Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jørgensen73
Jeg ved ikke meget om det der picture in pictire, så er der ikke en der kan forklare mig hvordan det virker og hvad der kræves.

Hvis man skal bruge to tunere er der vel ikke mange der kan bruge det, er der?
Af DLG
Jørgensen73 skrev:Jeg ved ikke meget om det der picture in pictire, så er der ikke en der kan forklare mig hvordan det virker og hvad der kræves.
PIP kan gøre så du kan se to billeder på en gang. F.eks kan du se dr1 på den ene side, og hvis du har tilsluttet din computer til tv'et kan du surfe på nettet på den anden side.
Der er forskel på PIP 1 Tuner og PIP 2 Tuner. 1 Tuner kan vise en tv kanal plus en valgfri indgang i tv'et. Med 2 Tuner kan du se to tv kanaler på en gang. Dvs. dr1 på den ene halvdel og tv2 på den anden.
Jørgensen73 skrev: Hvis man skal bruge to tunere er der vel ikke mange der kan bruge det, er der?
De fleste tv har PIP men kun med 1 tuner. Desværre ikk så mange tv der har 2 Tuner indbygget.
Af Jørgensen73
Mange tak for et godt og forståeligt svar.
Af DLG
Jørgensen73 skrev:Mange tak for et godt og forståeligt svar.
Selv tak.
Har læst videre om emnet, og kan se mange tv har problemer med det. At eksterne apperater, skal sidde i den rigtige indgang for at virke, f.eks HDMI 1 istedet for HDMI 2 eller 3.
Leder du da efter et tv med PIP 1 Tuner eller 2 Tuner?
Af Jørgensen73
Jeg er ved at købe mit første fladskærm, men hold op hvor er der mange ting at være ops på.

PIP er bare ekstra lækkert hvis det virker. Jeg vakler mellem Samsungs M8 serie eller den nye sony D3000.

Jeg har TDC kabel, og kan godt lide at sony har kabeltuner, hvis det ellers virker. Men så kan jeg forstå at der alligevel er problemer hvis jeg køber en dvdoptager.

Jeg giver snart op...
Af DLG
Jørgensen73 skrev:Jeg er ved at købe mit første fladskærm, men hold op hvor er der mange ting at være ops på.

PIP er bare ekstra lækkert hvis det virker. Jeg vakler mellem Samsungs M8 serie eller den nye sony D3000.

Jeg har TDC kabel, og kan godt lide at sony har kabeltuner, hvis det ellers virker. Men så kan jeg forstå at der alligevel er problemer hvis jeg køber en dvdoptager.

Jeg giver snart op...
Yup it's a jungle out there. Er bestemt ikk nemt af finde det rigtige tv. Min søster har et LE-46M87BD som er super lækkert at se, men ved dog at hun ikk kan få PIP til at virke. Og der er kun PIP 1 Tuner i det tv.
Jeg har selv luret en del på Philips 42PF9731D, men kan ikk rigtig bestemme mig, da den ikk modtager 1080p input. Vil gerne bruge tv'et til bl.a. PS3 når jeg køber den.
Af kenzo
Hvis du bruger en ekstern boks fra TDC vil PIP (med visning af to TV-programmer samtidigt) ikke virker uanset hvor mange tunere fjernsynet i sig selv har. Når man bruger ekstern boks modtager fjernsynet kun et program ad gangen via dets indgang nemlig det program boksen er tunet ind på.
Af Moke
Jørgensen73 skrev:Jeg er ved at købe mit første fladskærm, men hold op hvor er der mange ting at være ops på.

Har ikke selv prøvet PiP endnu på min skærm (D3000), men jeg kan da lige skrive brugsforvirringen ind til dig... der var noget med at PiP kun var understøttet af... erhm.. et eller andet O_O ... jeg kigger i aften 8)
Af Moke
Oki...

D3000 har 2 funktioner : PaP & PiP

PaP (Picture and picture) : Visning af ekstern kilde og tv signal samtidig (samme størrelse)

PiP (Picture in Picture) : Visning af tv signal i lille format på fuld pc skærm.
Af DLG
Moke skrev:Oki...

PaP (Picture and picture) : Visning af ekstern kilde og tv signal samtidig (samme størrelse)

PiP (Picture in Picture) : Visning af tv signal i lille format på fuld pc skærm.
Kan den ikk vise to tvkanaler på en gang som har samme størrelse?
Af Moke
Må indrømme at jeg ikke har forsøgt endnu, men så vidt jeg kunne læse i manualen, så nej ;;)
Af Munch
DLG skrev:
Moke skrev:Oki...

Kan den ikk vise to tvkanaler på en gang som har samme størrelse?
Jo da hvis den eksterne kilde er en tuner i settopbox ell HDrec :D