Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kasper-O
Slettet
Senest rettet af Kasper-O 23 sep 2017, 20:06, rettet i alt 1 gang.
Af Bent odense
Kasper-O skrev: Så du mener bare jeg skal tage chancen, og få en teknikker ud for at kigge på det.
Tekniker besøg dækker garantien vel.

Den knitrende lyd virker som elektronisk støj som kommer ud af højtalerne?
Af Kasper-O
Slettet
Senest rettet af Kasper-O 23 sep 2017, 20:07, rettet i alt 1 gang.
Af egj1975
Har oplevet en del tv'er som laver dette. Typisk er det 2 plastikdele eller plastik og aluminium som ikke er ordenligt spændt sammen. Nogle gange kan man ikke gøre noget...kommer an på den måde det er konstrueret. Jeg tvivler meget på at dette kommer fra højtalere hvis dette kommer også i standby (for hvis der er ingen forsyning til audiodel og forstærkerdel så kan højtaler ikke gøre dette). Prøv at se om du kan provokere dette f.eks ved at tænde for tv, lad det blive varmt og så sluk og åbn vindue (til at køle det ned hurtigere). Hvis du kan få den til at gøre det ret hurtigt på denne måde er det nemmere at bevise over for en tekniker.
Af Kasper-O
Slettet
Senest rettet af Kasper-O 23 sep 2017, 20:07, rettet i alt 1 gang.
Af Coolsmarti
Jeg har præcist det samme TV i samme størrelse, og har haft det siden slutningen af Oktober. De knirkelyde du nævner, dem har jeg faktisk oplevet, men det er så sjældent og så lidt, at jeg har valgt at ignorere det. Primært kun ved tænd/sluk, har ikke lagt mærke til det på andre tidspunkter.

Mht. banding, som faktisk er DSE (dirty screen effect) så har jeg godt lagt mærke til det, og kan ikke helt finde ud af hvor meget det irriterer mig, idét at mere eller mindre alle denne type TV har det i større eller mindre grad. Man kan tweake lidt på de forskellige billedeindstillinger for at få det til at være lidt mindre, men aldrig få det til at gå væk.
- Der hvor det irriterer mig mest, er faktisk på PS4 i FIFA 15. Ser nemlig aldrig fodbold på TV, deraf jeg ikke rigtig lægger mærke til det.

Derudover, hvis du sætter TV'ets lokation til at være tyskland, så får du en meget nyere firmware opdatering som retter en del på hastighed/billede mv., DK er langt bagud på disse updates, det samme er LG Storen, hvor man med fin succes kan oprette sig en bruger som værende fra et andet land, logge ind med den, og så hente langt flere apps.

Efterfølgende kan du så sætte TV'ets lokation til at være Danmark igen, installerede app's bibeholdes.

Men derudover, så er det et kanon fedt TV, og Netflix i 4K, er jo vanvittig kvalitet, trods den lavere bit-rate.
Af jones31
Du ringer bare til Elgigantens kundeservice så bliver dit tv afhentet på adressen og du kan låne et ude fra butikken imens og så kommer tvet tilbage når det er lavet.