Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er lidt forvirret over de forskellige termer. Det lader til når jeg sammenligner at "drift" og "nomeret" er det samme og modus og tændt tilstand er det samme. Men det er "modus"/"tændt tilstand" der er det reelle strømforbrug?

Fx Panasonic 55AS640 op Panasonics hjemmeside:
Tændt-tilstand – gennemsnitligt strømforbrug 89 W
Normeret strømforbrug 135 W

forhandlers hjemmeside:
Strømforbrug ved drift 135 Watt
Strømforbrug (Til-modus) 89 W

På energimærket til fjernsynet står der 89w.

Er de 135w så max? Altså når en udsendelse sender billeder i forskellige lysstyrker så svinger den op til 135? Eller hvad betyder dette tal?
Senest rettet af Kilomil 04 jan 2015, 18:40, rettet i alt 1 gang.
Nu skal vi ikke ud i en støre spørge Jørgen tråd. ;)

Det er det sædvanlige forvirrende Tv producenterne giver oplysninger på.

Når et tv bliver teste så er der en måling før kalibrering og en efter kalibrering.

Så kan man læse i testen vi målte strømforbruget til xxx.
Senest rettet af Bent odense 04 jan 2015, 18:18, rettet i alt 1 gang.
Bent odense skrev:Nu skal vi ikke ud i en støre spørge Jørgen tråd. ;)

Det er det sædvanlige forvirrende Tv producenterne giver oplysninger på.

Når et tv bliver teste så er der en måling før kalibrering og en efter kalibrering.

Nu er det her forum rent faktisk beregnet til at stille spørgsmål i ...

Med hensyn til spørgsmålet, så har det selvfølgelig ikke noget med kalibrering at gøre, men hvad begreberne dækker ved jeg ikke lige umiddelbart
BrianH skrev: Med hensyn til spørgsmålet, så har det selvfølgelig ikke noget med kalibrering at gøre, men hvad begreberne dækker ved jeg ikke lige umiddelbart
Ved ikke lige hvad du mener.Producenterne oplyser et forbrug og når fl laver en test så måler de før og efter kalibrering et forbrug.
Af Kilomil
Talene jeg lagde ud med i indlægget er ikke taget fra tests, men fra producentens og en forhandlers hjemmeside.
Kan godt forstå at man kan ændre forbruget ved at ændre indstillingerne på tv'et, men det er en anden snak.