Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle
Kan en hjælpe mig her: jeg har koblet en 320 usb hd til mit samsung h7005, den genkendes, er formateret, er testet i deres opsætning - men jeg kan ikke få lov til at optage noget.
Det eneste input jeg har er stofa via hdmi og youtube via deres smart tv - og altså ikke gl tv kabel.

Skulle man ikke i princippet kunne optage alt, der vises på skærmen uanset inputtet?

Eller er den indbygget spærring?

nogle ideer til om jeg kan få dette til at virke?

mvh
Morten
mortenjensen skrev:Hej alle
Kan en hjælpe mig her: jeg har koblet en 320 usb hd til mit samsung h7005, den genkendes, er formateret, er testet i deres opsætning - men jeg kan ikke få lov til at optage noget.
Det eneste input jeg har er stofa via hdmi og youtube via deres smart tv - og altså ikke gl tv kabel.

Skulle man ikke i princippet kunne optage alt, der vises på skærmen uanset inputtet?

Eller er den indbygget spærring?

nogle ideer til om jeg kan få dette til at virke?

mvh
Morten
Du kan kun optage det, der kommer ind i tv-apparatet via antennekablet. Hvad er "Stofa via hdmi"?
Har du kabel-tv, bør det være en ikke-umulig opgave at slutte et antennekabel til tv-apparatets antennestik. Ellers få en fagmand til at hjælpe dig.
mortenjensen skrev:Jeg får tv signal fra en zaptorboks der tilsluttes til tv'et via hdmi.

Øv hvid det kun kan optage et analogt signal!
Dit apparat kan ikke optage analoge kanaler. Som jeg skrev, få en til at hjælpe dig med at forbinde antennestikket i væggen med antennestikket på dit tv-apparat. Så kan der optages.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dit problem er, at man kun kan optage det der kommer ind via antennekablet hvis dette sidder direkte i TVet. Du kan ikke optage noget der er tilsluttet via HDMI. det handler som jng skriver ikke om analogt eller digitalt - TV-signalet er også digitalt, men det sidder bare til det forkerte sted.
jeg hentede lige denne her vejledning til zaptorboksen

https://stofa.dk/.../5747_quickguide_za ... 48x210_to_

hvis du ser på side 3, hvor di n boks er vist, så er der en RF indgang hvor antenne kablet skal ind fra din væg dåse.

der er også en RF udgang, prøv at sætte et antenne kabel fra den og til RF ind på dit tv, så skuulle den have kanalerne, men om det virker samtidigt med at du anvender HDMI, ved jeg ikke.

i princippet burde det du begge veje da du på source HDMI modtager kanalerne fra boksen, som havde det været en anden tilsluttet enhed, hvorimod du på source TV ser kanalerne og kan skifte imellem dem via tv´ets originale fjernbetjening. trot jeg.

giver det mening ?

der står godt nok på side 4 at tilslutning til tv kun kan ske via HDMI eller scart, men prøv at give det skud...