Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg går og overvejer at anskaffe et mindre smart TV og vil gerne gøre det lidt smarter

Hvis jeg f.eks. har et PANASONIC P42X20 eller lign. samt min Yousee boks - hvordan kan jeg så komiberer dem og hvilke boks bør jeg anskaffe.

Yousee boksen kan udmærket ryge retur hvis den ikke er nødvendig og så evt. beholde kortet.

Jeg er modtagelig for alle forslag - også andre 2-3-4 år gamle TV med et godt billede der kan gøres smarte - det skal bare være møgbilligt - samt bokse
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan få HDD-optagere med smart-TV platform. Ingen af dem kan dog starte forfra, som du kan på din boks nu. Alternativt, skal du blot ryge på en Chromecast HDMI-dongle, så skal du dog beholde din boks.

Generelt vil jeg sige, at jeg ikke er super imponeret over de HDD-optagere der er på markedet. De er derudover altid et par generationer bagud på smart-platformen, så man får ikke helt den samme hastighed eller funktionalitet, som man gør på de TV, der kommer fra samme årgang.

Der er en del brugererfaringer at finde med eks. Samsungs HDD-optagere her i forum. VI har selv anmeldt nogle af dem, men ikke 2014-modellerne.
Brugeravatar
Af KimKaos
Jeg har intet imod at beholde boksen hvis alternativerne ikke er gode nok.

Hvordan med min NAS? - Jeg har en WD EX2 6TB - Kan den lege med i den opsætning?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad vil du gerne bruge den til? Streaming af lokale film.
Brugeravatar
Af KimKaos
Torben Rasmussen skrev:Hvad vil du gerne bruge den til? Streaming af lokale film.
Ja det var planen at se film jeg hentede via min PC
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis filmene er Blu-Ray rips, så er jeg ikke sikker på, at du kan få en all-in-one boks der klarer det helt problemfrit. Det afhænger nok også lidt af hvilket format du har gemt dem i, men herhjemme ripper jeg til 1:1 BluRay-format (BDMV) og det har ingen af de dimser jeg har lånt kunne klare med undtagelse af de dedikerede mediebokse (som ikke er "smarte").

Hvis det kan broadcastes via DLNA, så kan eks. Samsung og LG's HDD optagere dog godt "se" dem på netværket. Jeg ved ikke om en Chromecast har kræfter nok til at afspille sådan noget.