Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

jeg har kigge meget på det her da jeg føler det har det der skal til til min behov,
Samsung UE48HU7505
hvad syns i folk der er der uden ikke meget info om det sted jeg kan bo i nu anden end 2 måske 3 væreælse 50-60kvm....

hvad siger folk vender tilbage som det udvikler sig ...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
HU7505 synes jeg også er et fint Ultra HD-tv og prisen er jo faldet til et ret godt niveau nu.

Den situation som du skal overveje lige nu er her er nok om du skal købe HU7505 nu til en lav pris eller vente på en af 2015-modellerne, der kommer til foråret. Den største ændring bliver Smart TV platformen, som Samsung skifter til Tizen i 2015. Det betyder nok også, at det bliver småt med opdateringer på den gamle (den på HU7505). 2015-modellerne understøtter også VP9-codec, som betyder at man kan se YouTube i 4K.
Bare husk at hvis du vil have en 2015 model der er tilsvarende eller bedre, så skal man nok vente til efter sommerferien, eller ideelt til næste januar når de kommer ned i pris. De nye TV bliver altid lanceret til en ret høj pris. Men kan godt sige godt for Hu7505, og prisen er også fornuftig pt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, de starter som regel altid højt i foråret. Jeg tror dog, at Samsung i år går ud med Ultra HD-tv til noget lavere startpriser. Det gør de fleste af producenter. Så personligt håber jeg lidt på en ny 7-serie, der er til at få fat i for rimelig penge, ikke mindst fordi Samsung også lancerer 9-serier fra start (andre år er de kommet senere på året).
PeterD skrev:Forstår ikke rigtigt at folk anklager mig for at være Sony/Panasonic Fanboy når man ser sådan en overskrift.
Det er det heller ingen, der gør. De anklager dig alene for at være Panasonic-fanboy 8)

Og trådstarter? Ja, han lægger jo kortene på bordet. Så ham kan man ikke rigtig "anklage" for noget.
Noget af det spændende som Rasmus er inde på, er det nye smart tv platform Tizen, men man må jo se hvadudviklingen omkring dette ender ud i. Det kan være det bliver så godt på et tidspunkt at man bliver nød til at tilkøbe sig et evolution set, men lad os nu se..

Noget af det der kan være en hæmsko er at det ser ud til at rigtig mange tv fra Samsung næste år bliver buede, og det er jo rigtig fint hvis man er til det, hvis ikke skal man måske overveje et UHD tv fra i år.

Peter D, hold nu op med det hylen, der er ynkeligt, det klæder ingen, slet ikke i en andens tråd.
Grandahl skrev:Noget af det spændende som Rasmus er inde på, er det nye smart tv platform Tizen, men man må jo se hvadudviklingen omkring dette ender ud i. Det kan være det bliver så godt på et tidspunkt at man bliver nød til at tilkøbe sig et evolution set, men lad os nu se..

Så må man se om Samsung for styr på software problemet i 2015.