Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cozco
Hej

Min søster ønsker sig et nyt tv, men er ikke sikker på, hvilket et, hun skal købe.

Hun har kigget på

Samsung 46 H7005 og 48 H8005 samt 49 Sony X8505B

Hun går ikke så meget op i 3D og tv'et skal alene bruges til fjernsyn.

Jeg selv har et Sony 50w805b som jeg synes vil kunne passe godt til dette formål, men vil hellere lige have en vurdering fra de fagkyndige. :)

Hilsen
Cozco
Af PeterD
Sony kunne BESTEMT kandidere HELT PÅ TOP!

Det er ikke fordi jeg kender mærket eller gentager mig selv, men

Kender din søster Panasonic AS640?

Findes desværre ikke lige hvis du går i Fona, Expert eller Elgiganten, men

"Highly Recommended" af engelske hdtvtest.co.uk

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx40as64 ... 183815.htm

Og avforums.com:

"Karakteren 8 ud af 10". "Good dimming, great blacks, nearly perfect colours"

https://www.avforums.com/review/panason ... view.10436

Til 4200 kr her: ( Kontakt dem på forhånd via mail og sikrer jer at den er hjemme..

http://www.pixmania.dk/led-fjernsyn/pan ... l#srcid=86

Andre muligheder

:http://www.pricerunner.dk/sp/panasonic-as640.html

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2967656/ ... ign-Priser

Dyrt?

Måske men (billed)kvaliteten er i orden!

Hvis der skal "nørdes" mere ang settings osv..

https://www.avforums.com/threads/panaso ... w.1887353/

Note: brug "normal"/"biograf" setting. Skru alle billed forbedringer FRA og skru ned for farver,og dæmp lyset ned til 1-2..

Mørkt billede? Måske, men hun får flere detaljer med når hun ser en film..når øjet har vænnet sig til det.

GODT NYTÅR!!
Brugeravatar
Af hans123
Før du vælger tv til søster bør du bruge lidt tid på at læse om Samsung.

Havde nok kikket på Sony eller Panasonic

Samsung har efter min mening alt for mange fejl.
Af PeterD
hans123 siger det rigtigt fornuftigt!

Lad være med at lytte til sælgerne og se nærmere på mine råd.

"Men det er besværligt at købe på nettet og AS640 findes kun få steder!?"

Ja, desværre. Men du og søster får en SUPER skærm hun ikke bliver træt af i hele 2015 og 2016 og....

....modsat nogle af konkurrenterne.... 8)

Håber II er kommet godt ind i det nye år, allesammen ;)
Af Grandahl
Dit w8 tv er fint, Panasonic Peter prøver igen igen igen igen igen igen at prædke folk et Panasonic AS 640 på, det er osse et godt tv.

Men de 3 tv du selv har kik på er alligevel et step op på billedkvaliteten ift. De andre
Af jones31
Ville vælge et tx47as650 til din søster. Der for hun god billedkvalitet og holdbarhed til billige penge 4999,-
Af PeterD
Grandahl har åbenbart et problem med Panasonic tvproduktion..

Hvorfor ved jeg ikke?

Kvaliteten/prisforholdet er rigtig godt og billedet ligeså (Hvis hun/ I indstiller det ordentligt/bruger tid på det)

Desværre findes det ikke så mange steder..Men igen det er søgningen værd!

Jeg ved ikke om det SKAL være LG, Samsung eller Philips.

Resultaterne taler jo for sig selv hos flere UAFHÆNGIGE TESTSIDER...

Har aldrig sagt at Sony W6 og W8 er dårlige tv og Samsung og Philips laver rigtig rigtig gode skærme bla. H8005, men man skal jo skære igennem på et tidspunkt..

Men selvfølgelig hvis man vi betale prisen, så værsgo! :)
Af PeterD
Så sørg for at hun vælger et W6 eller W8, så går det ikke helt galt ;)

Ps. Ærgeligt at skærm design kommer foran billedkvalitet, men ok.

og hvor kan man sælge meget med de rigtige reklamefolk..

Husk at google skærmen FØR hun køber..

Der er garanteret en sælger der vil charmere sig ind og så kommer hun hjem med en skærm som ikke lever op til (måske) hendes høje krav.

Vil stadig mene at billedmæssigt er AS640 og W6/W8 til prisen (og menu opsætningen på skærmen er let at gå til) men igen...Det er hendes valg.

Skriv herinde når hun har købt skærmen ( og husk Googlet navn, nummer og skriv "review") så vil vi måske være behjælpelig med at gøre hendes skærm en smule bedre..

;)
Af Grandahl
PeterD???

Prøv lige at læse mit indlæg igen, hvor står det at jeg har et problem med Panasonic? Egentlig Synes jeg selv jeg skriver det er et godt tv, jeg har en ven der har det stående hjemme i stuen og det AS640 er rigtig fint.

Problemet er egentlig mere dig indimellem. Synes ligemeget hvad der bliver spurgt ind til finder du frem til at folk burde købe et Panasonic tv. I dette tilfælde bliver der spurgt ind til 3 tv du egentlig ikke forholder dig til, men igen igen burde de købe en AS640, og til nød en w6 eller 8. Det er så unuanceret nogle gange, at det muligvis ikke skriger til himlen, men om ikke andet så er det en smule irriterende.

Nu skriver du at jeg har et problem med Panasonic. Og jeg ved godt at det kan være forskellige perspektiver at se tingene fra. Men jeg ser det som om at du har et problem med stort set alle tv der ikke er et Panasonic tv, eller til nød en Sony.

Som du selv skrev i andet indlæg engang. Fjenden, eller koreanerne om man vil smider masser af tilbud ind så folk bliver fristet til at købe deres tv.. Jeg kalder det de frie markedskræfter.
Af Bryno
HVis hun går mere op i design end billedesiden så skal hun vælge Samsung H7005. Hvis hun vil have value for money så er det som PanasonicPeter siger: AS640E. Hvis det skal være billigst uden at gå for meget på kompromis på design og billedekvalitet så må det nok være W6.
Af PeterD
Tak for svar Grandahl. :)

Rigtig dejlig at få en anden og mere nuanceret forklaring på det hele..

Jeg må tilstå at jeg har en forkærlighed for japanske produkter. DET kan ikke benægtes og syntes desuden det er DYBT ærgeligt at et mærke som bla. Philips OFTE TOTALT bliver overset..

Nu er det bare sådan at de nævnte skærme er svære at komme uden om..og det er, tror jeg det hedder, Samsung UEF8000/6400 også..Så ved jeg ikke om det er relevant i denne sammenhæng?

Nu er jeg bare mere interesseret i at høre hvad der er blevet valgt, så jeg håber trådstarter vender tilbage..
Af Grandahl
Bryno skrev:HVis hun går mere op i design end billedesiden så skal hun vælge Samsung H7005. Hvis hun vil have value for money så er det som PanasonicPeter siger: AS640E. Hvis det skal være billigst uden at gå for meget på kompromis på design og billedekvalitet så må det nok være W6.
Det er jo også andre forskelle end design i de betragtninger eller overvejelser når man køber tv. H7005 har et brugbart og hurtig smart tv del, langt bedre end Panasonic, den har twin tuner og billedmæssigt synes jeg også den er bedre. Den er dog også et par tusind dyrere. Men det kommer jo igen an på hvad behovet er.

Når det så er sagt så synes jeg man får et rigtig godt tv i f.eks en 48" AS640 til 4000kr, det er et godt køb, men igen hvad er behovet