Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Begge tv er gode, men det er to vidt forskellige "teknologier". Begge vil håndtere dine krav uden problemer.
De største forskelle vil jeg forsøge at liste her :
Sony : 4k panel med HEVC dekodning og HDMI 2.0, dvb-s tuner, twin tuner, IPS panel med passiv 3D. Fordel ved IPS panel er gode betragtningsvinkler, ulempen ved IPS panel er lidt dårligere kontrastniveau ( sortniveau). Men denne skærm er testet med resultat som bedste sortniveau med et IPS panel.
Panasonic : Full HD, aktiv 3D ( briller bruger batterier og dyrere ), VA panel. Fordel ved et VA panel er bedre sortniveau ( end IPS ), men ulempen er begrænset betragtningsvinkler.
55" Sony koster 8000 kr i Elgiganten og løber ellers hurtigt over 10.000 kr

55" AS640 koster 6200 kr hos Cinemagic.dk, 6300kr hos Pixmania og 6800 kr i Computercity

https://www.avforums.com/review/panason ... view.10436

Sony:

https://www.avforums.com/review/sony-x8 ... view.10556

Bedre? Ja.En smule da "langsom menu" og 3D (Hånden på hjertet. Hvem bruger det meget?) trækker lidt ned...

Dyrere? Ja en smule 1200 kr..hvis man er heldig. Ellers er det mere omkring 3000 kr dyrere..

Vi bliver utvivlsomt bombarderet med UHD skærme det næste år og fremefter..Skal man skifte nu eller vente?

Forresten: Hvor mange tvkanaler sender i UHD endnu..? Og "ægte UHD" koster vel ekstra hos udbyderne..lidt ala 4G koster mere end 3G i mobilabbonement..
Nu vil jeg ikke beskyldes for KUN at anbefale et mærke...Man kunne jo derved tro at jeg modtager penge fra et hovedkontor i Japan.... ;)

Men jo, Jeg anbefalder Panasonic pga. Nå ja..billedet. (B

Og jeg er IKKE den eneste!

Bedre Pris/kvalitet (farver/hudtoner/sortniveau) er svær at finde..

Bare husk at bruge tid på at indstille det ordentligt.

(Nu vil de andre brugere nok sende mig denne smiley O_O )

8)

PS. Kontakt firmaet/firmaerne inden evt. køb på tlf. eller mail.
AS640 er (forståeligt nok) ved at være populær, så det er forståeligt hvis den er/ved at være udsolgt...
PeterD skrev:Nu vil jeg ikke beskyldes for KUN at anbefale et mærke...Man kunne jo derved tro at jeg modtager penge fra et hovedkontor i Japan.... ;)

Bedre Pris/kvalitet (farver/hudtoner/sortniveau) er svær at finde..(Hvem sagde Sony? O-O )

8)

AS640 er (forståeligt nok) ved at være populær, så det er forståeligt hvis den er/ved at være udsolgt...
Peter, for mig kan du skrive og mene hvad du vil ;) Jeg har jo selv set Panasonic og det blev kun sat til, da jeg var i forretningen og må sige, at det var et godt billede, uden at være indstillet. Og 4K er der jo ikke meget at på nuværende tidspunk, selvom jeg syntes, at det er en god pris på sony 8505 O_O
PeterD skrev:Nu vil jeg ikke beskyldes for KUN at anbefale et mærke...Man kunne jo derved tro at jeg modtager penge fra et hovedkontor i Japan.... ;)

Bedre Pris/kvalitet (farver/hudtoner/sortniveau) er svær at finde..

8)
For pokker, jeg skal ikke være den der skuffer dig Peter - her kommer den; O_O
( :p :) )
PeterD skrev:

skulle det være tilfældet, har de den lige på den anden side af sundet til samme penge omregnet...

http://www.siba.se/tv-och-hemmabio/tv/5 ... 40e-113013