Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af absolution
Jeg har lige bestilt Sony's X85 på Elgiganten.dk til 7999kr, Hvilket jeg også kunne se en del andre har gjort.

Skærmen har fået en del ros på forskellige sider, så ville egentligt høre jer der har fået den sat og kalibreret osv. hvad i synes om den? Kommer fra et Samsung 55H8000, som som jeg har haft ca 2 måneder, solgte det dog igen da jeg ikke var synderlig imponeret.
Af ris76
Hej SUPER tv.har lige hentet mit idag i elmutanten!! det bliver du glad for:) var lidt nervøs for at det ikke var det rigtige med den model betegenels (bea) men på kassen og tv'et står der kun b
mangler nu bare lidt en hdd/usb stick til pvr optagelser nogen som har gode ideer??

p.s har ikke fået kaliberet dette tv...
Af absolution
Super tak for dit input :) Jeg mener at skulle have læst mig frem til at det ekstra (AE) skulle være fordi tv'et er på tilbud ;)
Af petermalling
Jeg har også efter en anbefaling herinde netop bestilt det. Må dog helt til Roskilde efter det (bor i Farum). Det var den tætteste butik, man kunne vælge. Den er nok hurtigt blevet udsolgt i Kbh og Hillerød. Og gad ikke rigtig dette med at få den leveret, da vi vel så skal gå og vente på det, og man skal vel være to til at bære det ind. Det er jo kun til kantstenen, med mindre man smider en plovmand for leveringen.
Af BjarneJohannsson
Hej. Jeg har lige hængt mit nye Sony 55X85 på vægen og set en film. Og sikke en behagelig oplevelse. Dog synes jeg ikke den slipper så godt fra de mørke scener. Den dimmer op og ned for baggrundslyset, hvilket jeg synes er lidt irriterende, håber det kan slåes fra. Det skal så lige siges jeg ikke har rørt ved nogle af indstillingerne.

Kunne godt tænke mig at høre hvordan i har indstillet jeres tv, ved godt det er en smagssag, med kunne da godt bruge nogle fif til indstilling af skærmbilledet.
Af mart198i
Først tillykke med jeres nye tv :)

Jeg vil bare lige komme med lidt info omkring 4k.

Det gode ved 2014 modellerne er, at de har indbygget HEVC tuner så man kan se 4k via fx Netflix :) Dog er det værd at huske, at de ikke har den nye DVB standard for 4k! Dvs. kommer der tv-kanaler i 4k så skal man ud og investere i en boks med DVB-UHD standarden :(
Af BjarneJohannsson
mart198i skrev:Først tillykke med jeres nye tv :)

Jeg vil bare lige komme med lidt info omkring 4k.

Det gode ved 2014 modellerne er, at de har indbygget HEVC tuner så man kan se 4k via fx Netflix :) Dog er det værd at huske, at de ikke har den nye DVB standard for 4k! Dvs. kommer der tv-kanaler i 4k så skal man ud og investere i en boks med DVB-UHD standarden :(
Af mohbar
Hej, jeg har netop anskaffet mig dette fine TV -og til en ganske fin pris ;-)

Indtil videre ser det rigtig fornuftigt ud, men jeg har nogle hurtige spørgsmål

1) Jeg har allerede læst om nogle der har noteret sig at det hakker ved panoreringer og vil derfor høre om der er nogle gode testvideoer man kan streame (evt. på youtube) så man kan tjekke om det er et problem tv´et har eller om det kan justeres. Jeg registrerede selv problematikken i butikken, hvor der kørte en video med en masse skyskrabere og en brunette- nogle der evt. har kendskab til videoen og kan henvise til det ?

2) Jeg har bemærket at der et par minutter efter TV´et slukket høres et klik (som om "Tv´et slår fra" igen) -nogle der også ejer TV´et som også kender til denne lyd ?

3) Hvordan tændes kameraet på TV´et..?

Det blir iøvrigt interessant at få prøvet det af imorgen, på lidt Madrid fodbold :)
Af ris76
Hej ang.klik lyd når det slukkes gør mit også..hvad det er aner jeg ikke:) er yderst tilfreds med mit har slået alt fra..støjreduktion/mpegstøjreduk.punktreduktion.syntes det er bedst for mig.. det er en verden til forskel fra et 50" philips skærm fra 2013 3000 extra spir er givet godt ud;)
Af BjarneJohannsson
Vil give jer andre ret, et super billede. Kommer fra et 7 år gammelt 42" Panasonic plasma, så var meget spændt, og er blevet behageligt overrasket :-)

Men vil høre jer andre af om i også oplever en del "bleeding", tror det er det som det hedder. Når skærmen er mørk, så er der en del lyse hjørner, specielt øverste venstre hjørne. Er der også noget i oplever. Når Panaén var mørk, så var den helt mørk
Af rysken
Jeg har haft min sony 8505 i 5 dage og jeg døjer også med bleeding specielt i nederste højre hjørne er det slemt. Jeg overvejer at returnere det.
Af BjarneJohannsson
rysken skrev:Jeg har haft min sony 8505 i 5 dage og jeg døjer også med bleeding specielt i nederste højre hjørne er det slemt. Jeg overvejer at returnere det.

Kunne du måske tage et billede af hvor slemt det er, er meget i tvivl om min
Brugeravatar
Af edinger
@BjarneJohannsson:

Bleeding er en drønærgerlig ulempe ved LCD-teknologien, som man især nok bemærker -- i det omfang det er synligt -- hvis man kommer fra en plasmaskærm.

Heldigvis er det ved almindelig brug nær-usynligt i dag på mange LCD-skærme. Men det hjælper selvsagt ikke dig ret meget.