Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#209734
Hej eksperter

Jeg har netop købt 2 nye Samsung tv'er, et 55H8005 og et 48H5500. Jeg oplever på begge tv at største delen af de digitale kanaler ikke virker. Alle kanaler bliver fundet i søgningen og står under kanal listen, men når man går over på en af de problematiske kanaler er billedet enten helt sort eller meget forvrænget og uden lyd. Dette gælder dog ikke alle kanaler.

Problemet er identisk på begge tv som er købt igår, i henholdsvis Elgiganten og Bilka. Der er tale om samme problem på samme kanaler.

Jeg antog at der var noget galt med mit signal/tilslutning. I dag har jeg så haft besøg af en Stofa tekniker som har tjekket alt for fejl. Min installation fejler intet. Han havde et tv og en Zapatero boks med som viste de problematiske kanaler uden problemer. Så fejlen kan kun være i mine tv'er.

Jeg har prøvet at indlæse kanaler igen, nulstille, manuelt søge (med Stofa oplysninger), bruge Finland som lokation - alt uden succes.

De analoge kanaler fungerer fint.

Jeg står nu med to spritnye tv'er hvor jeg kun kan se halvdelen af kanalerne. Jeg kan i min vildeste fantasi ikke forestille mig at jeg har været uheldig at købe 2 defekte tv'er på samme dag, i to forskellige butikker.

Tekniker kunne ikke se hvad der skulle være galt andet end software problemer på Samsungs H modeller.

Nogen der har samme problem eller kan give gode råd?
#209875
Hvis din Tv udbyder er YOUSEE, prøv at ændre frekvensen fra 143000 til 442000 før du scanner kanaler. Vær også sikker på du anvender korrekt Net-ID. Ofte 100, men check din udbyders hjemmeside.
#209927
Tietje12 skrev:Hej eksperter

Jeg har netop købt 2 nye Samsung tv'er, et 55H8005 og et 48H5500. Jeg oplever på begge tv at største delen af de digitale kanaler ikke virker. Alle kanaler bliver fundet i søgningen og står under kanal listen, men når man går over på en af de problematiske kanaler er billedet enten helt sort eller meget forvrænget og uden lyd. Dette gælder dog ikke alle kanaler.

Problemet er identisk på begge tv som er købt igår, i henholdsvis Elgiganten og Bilka. Der er tale om samme problem på samme kanaler.

Jeg antog at der var noget galt med mit signal/tilslutning. I dag har jeg så haft besøg af en Stofa tekniker som har tjekket alt for fejl. Min installation fejler intet. Han havde et tv og en Zapatero boks med som viste de problematiske kanaler uden problemer. Så fejlen kan kun være i mine tv'er.

Jeg har prøvet at indlæse kanaler igen, nulstille, manuelt søge (med Stofa oplysninger), bruge Finland som lokation - alt uden succes.

De analoge kanaler fungerer fint.

Jeg står nu med to spritnye tv'er hvor jeg kun kan se halvdelen af kanalerne. Jeg kan i min vildeste fantasi ikke forestille mig at jeg har været uheldig at købe 2 defekte tv'er på samme dag, i to forskellige butikker.

Tekniker kunne ikke se hvad der skulle være galt andet end software problemer på Samsungs H modeller.

Nogen der har samme problem eller kan give gode råd?
Same shit her hos mig, årsag: hos mit antennelaug i Skagen, der kan man risikere at lige nøjagtigt Samsung tv ikke kan finde alle kanaler, og så skal man vælge Finland under opsætning at antennen. Så passer Tv guide tiden godt nok ikke mere, men den kan man gå ind og justere efterfølgende, ved at vælge tidszonen som passer her i Dk GMT+1/ det gøres inde i indstillinger af ur :)