Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er helt enig med @MigSelv, at indlægget fra @mailleif ikke stemmer overens med virkeligheden. Jeg har omtalte skærm - dog kun i 55 udgaven - og den har nøjagtig de samme funktionaliteter som den skærm @mailleif refererer til fra Samsung. Jeg kan kun konkludere, at den person som @mailleif kender, formodentlig ikke har læst brugermanualen.

Da jeg købte omtalte Sony for god 4 måneder siden, stod jeg foran valget mellem de to nævnte skærme i størrelse 55. Jeg har brugt mange dage og timer på websites, brugeranmeldelser mv. samt besøgt diverse detailforretninger et utal af gange, hvor begge skærme var at finde. Valget var enormt svært ... og desværre er ekspedienterne ikke særlige anvendelige i den forbindelse. Den ene skærm har nogle få fordele fremfor den anden og visa versa. Det var en lige kamp! Og på den anden side; nogen kan lige datteren, andre moderen! ;)
MigSelv skrev:HifiKlubben har det i netbutikken, og få eller i udstilling i Køge butikken. Jeg tjekkede dog ikke alle HFK's butikker.
HFK sælger 65X8505 til 19.999kr, og med tre års ægte garanti. Uden indmelding i kundeklubben, gives der to års garanti.
Yep, så godt de havde de til 20k, men 15k er smertegrænsen for mig :)

Tror bare jeg vil afvente rekvalmerne for næste uge, og se om der ikke skulle poppe et eller andet spændende op.
Af mainleif
Det virker som om det er 2 forskellige tv vi taler om. Jeg taler om KD-55X8505B dvs samme tv som denne tråd handler om dog kun i 55 tommer. Tv'et købt i elgiganten for 3 uger siden og nej det kan bla ikke optage 2 programmer samtidig. Start guiden og sæt den til at planlægge at optage 2 programmer samtidig hvorved der kommer en fejl hvor den skriver det ikke kan lade sige gøre. Sony har lavet en firmware hvor de skriver det kan lade sige gøre men tv'et har allerede denne nyeste firmware og endnu engang nej det virker ikke. I titlelist kan du rigtignok se en kort info om programmet (titel, længde m.v.) men du kan da ikke se hele den info der beskriver hvad programmet om, dvs den info du normalt har adgang til i guiden. Men som sagt må det være et andet tv i taler om.
Af dkscan
mainleif skrev:Det virker som om det er 2 forskellige tv vi taler om. Jeg taler om KD-55X8505B dvs samme tv som denne tråd handler om dog kun i 55 tommer.
Ja jeg sidder også og undrer mig. Har nemlig samme tv og kan ikke optage to ting samtidig, kan ikke spole i optagelser med ordentlig visning af tid og indhold, kan ikke se detaljeret information for optagede udsendelser og kan ikke automatisk få det til at forlænge optagetiden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis X8505 har fået samme opdatering, som X9005B fik i december, så blev dual-tuner tilføjet som en firmwareopdatering. Jeg havde X9005B til test da opdateringen kom, så det var lidt sjovt at se hvordan man pludselig fik "en tuner mere" at lege med blot via en opdatering.

Men taler I forbi hinanden. At OPTAGE to ting samtidigt er ikke nødvendigvis det samme som at SE én ting og optage en anden. Jeg erindrer ikke hvorvidt der kunne optages to ting samtidigt eller hvordan spolefunktionen virkede hos Sony.
Med nyeste firmware kan et X90 og X85 optage to programmer samtidigt, om Elgiganten sælger en specieludgave, læs skrabet model, det aner jeg ikke.
Jeg har selv X90 modellen, og et familiemedlem X85 ( begge købt i Sony Center ), de fungerer helt ens, og kan optage som beskrevet.
Af dkscan
Torben Rasmussen skrev: Men taler I forbi hinanden. At OPTAGE to ting samtidigt er ikke nødvendigvis det samme som at SE én ting og optage en anden.
At optage én ting samtidig med at se en anden ting virker fint. Man kan f.eks. sagtens starte en optagelse manuelt og derefter skifte og se en anden kanal. Men prøver man også at optage denne får man en fejlmelding om at der allerede er en igangværende optagelse.
Så to tunere virker fint, men ikke til samtidig optagelse af to kanaler.
Uddrag af changelog fra sidste firmware :
Om denne overførsel
◾Navn: PKG2.263EUA
◾Frigivelsesdato: 02/12/2014
◾Behøver jeg at opdatere?: Din firmware er måske allerede opdateret, særligt hvis dit Bravia-tv er en ny model. Hvis du ikke er sikker, kan du følge disse anvisninger for at tjekke, hvilken firmware-version du har
◾Fordele og forbedringer: ◾Improves the performance of network apps and recording features
◾Tidligere fordel(e) er også inkluderet i denne version:
◾Kun til 4K-fjernsyn: Forbedrer Twin Tuner-funktionen

◾Kun til 4K-fjernsyn: Tilføjer Twin Tuner-funktionen, der giver dig mulighed for at se og optage to kanaler samtidig, hvis din udbyder tillader det. - Twin Tuner Ofte stillede spørgsmål
MigSelv skrev:Uddrag af changelog fra sidste firmware :
Om denne overførsel
◾Navn: PKG2.263EUA
◾Frigivelsesdato: 02/12/2014
◾Behøver jeg at opdatere?: Din firmware er måske allerede opdateret, særligt hvis dit Bravia-tv er en ny model. Hvis du ikke er sikker, kan du følge disse anvisninger for at tjekke, hvilken firmware-version du har
◾Fordele og forbedringer: ◾Improves the performance of network apps and recording features
◾Tidligere fordel(e) er også inkluderet i denne version:
◾Kun til 4K-fjernsyn: Forbedrer Twin Tuner-funktionen

◾Kun til 4K-fjernsyn: Tilføjer Twin Tuner-funktionen, der giver dig mulighed for at se og optage to kanaler samtidig, hvis din udbyder tillader det. - Twin Tuner Ofte stillede spørgsmål
Som sagt ligger denne opdatering allerede på dette tv og den kan stadigvæk ikke optage 2 programmer samtidig. Når jeg skriver optage 2 programmer samtidig så er det præcis det jeg mener. Du optager jo ikke 2 programmer samtidig hvis du kun optager et program samtidig med du ser et. Burde være oplagt at forstå ;-). Men samtlige ekspedienter jeg har talt med fortolkede det også forkert i første omgang så du er ikke den eneste. Men som sagt virker denne firmware åbenbart ikke på X8505 modellen. Og det er ganske rigtigt som påpeget at den heller ikke viser tidsangivelse ved spoling i optagede programmer. Den viser bare nogle billeder i ryk og man føler man sidder med noget teknik fra 80erne.
mainleif skrev:Men samtlige ekspedienter jeg har talt med fortolkede det også forkert i første omgang så du er ikke den eneste.
Jeg hælder også til, at der er formuleringen i releasenoten, der er så dårligt formuleret, at folk rent faktisk tror, at det er muligt at optage to kanaler på samme tid. Så tolker jeg det også, men praksis viser noget andet.

Tilbage står, at X8505B heller ikke kan:

* Vise detaljeret EPG-information for optagede udsendelser.
* Vise tid ved spoling i optagelser
* Automatisk addere tid til optagelser lavet fra guiden.

For mit eget vedkommende er det tanken at droppe min YouSee-boks, men det betyder så desværre farvel til ovenstående 3 faciliteter.
Jeg har gået og kigget lidt på LG 65UB950V, men syntes ikke jeg sådan har kunne finde de aller bedste anmeldelser, men jeg tænker måske også lidt "kan jeg virkelig se de problemer en anmelder kan se, ved at gå helt tæt og minutiøs til skærmen?"

Syntes også jeg har læst at LG bruger samme panel som de gør i de tilsvarende Sony skærme.

Nogen af jer der har erfaring med LG 65UB950V?
dkscan skrev:
mainleif skrev:Men samtlige ekspedienter jeg har talt med fortolkede det også forkert i første omgang så du er ikke den eneste.
Jeg hælder også til, at der er formuleringen i releasenoten, der er så dårligt formuleret, at folk rent faktisk tror, at det er muligt at optage to kanaler på samme tid. Så tolker jeg det også, men praksis viser noget andet.

For mit eget vedkommende er det tanken at droppe min YouSee-boks, men det betyder så desværre farvel til ovenstående 3 faciliteter.
eller købe et samsung. De problemer jeg har med harddisken kan formentlig løses eller også er det bare mit tv som skal byttes. Netflix kan du se på chromecast men mon ikke samsung finder en løsning.
mainleif skrev:
dkscan skrev:

eller købe et samsung. De problemer jeg har med harddisken kan formentlig løses eller også er det bare mit tv som skal byttes. Netflix kan du se på chromecast men mon ikke samsung finder en løsning.
på sådan et UHD/4K Tv, kan man så slå den funktion (opscallering af ikke 4K materiale) fra? det mente min svoger at man kunne..

jeg er ved at returnere mit samsung, og sælger anbefaler dette sony istedet, men jeg er jo mest til at det blot skal være top of the line Full HD, med mindre man da kan slå det til og fra, sikkert et dumt spørgsmål, da der selvfølgelig er flere pixels og dem fjerner man jo ikke bare lige he he
lindegaard skrev: på sådan et UHD/4K Tv, kan man så slå den funktion (opscallering af ikke 4K materiale) fra? det mente min svoger at man kunne..
Når selve panelet er 4K, så skal alt, der ikke er 4K, skaleres. Så nej det kan ikke slås fra.