Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har efterhånden et ældre Panasonic fladskærms-tv, som jeg ønsker at udskifte. Dertil har jeg en Yousee-box - Samsung SMT-H3126 (eller noget der minder om den). Jeg bruger specielt funktionaliteterne
- Optag
- Akiv (DR-Kanaler - der kan vise DR-programmer en måned tilbage)
- Pause udsendelse
- Start udsendelse forfra
... derudover er jeg faktisk også glad for at jeg kan afspille radioprogrammer via boxen og til til mit TV (lyder måske lidt mærkeligt at bruge sit tv til den slags)

Nu overvejer jeg at købe et Panasonic AS650 / AS640 TV - men er ikke klar over om disse modeller (eller andre modeller fra evt. andre producenter) indeholder samme funktionalitet.

Jeg regner med at købe et USB-stik på ca 320 GB (måske 128) som lagringsmedie til erstatning for den harddisk der findes i min tv-box.

Jeg er langt fra up-to-date med hvilke funktionaliteter nyere smart-tv'er har - så jeg spørger åbent i dette ekspert-forum: indeholder nyere Smart-tv'er disse features og/eller afhænger det af udbyderen?

Det kan være det er dumme spørgsmål - håber nogen kan hjælpe.
kronsj skrev:Jeg har efterhånden et ældre Panasonic fladskærms-tv, som jeg ønsker at udskifte. Dertil har jeg en Yousee-box - Samsung SMT-H3126 (eller noget der minder om den). Jeg bruger specielt funktionaliteterne
- Optag
- Akiv (DR-Kanaler - der kan vise DR-programmer en måned tilbage)
- Pause udsendelse
- Start udsendelse forfra
... derudover er jeg faktisk også glad for at jeg kan afspille radioprogrammer via boxen og til til mit TV (lyder måske lidt mærkeligt at bruge sit tv til den slags)

Nu overvejer jeg at købe et Panasonic AS650 / AS640 TV - men er ikke klar over om disse modeller (eller andre modeller fra evt. andre producenter) indeholder samme funktionalitet.

Jeg regner med at købe et USB-stik på ca 320 GB (måske 128) som lagringsmedie til erstatning for den harddisk der findes i min tv-box.

Jeg er langt fra up-to-date med hvilke funktionaliteter nyere smart-tv'er har - så jeg spørger åbent i dette ekspert-forum: indeholder nyere Smart-tv'er disse features og/eller afhænger det af udbyderen?

Det kan være det er dumme spørgsmål - håber nogen kan hjælpe.

USB Hdd optagelse... ja på AS650

http://www.panasonic.com/dk/consumer/vi ... s650e.html

På AS640E ser det ikke sådan ud.

http://www.panasonic.com/dk/consumer/vi ... s640e.html

Gå ind under:se alle specifikationer.
Det er min opfattelse at alle brand TV kan dette selv fra den lavere del af mid-range, f.eks. har jeg et Samsung 40H5505, som gør dette glimrende. Jeg ved ikke med radio. Jeg vil anbefale en 2 1/2 tomme USB 3 harddisk i stedet for flash. F.eks. de glimrende Western Digital koster ca. 500 kr. for 1 TB - 2 TB lidt mere. Fastgøres med velcro på bagsiden af TV. Denne PVR funktionalitet er strengt taget ikke en del af smart TV og er uafhængig af udbyder. Så er det op til Panasonic fan klubben at råde om modellerne. Måske kan ham der poster 5 gange om dagen med STORE bogstaver hjælpe .....
som skrevet i mit første indlæg, ved gennemgang af specs. står der ud for USB Hdd optagelse ved model AS650E blot en ( - ) hvor der på den anden model du nævner står ( J ) som må formodes at være etja, men ring til et af de Panasonic centre der er og spørg dem hvis du vil være helt sikker.

Så håber jeg ikke, jeg ved at skrive model nummeret med stort, har trådt de 2 foregående herrer og tæerne ;)
Lindegaard, undskyld, det var ikke møntet på dig. Der er en anden bruger som ser det mission at overbevise alle Danmarks fru Jensener om at Panasonic er det rigtige TV til alle. Vi er en del andre som er trætte af hans stærkt subjektive facon. Beklager at mit forsøg på ironi nemt kunne misforståes.
Panasonic AS650E har jeg selv og den har PVR, der skal dog minimun en 160gb harddisk til før det virker.
jeg har en 320gb usb 2.0 og det kører super godt (velcro bag på tv)
Købte tvet på tilbud til 5999kr for ca 14 dage siden.

Har skrevet til div Panasonic sælgere ang AS640E og har fået af vide denne ikke har PVR.
Har dog læst mig til at den har VA panel som skulle give en margen bedre billed end IPS som AS650 har.

Håber du kunne bruge info

Og ja PANASONIC er vejen man skal gå ;P