Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af petermalling
Er på jagt efter et 55" tv her på udsalget til 8-9.000.

Hvad I vælge, når man kan vælge enten 3D eller UHD, hvilket man skal hvis man skal holde sig på det prisleje. Synes at 3D kunne være fedt, men det lyder til at vælge på vej ud? Vil det sige at det ikke rigtig finde noget til 3D. Og hvad med UHD, giver det et bedre billede på Netflix og alm Tv, eller er det også en standard, som måske ikke når at slå An før den er forældet?
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvis jeg skulle vælge, ville mit valg helt klart være 4K. Vi har masser af uåbnede 3D film, og dem vi ser sættes til 2D. Så denne feature bruger vi ikke, men de få 4K serier på Netflix er set.
Et 4K panel må blot ikke købes for billigt, så hellere et full hd til samme pris. Men de gode tilbud på 4K paneler, er de dyre sat godt ned.
Af petermalling
Er det fordi det er for besværligt at tage brikker på? Synes ellers at det må være ret fedt med 3D.

I virkeligheden får man vel mest glæde af oled, da det ikke er afhængig af at indholdet udsendes et bestemt format(så vidt jeg forstod på fona-sælgeren, jeg talte med i dag).

Man løber vel en risiko for at 4k aldrig slår igennem?
Af troopa85
Forstår ikke helt dit 4k vs 3d? stort set alle 4k tv har 3d, udover budget modellerne jeg aldrig ville købe.

Elgiganten har Sony X8505 i 55" på tilbud til 8000kr med både 4k og 3d, det er tilmed anmeldt godt. Hvis dit budget er ca 8000 havde jeg hoppet på det.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK
Af petermalling
Har bestilt Sony'en. Det er jo rigtigt nok at man det får både 4k og 3D. Og så skal jeg vel ud og have en Blueray, hvis vi skal se 3D.

Hvad er dette tv's svage punkter?
Af troopa85
Har bestilt Sony'en. Det er jo rigtigt nok at man det får både 4k og 3D. Og så skal jeg vel ud og have en Blueray, hvis vi skal se 3D.

Hvad er dette tv's svage punkter?
Godt køb til 8000kr.

Det svageste punkt ved dette x8505 og tv med IPS generelt er kontrast og sort niveau, så det vil jeg nok pege på. Og så har det ikke full hd 3d som nogen 4k passive tv ellers har (med mindre det er blevet opdateret via firmware)

Og så mere generelt for Sony tv, så er deres smart-tv del ikke på højde med eks Samsung og LG.

Men det har også rigtigt mange stærke punkter og som sagt til prisen er det et godt køb.