Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej derude,

Jeg er slet ikke sat ind i alt det tekniske, men jeg er på jagt efter en erstatning til mit efterhånden 8 år gammelt fladskærms tv, som blot er HD ready.

TV'et jeg leder må gerne være UHD/Have 3D, og skal bruges både til konsol, men også at se film og tv i stuen :)

Vil helst holde mig indenfor en prisklasse der hedder max 11.000.

Så vil meget gerne høre jeres forslag, smid eventuelt gerne et link og en forklaring på hvorfor i valgt, som i har gjort.

På forhånd tak :) !
Jeg ville personligt ikke kikke så meget efter UHD TV lige nu.

Der er meget på vej her i 2015 og køber du for billigt ender du med et 4K tv som ikke kan modtage 4K signaler.

Brug lidt tid på at læse lidt i alle de gode anmeldelser der er her på siden.

Nogle vil anbefale Panasonic andre Sony eller helt andre mærker.

Og Velkommen til.
Vent med UHD, i hvert fald lige nu...

42" til 55" er et stort spring..også er 11.000, når et 42" kan fåes til 7000 kr.

Kan du indsnævre det en smule mere? Er der lysindfald i stuen eller er stuen relativ mørk..?

Skal rammen være en bestemt farve? Intrresse i Philips "Ambilight" lys? Etc., betyder lyden noget eller er biledet vigtigere da højtalere..?

Gå efter Samsung ( se efter en testvinder og ikke bare et eller andet xxxx nummer) Du risikerer bare at blive skuffet..

Gå efter Philips fordi lyd og Ambilight..

Gå efter Sony W805 eller den prisbilligere Sony W605.

Og Panasonic AS600, fordi den måske har det bedste/mest naturlige billede ( farver/hudtoner) i sin prisklasse

Læs nogle test her på siden, på avforum.com, hdtvtest.co.uk og whathifi.co.uk, ljudochbild.se.

Udvælg dig 3-5 skærme som du selv mener kunne være interessante ud fra størrelse, design, hvor enkel er menuen etc. FØR du taler med en sælger.

Du kommer højest sandsynligt bare hjem med det forkerte tv, fordi der liige var tilbud...
Af Zandesh
Mange tak for begge jeres svar!

De to modeller jeg har haft kigget på er: Samsung HU7505 (UHD) og H7005, da jeg virkeligt godt kan lide designet af selve rammen, selvom designet IKKE er den væsentlige faktor.

Det er en forholdsvis lille stue på de omtrent 12 m2, men det er blot en midlertidig levesituation, så synes ikke at det skal være en determinerende faktor for, om det TV jeg vil investere i nu.

Jeg har selv et surround-sound set, som vil blive tilsluttet, så derfor er tv'ets standard lyd heller ikke vigtigt.

Hovedsagligt vil det kommende TV blive brugt til at se TV/FILM og spillekonsoller.

Endnu engang tak for jers svar!