Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal have nyt tv på 48-50 tommer.
Det kommer til at stå i en lys stue og bliver mest brugt til alm tv, Netflix og så naturligvis sport (det skal det kunne vise fornuftigt). Derudover selvfølgelig apple tv.

Har luret på ovenstående, da det nu kommer ned i 5.000 kr og det virker billigt. Umiddelbart ser specifikationerne gode ud. Men har i set nogle test? Umiddelbart kan jeg bedst Google mig frem til polske og hollandske men det får jeg ikke meget ud af.

Tidligere har jeg været glad for Sony og ikke mindst Panasonic plasmaet men i dag har vi blot en "lille" Samsung skærm uden smart tv og den er ikke imponerende på nogen måder.

Har naturligvis luret på anbefalingslisten herinde men syntes ikke der er de gode prisbaskere pt. Den behøver jo heller ikke være den endegyldige sandhed:-)

Overordnet har jeg set mig lun på en twintuner selvom jeg er i tvivl om den daglige brug af den.

Link til specs http://www.philips.dk/c-p/48PFS8109_12/ ... fikationer
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Twin-tuneren kan du bruge på den måde, at du kan optage et program imens du ser et andet. Men hvilket tv-udbyder har du? Hvis du f.eks. har TDC TV eller Waoo, så slipper du ikke for deres tv-boks og så kan twin-tuneren ikke bruges.

Det ligner en fin pris på Philips tv'et. Du skal blot være opmærksom på, at næste års Philips-modeller bruger "Android TV" (den Google har lavet specifikt til tv) og denne model opdateres ikke. Den bliver på Android-mobilversionen, så reelt sker der nok ikke så meget herfra. Hvis Smart TV-delen er ligegyldig for dig, betyder det naturligvis intet.
Af Mst39
Hej Rasmus,

Mhs. til twintuneren, så er det netop det jeg kan lide tanken om:-) Jeg ved blot ikke om jeg får det brugt i praksis.
Jeg har Waaoo (Aura) men slipper for boks, da det bliver leveret som kabel (gider ikke betale for bokse til alle 4 tv).

Jeg har ikke haft Smart-tv før, så er lidt i tvivl om jeg kommer til at bruge det. Det betyder nok ikke det store, at der ikke kommer nyheder derpå - da jeg forventer tv'et alligevel skal skiftes indenfor 3-4 år (UHD el. O-led).

Det var mere om selve tv'et leverede et ordentlig billede og kunne bruges - som sagt var det svært at finde test's online og hos Elgiganten i går virkede deres fjernbetjeninger ikke (så er man virkelig salgsminded, når man ikke fixer det straks).
Derudover har jeg læst et par brugere have problemer med det mens andre elsker det - så det spænder vidt. På den anden side giver Elgiganten vel pengene igen indenfor 14 dage (gider blot ikke bøvlet, hvis jeg kan undgå det).

Ellers har jeg kigget på både Samsung og Sony men skal der være twintuner, så taler vi vel omkring kr. 8.000
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nårh ja, Waoo omdanner jo ind i mellem signalet til kabel-tv. Det glemmer jeg ofte :)

Jeg har ikke så mange erfaringer med tv'et, da vi ikke nåede at få et Philips ind til test i år, men jeg har da set det ved et par lejligheder. Man kan også læse lidt ud fra specifikationerne, som afslører visse karakteristika. Det bruger VA, så det er normalt kendetegnet ved fornuftig kontrast, men lidt begrænsede betragtningsvinkler. Android-delen er der en del som klager over er meget fejlfyldt (f.eks. her: http://www.flatpanelshd.com/news.php?su ... 1395919856)

Philips har tit ret skrappe billedindstillinger fra start, som jeg ikke er særlig vild med, men man kan komme ud over en del af det med lidt indstillinger. Når man får gjort det, performer de ofte ganske fint.
Af Mst39
Det var en kammerat der sendte annoncen til mig i lørdags og min første tanke var netop, at jeg aldrig ville have philips.
Kender et par stykker der har Phililps og jeg kan overhovedet ikke lide deres billeder - de ser kunstige ud og virker helt forkerte.

Men for ikke at falde i med alle fordommene, så var jeg nødt til at se det og der så det umiddelbart ok ud men jeg kunne ikke teste selv, når fjernbetjeningen ikke duede.

Hmm.... måske jeg bare skal tilbage til Sony men så er prisen bare lidt en anden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, "kunstig" er rimelig rammende. De overbooster generelt farver og tilføjer alt, alt for meget digital ekstra sharphed så det ligner at billedet bliver overdigitalt. Du kan nu godt slå dette fra. Det er ikke fordi det kræver det helt store, da mange af tingene kan fjernes ved blot at skifte billedprofil.

Men hvis du ikke kan lide vennernes tv, så skal nu nok også forberede dig på, at det her kommer til at se lige sådan ud lige når du pakker det ud. Dette er en af grundende til at vi sjældent har Philips på anbefalingslisten. Vi har svært ved at belønne ting som dette, selvom man så godt kan komme ud over det med lidt benarbejde.
Af Mst39
Hmm.... det giver lidt overvejelser men det gør ikke så meget det er indstillet sådan fra start, så skal jeg jo blot have det ændret:-)

Har også luret på sony men det er pt. i 8.000 for en 49 tommer. http://www.hifipriser.dk/tv/sony-kd-49x ... 75762.aspx

Det er til gengæld på anbefalingslisten, så vidt jeg husker.