Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ris76
Hej.kan man bruge min telefon som hotspot til tv'et istedet for "alm wifi" kan godt forbinde telefon til tv men kan ikke bruge internettet netflex/youtube ovs..? har prøvet at slukke for mit alm wifi da det ligesom hele tiden vil hoppe på det!! sony kd 55x8505b og iphone 6 med nyeste software på begge..hotspot virker fint med ipad/apple tv..

ps ved ikke om det er det rigtige forum :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Først må jeg nok lige høre hvorfor du vil bruge den til det? :) Huks på, at YouTube og specielt Netflix trækker rimelig mange gigabytes rimelig hurtigt, så hvis du ikke passer på, så får du en rimelig massiv ekstra regning på datatrafik.

Er det fordi du gerne vil kigge rundt i kataloget i Netflix eller YouTube app'en og så smide billedet over på tv-skærmen, når du finder noget? Til det formål kan du bruge enten Airplay på en Apple TV eller en Chromecast. Sidstnævnte er billigere end førstnævnte, som dog også kan en masse andet.
Af ris76
jo det er egentlig fordi at ville opsige mit wifi da det ikke køre optimalt..og mit 4g er 2xgange så hurtigt.og har masser af gb at gøre med hver mdr;) ved godt at kan bruge mit æbletv til netflex ovs men tv skal måske software opdat. en gang og lidt nemmere når apps er indbygget i tvet..men burde det ikke kunne lade sig gøre med hotspot eller skal man have et android produkt?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvor mange gigabyte har du inkluderet i abonnementet? Vær opmærksom på, at én enkelt Netflix-film snildt fylder flere gigabyte på tv-skærmen. Jeg synes det lyder dog en dårlig idé at bruge sin 4G-forbindelse til at streame tv i hjemmet :)

Du siger, at dit Wifi kører ustabilt. Skal du ikke bare have fat i en bedre Wifi-router? Dem som sendes med fra udbyderne er ikke særlig gode.