Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige anskaffet mig dette tv (KD55X8505B) og har søgt efter de bedste indstillinger på nettet.

Jeg har ikke kunne finde nogle, så har brugt indstillingerne fra SONY X9 her på siden(http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1410763861).

Menuerne er ikke helt de samme, og synes ikke billedet står helt snore lige ::l . Så ville høre om der er nogen der kan henvise til helt præcise indstillinger for (næsten) perfekt billede :D

Kommer fra et aldrende 42" Pana px-80 så dejligt med den xtra skærm plads (B ...
kasperph skrev:Jeg har lige anskaffet mig dette tv (KD55X8505B) og har søgt efter de bedste indstillinger på nettet.

Jeg har ikke kunne finde nogle, så har brugt indstillingerne fra SONY X9 her på siden(http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1410763861).

Menuerne er ikke helt de samme, og synes ikke billedet står helt snore lige ::l . Så ville høre om der er nogen der kan henvise til helt præcise indstillinger for (næsten) perfekt billede :D

Kommer fra et aldrende 42" Pana px-80 så dejligt med den xtra skærm plads (B ...
Du kan ikke bruge indstillingerne fra X9, det er forskellige paneltyper.
Af kasperph
Jeg synes som sagt heller ikke at billedet står super godt, nogen idé hvor jeg kan finde de bedste indstillinger til mit tv?
De nylige test af praktisktaget alle sony top-modeller, har vist at hvis man sætter sony's "motiv"-indstilling til biograf, står den tilnærmelsesvis perfekt. Sony er nok den producent der pt har de bedste forudindstillede billedeprofuiler på markedet i år.
Af kasperph
Har den i biograf 2, men vil gerne lige have det sidste presset ud af skærmen....
Af red_martians
Mener faktisk at den skal stå i biograf1. Hvis du skal videre er det en prof med måleudstyr der skal gøre arbejdet.
Af kasperph
Prøver med bio 1 mode og leder videre på nettet :) men mange tak for hjælpen
Af kasperph
Jeg prøver de indstillinger, mange tak for hjælpen ;)