Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ghaza
Hej alle

Leder efter et TV der skal erstatte mit gamle 42" panasonic plasma da jeg er godt træt af, at det kun har en mpeg2 dvb-c tuner og jeg nu derfor ikke kan modtage DR2 mv. via yousee.

Prismæssigt er max. 5.000 kr men har tænkt mig at holde udkig efter evt. foreslåede modeller der sikkert kommer på tilbud hos elgiganten o. lign. ved lejlighed og så slå til - derfor kan evt. forslag selvfølgelig godt ligge lidt højere i pris.

Størrelsesmæssigt er minimum 42" men det kunne være rart med noget større - måske 50" +/-

Mht. billedekvalitet tror jeg at de fleste moderne TV vil opfylde mine behov (forhåbenligt), men en ting jeg ligger vægt på er at TV'et IKKE er sløvt ifm. start, kanalskift osv. - må selvfølgelig også gerne fungere godt med indbyggede apps men førnævnte er kritisk da det er super irriterende hvis det er.

Så der var et par 50" modeller på tilbud i elgiganten i denne uge fra phillips men de lader begge til at lide af at være sløve i det... nogen mening her?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -50pus6809

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -50pft4509

Tak for hjælpen!

Mvh
Peter
Af BrianH
Generelt synes jeg Philips er gode TV uden at være fantastiske...
Men hvorfor foreslår du 2 eksempler, som præcis er dårlige på det felt du lægger vægt på?
Af Kjks
Hvis du ønsker hurtig opstart, kanalskift mm. så er det bestemt ikke phillips du skal kigge efter, jeg har i hvertfald ikke oplevet tv der er langsommere end dem.
Kig evt efter Panasonics TX-55AS640E, tror det er helt nede omkring 6000, hvor du lige får de 5 tommer ekstra, som du bestemt nok ikke bliver ked af.
Der findes jo andre alternativer som Sony W8, men tag ud og se skærmen i aktion og derefter hold øje med tilbudende her de kommende måneder, inden de lancere de nye 2015 skærme.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sonys TV er ikke super hurtige til at starte op og de er også lidt sløve i menuerne (sidstnævnte er dog ikke i kritisk grad).
Af PeterD
Helt enig med kjks.

Pricerunner.dk for både AS640 og W8 ( Tja, måske lidt sløvt, men med et korrekt opsat billed, er det også værd at vente på)

Nej. Laver ikke sjov. Se bare hdtvtest.co.uk for en anmeldelse af de 2.

Måske ikke lige helt fremme i Fona, Expert og Elgiganten, men så er det godt du spørger herinde..

Ikke for at være ubehøvlet på nogen måde, men ville så måske vente i en måned eller skære andre steder i budgettet for at komme op på lige det ekstra...

Lyder hårdt, men et godt indstillet billedet på et fornuftigt tv, betaler sig i det lange løb..
Senest rettet af PeterD 16 jan 2015, 12:31, rettet i alt 2 gange.
Af ghaza
Hej alle

Tak for jeres indlæg. Vil læse anmeldelser af de to foreslåede TV og så ellers holde øje med tilbud - pt. koster de lige i overkanten (5.000 er virkelig max)

Afklaring til BrianH: De to TV var ikke så meget ment som forslag som at høre fra nogen der evt. havde 1. hånds oplevelse med dem og kunne be-/afkræfte at de er "sløve". For pris, størrelse mv. lyder jo ganske fint.

Mvh

Peter
Af ghaza
Tak for link til indstillingsguide!

Har dog nu modtaget følgende besked fra Compumail support (god stil synes jeg):
Skal lige tjekke om du har været OBS på at dette er en EU og ikke en Nordisk model ?
Panasonic mærkerer deres EU moddeler ved at modelnavnet slutter på ”E” og de nordiske modeller slutter på ”Y” (vi har kun EU modeller)
Problemet med EU modellerne er at på det Danske signal vil SMART TV, tekst tv og undertekster ikke virke korrekt.

Jeg har spurgt om de kan uddybe problemet lidt nærmere men der er måske nogen herinde der har erfaringer?

Synes heller ikke at jeg kan finde nogen der sælger y-modellen - og selv hvis der er bliver det sikkert til en helt anden pris. Øv - troede lige at det var "overstået" haha
Af Kallesoee
Tak for opdatering, var også lige ved at købe en E model fra proshop :o

Men synes hellere ikke jeg kan finde ret mange y modeller. Er der nogen der kan bekræfte eller afkræfte at e modeller ikke virker 100 i dk?