/fixer problemer er lidt skræmmende hvis der fremover skulle opstå problemer med fjernsynet.

/Claus
chamtl skrev:Jeg har samme problem og har prøver rigtig mange forskellige ting uden af det har virket.

Så jeg kontaktede Samsung support og de gendannende apps'ene i smart hubben via service menuen. Men det har desværre ikke hjulpet.

Deres udmelding er nu at vente på en opdatering til TV og de har ikke en tidshorisont :(

Jeg har købt mit for 2 dage siden, så det er rimelig frustrerende at det ikke virker. Jeg kan se at nogle har haft problemet siden starten af december.

Overvejer lidt om jeg skal aflevere det tilbage og finde et andet. Fordi med den hastighed som de opdatere/fixer problemer er lidt skræmmende hvis der fremover skulle opstå problemer med fjernsynet.

/Claus
Jeg ville have lidt toldmodigehed, det skal nok blive løst. Det er jo ellers et fint tv, som du sikkert har købt til en rigtig god pris. Og hvis du vælger noget andet, så kommer du til, at skulle betale em hel del mere, for at få samme billedekvalitet.
Hejsa.

Nogen nyere Samsung fjernsyn har en sikkerhed, der skal minde lidt om antivirus, slået til, og jeg havde det samme problem med fejlkode nw-4-8 ved brug af Netflix, da denne funktion var slået til på mit helt nye fjernsyn.
Funktionen hedder "Smart Sikkerhed" - og da jeg slog denne funktion fra, så begyndte mit Netflix at virke.

Så "Smart Sikkerhed" er åbenbart ikke så smart som det burde være :)

Jeg forestiller mig, at dette bliver løst med en firmware-opdatering senere - men hvis man ikke går ret meget på nettet med sit fjernsyn, så ville jeg ikke være så bange for at lade "Smart Sikkerhed" være slået fra.
Ud over dette, så har jeg sat DNS op statisk til googles dns - 8.8.8.8 samt midlertidig ændret land til et land uden Netflix, så Netflix blev slettet, og herefter skiftet tilbage til Danmark igen, så Netflix blev installeret igen.
Om det er en kombination af flere ting, det ved jeg ikke, men det var lige efter ændringen, som jeg tidligere skrev om, hvor jeg slog "Smart Sikkerhed" fra, at jeg fik Netflix til at starte helt normalt.
Af Lars K
Prøvede ikke det med DNS og skifte land men det er da bestemt en mulighed for andre der døjer med problemet.
kentrix70 skrev:Ud over dette, så har jeg sat DNS op statisk til googles dns - 8.8.8.8 samt midlertidig ændret land til et land uden Netflix, så Netflix blev slettet, og herefter skiftet tilbage til Danmark igen, så Netflix blev installeret igen.
Om det er en kombination af flere ting, det ved jeg ikke, men det var lige efter ændringen, som jeg tidligere skrev om, hvor jeg slog "Smart Sikkerhed" fra, at jeg fik Netflix til at starte helt normalt.
Jeg har prøvet alle disse ting, uden virkning.
Hvilket TV har du, og hvornår er det købt?
Af mainleif
Hvis det er et must for jer (og mig selv) med Netflix så har i også muligheden for at købe en chromecast i elmutanten til 270 kr og sætte i HDMI porten samt usb stikket (til strøm). Det skulle virke udmærket og med chromecast har du også en del andre spændende muligheder. Du styrer den via din telefon eller ipad.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Chromecast hjælper desværre ikke de der har en HU model, da den ikke kan køre UHD. Her er Netflix via App'en en must hvis man vil udnytte sit TV.
Af aalb1970
Torben Rasmussen skrev:Chromecast hjælper desværre ikke de der har en HU model, da den ikke kan køre UHD. Her er Netflix via App'en en must hvis man vil udnytte sit TV.
Vær desuden opmærksom på, at Chromecast kun understøtter en opdateringshastighed på 60 Hz. Det betyder, at billedet vil hakke ved afspilning af 23,976/24 Hz filmmateriale og 50 Hz PAL materiale.