Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lindegaard
skulle det nu gå så vidt at man fik fingre i en UHD skærm, hvordan er det så med det der opscallering ??

jeg mener at have læst at ihvertfald DVD materiale har det bedre på en FULL HD skærm end på en UHD.

Jeg ser mestendels Blueray´s så hvordan fungerer det ?

kan man ikke slå noget fra, eller er det bare sådan at når skærmen er udstyret med et sådan panel, så bliver alt andet, 4K materiale eller ej, opscalleret med et lidt ringere resultat ?

er stadig på udkig efter en High End FULL HD skærm, men glibbede desværre sidste uges fantastiske pris på 55H7005 hos elgiganten...

kunne sikkert finde et LG i samme standard, kender dog intet til deres modeller, endnu.

grunden til at jeg så spørger i UHD retning er at der er rimelig gode tilbud på sådanne skærme også..
Brugeravatar
Af edinger
Er det en del af dit nytårsforsæt, at du skal oprette minimum tre tråde om ugen? 8)
Af lindegaard
edinger skrev:Er det en del af dit nytårsforsæt, at du skal oprette minimum tre tråde om ugen? 8)
ligesom alle mulige andre, ja.

og hvis mit spørgsmål ikke passer ind under en af de andre, ja, endnu engang :)

det er vel det sited er til, ellers bliver her jo stille... :) og kan da se at en del andre heller ikke ligger stille hvad angår indlæg.

det giver jo også åbenlyst dig en chance for at være spydig, og på den måde forøge din indlægs counter.. 8)

så det må da være en del af dit nytårsfortsæt at byde ind med en totalt irrelevant kommentar, uden indhold angående mine spørgsmål i denne tråd, da du så mit brugernavn på skærmen, da jeg ikke umiddelbart kan se en lignende kommentar til andre hyppige trådstartede ;)

vil dog sige tak for dit svar i :

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=32838

det var blot ikke omhandlende helt det der her bliver spurgt om.
Senest rettet af lindegaard 04 jan 2015, 02:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af edinger
Snappy comeback. Om end jeg ikke rigtig synes, at der er belæg for det.

Men du opretter da bare løs. Det står dig ganske rigtigt frit for.
Af lindegaard
edinger skrev:Snappy comeback. Om end jeg ikke rigtig synes, at der er belæg for det.

Men du opretter da bare løs. Det står dig ganske rigtigt frit for.
bare tag det med et smil :D
Af PhDream
Enig med edinger.

Hvis vi ser bort fra din fetich for at starte nye tråde, er denne tråd, ligesom så mange andre, der bliver startet her på forummet: irrelevant. Hvorfor? Fordi du kan finde svaret i 95% af alle anmeldelser af UHD tv. De skriver alle om hvor godt/dårligt et tv er til at opskalere. Noget, de også gjorde med anmeldelser af alle andre tv, da der stadig er SD signaler, der skal opskaleres.

Forummet vil måske dø ud hvis der ikke startes 5-10 nye, hjernedøde "hvilket tv skal jeg købe" tråde, eller tråde ligesom din(e), hvor svaret kan findes på 5 min., hvis man gider søge selv. Hvis denne type indlæg er forummets eksistensgrundlag, er det en sølle eksistens.
Af lindegaard
hans123 skrev:Må man svare 3 gange pr dag :(
nej, og da slet ikke hvis du har svaret på det samme andetsteds i en anden tråd.

det skal helst være sådan at man, når man søger på noget skal enten ramme skribentens ordvalg nogenlunde, eller ved ren tilfældighed falde over det når man har læst sig igennem 140 indlæg i diveerse tråde. :(
Af lindegaard
PhDream skrev:Enig med edinger.

Hvis vi ser bort fra din fetich for at starte nye tråde, er denne tråd, ligesom så mange andre, der bliver startet her på forummet: irrelevant. Hvorfor? Fordi du kan finde svaret i 95% af alle anmeldelser af UHD tv. De skriver alle om hvor godt/dårligt et tv er til at opskalere. Noget, de også gjorde med anmeldelser af alle andre tv, da der stadig er SD signaler, der skal opskaleres.

Forummet vil måske dø ud hvis der ikke startes 5-10 nye, hjernedøde "hvilket tv skal jeg købe" tråde, eller tråde ligesom din(e), hvor svaret kan findes på 5 min., hvis man gider søge selv. Hvis denne type indlæg er forummets eksistensgrundlag, er det en sølle eksistens.
er jeg den eneste der har startet mere end en tråd inden for kort tid ?

det kommer sig vel af at man står midt i en process og har brug for viden.

hvis ikke det var tilladt at starte tråde med "hvilket tv skal jeg købe", så burde de jo være blevet fjernet af Admin, eller hva´ ?

Jeg har skam søgt og læst diverse test osv. både her og på nogle af de engelsk sprogede sider i anbefaler, og da mit spørgsmål ikke går på om hvor godt/dårligt et givent tv er til at opscalere, har jeg ikke fundet et svar, eller fået svar.

så når nu du syntes min tråd er irrelevant, kan du jo som den dygtige dreng i klassen jo så fint fortælle mig hvor jeg i 95% af alle anmeldelser finder svar på mit spørgsmål.

skal/bliver alt normalt materiale opscaleret til UHD automatisk, eller kan det vælges fra på en eller anden måde. Simpelt spørgsmål, fra en der er nysgerrig på det og ikke kan finde svaret nogen steder.

og ja, dette forum er ikke anderledes end andre fora, når det kommer til om folk vil bruge tid på at søge.

det kommer sig nok af at man på det nærmeste skal ramme skribentens valg af tråd emne ordret, da man ellers skal igennem 140 forskellllige tråde med underliggende svar, der så viser sig blot at være en gang mudderkastning fra de vidende, som i denne tråd, da vi åbenbart alle skal være på samme "nørd" niveau for at spørge ind til noget.

forestil dig blot et nyt medlem der søger info om opscalering, kommer rundt om denne trådog bruger 10-15 min på at læse sig igennem alle svar for blot at konstatere at her intet står om det emnet omhandler... :s

Derfor vil jeg hermed bede Administrator om at slette denne tråd, da der absolut ikke er noget brugbart for nogen der søger efter samme som jeg.
Af PhDream
Det tog mig ca. 30 sek. at søge og finde svaret. Det ville det også have gjort for dig, hvis du havde prøvet dét i stedet for at skrive stolpe op og stolpe ned om...ja, intet.

Og ja, du har ret: admin bør slette tråden, for enhver der søger efter det samme svar som du, kan finde det vha. Google.

UHD og opskalering:

"In order for an Ultra HD TV to display SD (standard definition) or HD (high definition) content, that content must first be upscaled. Most Blu-ray players have upscaling chips in them to convert DVD (480p) content into 1080p content so that it looks better on a 1080p TV. Similarly, Ultra HD sets need to convert SD or HD content to Ultra HD resolution before it can be displayed – it’s gotta fill all those extra pixels with something, right? Take note, however, that while most of the big-name manufacturers’ Ultra HD TVs do a solid job with upconversion, the budget brands we’ve seen so far have not. This will likely change in the near future, though, as upscaling chips become more ubiquitous and less expensive.

For now, the fact that native Ultra HD 4K content is scarce makes a TV’s upscaling prowess a crucial consideration. For the immediate future, most of what consumers will watch on an Ultra HD TV will be 1080P HD, 1080i or 720P content. If the TV does a bad job of upscaling, most everything watched on it will look significantly less impressive than actual 4K content."

Read more: http://www.digitaltrends.com/home-theat ... z3NrQ3N2AD
Follow us: @digitaltrends on Twitter | digitaltrendsftw on Facebook
Af lindegaard
PhDream skrev:Det tog mig ca. 30 sek. at søge og finde svaret. Det ville det også have gjort for dig, hvis du havde prøvet dét i stedet for at skrive stolpe op og stolpe ned om...ja, intet.

Og ja, du har ret: admin bør slette tråden, for enhver der søger efter det samme svar som du, kan finde det vha. Google.

UHD og opskalering:

"In order for an Ultra HD TV to display SD (standard definition) or HD (high definition) content, that content must first be upscaled. Most Blu-ray players have upscaling chips in them to convert DVD (480p) content into 1080p content so that it looks better on a 1080p TV. Similarly, Ultra HD sets need to convert SD or HD content to Ultra HD resolution before it can be displayed – it’s gotta fill all those extra pixels with something, right? Take note, however, that while most of the big-name manufacturers’ Ultra HD TVs do a solid job with upconversion, the budget brands we’ve seen so far have not. This will likely change in the near future, though, as upscaling chips become more ubiquitous and less expensive.

For now, the fact that native Ultra HD 4K content is scarce makes a TV’s upscaling prowess a crucial consideration. For the immediate future, most of what consumers will watch on an Ultra HD TV will be 1080P HD, 1080i or 720P content. If the TV does a bad job of upscaling, most everything watched on it will look significantly less impressive than actual 4K content."

Read more: http://www.digitaltrends.com/home-theat ... z3NrQ3N2AD
Follow us: @digitaltrends on Twitter | digitaltrendsftw on Facebook
Tak, endelig noget brugbart, udfra mit spørgsmål.

Men......

Det bedste havde nu været hvis du havde gidet skrive hvilke søge ord du havde brugt, da de jeg brugte tydeligvis ikke gav det ønskede resultat.

På den måde havde du ikke kun "belært" mig om min ignorance, men også lært mig noget jeg reelt kunne bruge i mine eventuelle næste søgninger ;)
Af jsj
Synes I nu ikke liiiige at vi skal tá den lidt med ro, hva ;)
Det er vel for pokker defor man har et forum, til at,stille spørgsmål/debattere, eller hvad :s
/at det så er rigtigt at man kan Google mange ting, så er det da, efter MIN mening, helt i orden at man spørger andre ligesindede indenfor denne hobby, på dette site.
Der er ihvertfald INGEN grund til at nærmest at se sig sure på folk der stiller et spørgsmål som måske har været stillet før.
På med den gode tone igen, et høfligt svar koster ingenting, og kunne måske skabe lidt glæde, ikke sandt :)