Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cozco
Hej

Jeg har et Sony 50w805B, som jeg købte i sommers efter at have set anbefalingerne herinde. Overordnet er jeg rigtig godt tilfreds.

Dog er tv'et langsomt om starte op. Billede og lyd kommer hurtigt, men det tager omkring 20 sekunder, før jeg kan skifte kanal, gå på ttv, åbne tv guide mm.

Er der nogen som ved, hvad dette kan skyldes?

Hilsen
Cozco
Af Bent odense
Det er helt normalt for W8,som også er nævnt i testen og tråd om W8 serien har selv W828B.Og det er ikke noget jeg bekymer mig om. :)
Brugeravatar
Af hans123
Sjov at de har fået lang opstarts tid ?

Mit Sony ex500 er ca 10 sekunder om denne øvelse selv om det har 5 år på bagen.

Har et Phillips ukendt model i soveværelse det er også tæt på 20 sekunder om at starte op.

Men måske noget med smart tv delen der skal loades .
Af Cozco
Kan ikke se, at det står nogen steder. Men mærkeligt, at man ikke har kunne gøre opstarten hurtigere, når så mange forgående tv ikke har haft denne ulempe.
Af Bent odense
Cozco skrev:Kan ikke se, at det står nogen steder. Men mærkeligt, at man ikke har kunne gøre opstarten hurtigere, når så mange forgående tv ikke har haft denne ulempe.
Det var mig der huskede forkert det var i debatten om W8 serien.

Rasmus Larsen skrev:
Det glemte jeg faktisk at notere i testen. Tv'et starter hurtigt, men der går 30 sekunder før man kan skfite HDMI eller åbne apps. Det er et problem, som Sony kigger på, kan jeg forstå. Jeg ved ikke om det var isoleret til W8 eller vores 50" version af tv'et.
Senest rettet af Bent odense 04 jan 2015, 09:33, rettet i alt 1 gang.
Af Non-Desperado
Det er fordi at computeren skal bruge tid på at starte op.
Det skulle efter sigende også gælde topmodellerne S/X9005B, så det er "ulempen" ved Sony.

At de gamle Sony'er ikke har problemet skyldes, at de ikke har så meget at skulle starte op.
Af Cozco
Okay, det er til at leve med.
Men det er noget, de bør ændre til de næste modeller
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som nævnt, så har vi set det på alle Sonys modeller fra sidste år. Det kan være lidt frustrerende - især hvis man har haft volumen stillet for højt da man slukkede, for der går stadig 20-30 sekunder før man kan justere den.