Log ind med sociale netværk
09 jan 2015, 09:43
Lyder meget rigtig det de skriver fra avsforum, har selv set en del 4:3 film og serier, helt ned i 576i opløsning, den klar de opløsninger forbavsende godt.
Jeg vil tro at mit ea970W har kørt 1000 timer (mellem 900 til 1150 timer) indtil videre har der ikke været tegne på IR eller Burn-in.
Jeg vil tro at mit ea970W har kørt 1000 timer (mellem 900 til 1150 timer) indtil videre har der ikke været tegne på IR eller Burn-in.
09 jan 2015, 09:50
Det giver mening, at skærmen selv måler intensiteten af hver enkelt pixel og så selv kompenserer for forskelle, men som det også nævnes, så er det ikke sikkert denne metode vil blive ved med at virke - især ikke hvis man altid stresser de samme pixels på skærmen.
En anden ulempe er, at kalibreringen af skærmen er ret forskellig afhængig af lysstyrken, så man vil nok kunne opleve en markant degradering af farvenøjagtigheden som funktion af tiden og dermed kan det blive nødvendigt at kalibrere oftere.
En anden ulempe er, at kalibreringen af skærmen er ret forskellig afhængig af lysstyrken, så man vil nok kunne opleve en markant degradering af farvenøjagtigheden som funktion af tiden og dermed kan det blive nødvendigt at kalibrere oftere.
14 jan 2015, 15:58
Så er jeg måske også hoppet på vognen, har i hvert fald bestilt et 930v til afhentning på fredag. Har læst alt for meget om dette tv og siddet i Hifiklubben i KBH og sammenlignet med alle de andre skærme som de har. Mest med Samsung HU7505 og selvom det står en lille smule skarpere en LG'en og lidt andet, så endte jeg altid med at sidde og se på LG'en.
Alle skærme er grå. .. . undtagen en Oled. Man bliver nærmest suget ind i et sort hul når en film slutter:-)
Desværre sagde mit Pana V10 plasma puff i mandags, heldigvis har jeg en ekstra forsikring på det på 6 år:-) Så nu er det til rep hos servicebroker. Hvis det bliver skrottet og jeg skal bytte til et andet Pana bliver det nok et AX800 og så må vi se hvad der er bedst.
Alle skærme er grå. .. . undtagen en Oled. Man bliver nærmest suget ind i et sort hul når en film slutter:-)
Desværre sagde mit Pana V10 plasma puff i mandags, heldigvis har jeg en ekstra forsikring på det på 6 år:-) Så nu er det til rep hos servicebroker. Hvis det bliver skrottet og jeg skal bytte til et andet Pana bliver det nok et AX800 og så må vi se hvad der er bedst.
07 aug 2015, 14:29
Jeg overvejer meget at købe det OLED, men havde regnet med at vente til de nye modeller med 4K. MEN
Jeg ville have 65" og 4K og OLED for max 20.000.
Jeg finder det ikke realistisk hverken i år eller næste år. Så jeg tænker at jeg ville udskifte mit Panasonic PZ70 Plasma (9år) med dette i stedet for at vente mere.
Er i ikke enige i at de 12999 og min situation er SLÅ TIL tid ??
Det billige (rygtet) 4K model.. Den spøger i mit hoved ??? Så får man jo i det mindste 4K.
Uhh det er svært.
Jeg ville have 65" og 4K og OLED for max 20.000.
Jeg finder det ikke realistisk hverken i år eller næste år. Så jeg tænker at jeg ville udskifte mit Panasonic PZ70 Plasma (9år) med dette i stedet for at vente mere.
Er i ikke enige i at de 12999 og min situation er SLÅ TIL tid ??
Det billige (rygtet) 4K model.. Den spøger i mit hoved ??? Så får man jo i det mindste 4K.
Uhh det er svært.
07 aug 2015, 14:40
For mit vedkommende kan jeg sige, at jeg står i nogenlunde samme situation. Har et Panasonic plasma-tv og venter på 65" 4K OLED til stuen, men jeg har heller ikke forhåbninger om at de kommer ned på de 25.000, som jeg gerne vil give, i år eller første halvår af 2016.
Jeg har godt nok været tæt på at lægge en ordre på 55EC930V flere gange, men jeg har indtil videre valgt at slå koldt vand i blodet. Særligt fordi jeg gerne tage et større spring end fra 50" til 55".
Hvis der skal komme noget konkret input mht. den "billige" 4K OLED fra LG, så tror jeg tidligst det sker på IFA her i starten af september. Der vil LG nok præsentere den. Jeg er i Berlin, så jeg her selv planer om at kigge nærmere på den. Men til den tid er det jo ikke sikkert, at EC930V stadig koster 12.999 kroner.
Jeg har godt nok været tæt på at lægge en ordre på 55EC930V flere gange, men jeg har indtil videre valgt at slå koldt vand i blodet. Særligt fordi jeg gerne tage et større spring end fra 50" til 55".
Hvis der skal komme noget konkret input mht. den "billige" 4K OLED fra LG, så tror jeg tidligst det sker på IFA her i starten af september. Der vil LG nok præsentere den. Jeg er i Berlin, så jeg her selv planer om at kigge nærmere på den. Men til den tid er det jo ikke sikkert, at EC930V stadig koster 12.999 kroner.
07 aug 2015, 16:15
Kan se min sidste kommentar over 6 måneder gammel. Ville blot tilføje at jeg stadig ikke har set IR og stadig er rigtig glad for fjernsynet.
07 aug 2015, 16:17
Jeg er bare så træt af hvis LG smider en billig 4K model ud til 25000 i Okt. Som så kan købes på bud til 20000 i januar.
07 aug 2015, 22:21
Det gør de så heller ikke , 32K er prisen og ja den falder til ? 930 til 13K imorgen i bilka . Alt er individuelt men tror jeg køber en 930 imorgen og så en 4k til 20 om nogle år .
07 aug 2015, 22:23
Jeg har besluttet mig for at vente hvad der sker i efteråret. Jeg regner ikke med 930 forsvinder da den jo er en syg konkurrent i mellemsegmentet. Gør den. Ja så synd for mig
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto