Log ind med sociale netværk
02 jan 2015, 09:49
Ved ikke om det er de 2 bedste. 55" tommer til prisen du har fundet frem...
SKAL det være mellem de to hedder det:
Sony 2 - Samsung 0
PS. Pas nu på de sælgere og beslut dig INDEN du går ind i butikken
SKAL det være mellem de to hedder det:
Sony 2 - Samsung 0
PS. Pas nu på de sælgere og beslut dig INDEN du går ind i butikken
02 jan 2015, 09:58
Hvorfor ikke bare købe online hos Elgiganten.dk og slippe for at stå i kø?
02 jan 2015, 10:43
ifølge taenk.dk ligger samsungen bedst i test med 80% mod sony´ens 65% hvis man kigger på den slags, og tror da nok deres test er ligeså gode og ikke mindst uvildige som nogle af alle de hjemmesider vi som hungrende efter information om fladskærme frekventerer.
men det er selvfølgelig en UHD skærm.
jeg er selvfølgelig ikke pro og ved ingenting om fladskærme, andet end det jeg kan læse mig til, så derfor spørger jeg.
PeterD skrev:hvad begrunder du den med PeterD ?
Sony 2 - Samsung 0
ifølge taenk.dk ligger samsungen bedst i test med 80% mod sony´ens 65% hvis man kigger på den slags, og tror da nok deres test er ligeså gode og ikke mindst uvildige som nogle af alle de hjemmesider vi som hungrende efter information om fladskærme frekventerer.
men det er selvfølgelig en UHD skærm.
jeg er selvfølgelig ikke pro og ved ingenting om fladskærme, andet end det jeg kan læse mig til, så derfor spørger jeg.
Senest rettet af lindegaard 02 jan 2015, 11:09, rettet i alt 1 gang.
jeg er ved at være hooked på samsungs produkter igen.
02 jan 2015, 10:50
fordi en del af besparelsen ryger ved levering hvor du nogenlunde kan vide hvornår de kommer med varen. (i 4-5 timers blokke)
det er kun helt gratis hvis man går hjemme altid, da de også kun giver en ca. dag.
ville ha bestilt et inden åbningen idag, men da besparelsen "KUN" 1299kr og der deraf skulle tages 499kr for levering (om 8 dage imellem 13-17, og jeg arbejder fra 14 -18 ) kunne jeg sgu ligeså godt vente til den står i butikken igen, eller finde et helt andet produkt.
Non-Desperado skrev:Hvorfor ikke bare købe online hos Elgiganten.dk og slippe for at stå i kø?
fordi en del af besparelsen ryger ved levering hvor du nogenlunde kan vide hvornår de kommer med varen. (i 4-5 timers blokke)
det er kun helt gratis hvis man går hjemme altid, da de også kun giver en ca. dag.
ville ha bestilt et inden åbningen idag, men da besparelsen "KUN" 1299kr og der deraf skulle tages 499kr for levering (om 8 dage imellem 13-17, og jeg arbejder fra 14 -18 ) kunne jeg sgu ligeså godt vente til den står i butikken igen, eller finde et helt andet produkt.
02 jan 2015, 10:56
Det behøver bestemt ikke være et af de to nødvendigvis, havde bare kigget mig frem til det var de bedste til prisen. Jeg står og skal flytte om en måned hvor jeg kommet til at sidde ca. 4 meter væk. Det bliver synligt fra siden, så ville gerne have et der kunne hænge "pænt" på væggen.
Egentlig ville jeg gerne have flere tommer, men tænker det bliver svært at få et ordentligt indenfor mit budget på 6-8.000kr.
Andre anbefalinger modtages gerne.
Egentlig ville jeg gerne have flere tommer, men tænker det bliver svært at få et ordentligt indenfor mit budget på 6-8.000kr.
Andre anbefalinger modtages gerne.
02 jan 2015, 11:35
jeg er medlem.
så kan du vurdere lidt selv.
JanSI skrev:Kan se Elgiganten har Sony'et på køtilbud. Hvilket havde i valgt?hvis du vil, kan jeg sende dig forbrugerrådets test af de 2 som pdf.
jeg er medlem.
så kan du vurdere lidt selv.
02 jan 2015, 12:31
Jeg blander mig lige med et spørgsmål, håber nogen vil besvare...
Jeg har netop være ude for at sammenligne to Sony TV. Det ene er kdl42w705 til en pris på 3999,- og det andet et kdl42w828 til en pris på 5999,-... Altså en prisforskel på 2000,- (Mange penge)...
Mit behov er at kunne se Netflix, streame film og ellers benytte som et almindeligt tv. Sælgeren som naturligvis gerne vil have mig til at købe det dyre fortæller at 828 er hurtigere på nettet. Er det mon korrekt?
Jeg har netop være ude for at sammenligne to Sony TV. Det ene er kdl42w705 til en pris på 3999,- og det andet et kdl42w828 til en pris på 5999,-... Altså en prisforskel på 2000,- (Mange penge)...
Mit behov er at kunne se Netflix, streame film og ellers benytte som et almindeligt tv. Sælgeren som naturligvis gerne vil have mig til at købe det dyre fortæller at 828 er hurtigere på nettet. Er det mon korrekt?
02 jan 2015, 12:42
det er ikke som på en review, her i testen fra tænk får de forskellige punkter en udemærkelse så kan du sammenligne med et tilsvarende produkt.
Polle06 skrev:Blander mig ligeja, men du skal ligesom ha noget at holde det op imod.![]()
Har de også en test af 55HU7505?
det er ikke som på en review, her i testen fra tænk får de forskellige punkter en udemærkelse så kan du sammenligne med et tilsvarende produkt.
02 jan 2015, 12:52
Hvis tænk er ligesom deres forrige tests jeg checkede sidste år, så giver jeg ikke en krone for dem. Hvis du vægter kvalitet såsom: energi-forbrug eller "snyde"-hertz http://flatpanels.dk/fokusartikel.php?s ... 1288865091 så fint, men ellers så hold dig til tests på den her side eller f.eks. http://www.avsforum.com/
Den vigtigeste parametre for mig (og nok også andre entutiaster) er sort-niveau. Jo lavere des bedre.
Samsung har haft en del problemer med back-light bleeding / ghosting, ved ikke om det er blevet bedre, men du kan være uheldig at få et dårligt eksemplar. Du skal ihvertfald sikre dig at du kan fortryde købet ligegyldig hvad, fordi elgiganten anerkender ikke altid fejl på TV, jeg har prøvet hvor de har afvist back-light bleeding som "standard for LED TV's" - det er det bestemt ikke.
Hvis det er internethandlen har du jo 14 dages fuld fortrydelsesret.
Den vigtigeste parametre for mig (og nok også andre entutiaster) er sort-niveau. Jo lavere des bedre.
Samsung har haft en del problemer med back-light bleeding / ghosting, ved ikke om det er blevet bedre, men du kan være uheldig at få et dårligt eksemplar. Du skal ihvertfald sikre dig at du kan fortryde købet ligegyldig hvad, fordi elgiganten anerkender ikke altid fejl på TV, jeg har prøvet hvor de har afvist back-light bleeding som "standard for LED TV's" - det er det bestemt ikke.
Hvis det er internethandlen har du jo 14 dages fuld fortrydelsesret.
02 jan 2015, 13:44
jeg var ikke af den opfattelse at dette forum på flatpanels.dk var forbeholdt entusiaster med øje for sort-niveau.
som jeg selv ønsker det, hvis jeg har et spørgsmål, gjorde jeg blot opmærksom på at de findes, og selvfølgelig vil der altid være nogen der ikke vil gi´ en krone for deres test, som der er nogen der ikke vil gi´ noget for hverken din eller min udtalelse.
som der var en der for nylig skrev, så hiver de fleste blot tv´et ud af kassen uden at gøre noget ved det, og er gandske tilfredse med det.
Tænk er et parameter at bruge, reviews og andre brugeres holdninger et andet.
faktum er, køb det man syntes passer til sit behov, det man syntes ser godt ud og fungerer efter hensigten, det som gør dig glad og det som passer til din pengepung.
brug dette og andree sites som guide lines, intet andet. 8)
bobske skrev:my bad, at henlede opmærksomheden på Tænk og deres test, som er lavet for at guide den menige danske forbruger i junglen af bl.a fladskærme, elkedler, rejer og rejser.
jeg var ikke af den opfattelse at dette forum på flatpanels.dk var forbeholdt entusiaster med øje for sort-niveau.
som jeg selv ønsker det, hvis jeg har et spørgsmål, gjorde jeg blot opmærksom på at de findes, og selvfølgelig vil der altid være nogen der ikke vil gi´ en krone for deres test, som der er nogen der ikke vil gi´ noget for hverken din eller min udtalelse.
som der var en der for nylig skrev, så hiver de fleste blot tv´et ud af kassen uden at gøre noget ved det, og er gandske tilfredse med det.
Tænk er et parameter at bruge, reviews og andre brugeres holdninger et andet.
faktum er, køb det man syntes passer til sit behov, det man syntes ser godt ud og fungerer efter hensigten, det som gør dig glad og det som passer til din pengepung.
brug dette og andree sites som guide lines, intet andet. 8)
02 jan 2015, 14:06
@lindegaard:
Om værdien af TÆNKs tests er der flere lange debatter her i forummet.
Jeg kan afsløre, at essensen er, at du ligeså godt kan spørge din lokale bager til råds. Eller bede vinduespudseren foretage en rodbehandling.
Om værdien af TÆNKs tests er der flere lange debatter her i forummet.
Jeg kan afsløre, at essensen er, at du ligeså godt kan spørge din lokale bager til råds. Eller bede vinduespudseren foretage en rodbehandling.
En flad på væggen og to kanaler i ørerne
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto