Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

SONY 50W805 eller PANA 48AS640

Sony KDL-50W805B
4
67%
Panasonic TX 48AS640E
2
33%
Af Grandahl
Jeg ville vælge w8, men den er noget bøvlet at få hængt op på væggen, bare lige så du har det i mente. Men hvis den bare skal stå på foden er det selvfølgelig ligemeget.
Af PeterD
2 Rigtig gode skærme der, med garanti, ville vinde enhver test hvis de ikke stod overfor hinanden!

Når man sætter så 2 gode skærme op mod hinanden er det som Lamborghini vs. Ferrari.

Der er ikke en taber, men to vindere på hver deres måde.

Skal det være så tag....hmmm..W8 eller...

hmmm..

Den er svær...

Det må blive W8.

Men hvis du finder et Supertilbud på AS640 , så kan magtbalancen hurtigt tippe..
Brugeravatar
Af edinger
Jeg vil vælge den skærm, som jeg vurderede bedst muligt imødekom mine behov.

Og sådan vil jeg i øvrigt anbefale alle at vælge :)
Af x99gump
edinger skrev:Jeg vil vælge den skærm, som jeg vurderede bedst muligt imødekom mine behov.

Og sådan vil jeg i øvrigt anbefale alle at vælge :)
Hvis vi alle skal imødekomme dine behov, så må du altså gerne komme med en liste. Det er lidt svært at gætte sig til jo! :p :p :p
Af Novicen
@PeterD Så er det nye 48AS640 sat til og billedet er rigtigt godt ☺

Jeg må dog indrømme at jeg er skuffet over lyden i TVet. Den er meget flad i forhold til vores gamle Philips PFL5604H.

Er det lige ringe på alle nye skærme, eller er det kun Panasonic?

Jeppe
Af ThomasHO
Novicen skrev:@PeterD Så er det nye 48AS640 sat til og billedet er rigtigt godt ☺

Jeg må dog indrømme at jeg er skuffet over lyden i TVet. Den er meget flad i forhold til vores gamle Philips PFL5604H.

Er det lige ringe på alle nye skærme, eller er det kun Panasonic?

Jeppe
Dejligt at høre da jeg selv venter på mit AS640E ;) har du rodet med kalibrering på det, eller er det bare som out-of-box?

Lyden i dagens TV er ikke super gode nej, men jeg har dog læst før at nogle Phillips modeller ihvertfald skulle gøre det bedre end andre LED tv. Så måske det har noget at sige :)
Af PeterD
Lyder rigtig godt!

STORT TILLYKKE MED SKÆRMEN! :)

Den håber jeg du bliver glad for ( både til helaftens blurayfilm og til sportsudsendelser som Formel 1 og bold fra diverse ligaer). ;)

Om topic:

God lyd ( god diskant, dyb, dyb bas) og ultratynde skærme er desværre kun noget man kan drømme om.

Det går ikke rigtigt at lave gode højtalere SÅ tynde..

Det er vel de færreste skærme som udmærker sig med god lyd og samtidig et supergodt billede..

Philips' topmodeller har det første men mangler så måske en del i det sidste..

Panasonic har det sidste men mangler så måske lidt i det første..

Og så er der alle de andre som heller ikke gør det store ud af lydbilledet på deres skærme..

Endnu engang: Håber du bliver glad for skærmen og den lever op til dine forventninger.