Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af seangomes
Hej med jer!

Jeg har lige købt Samsung UE557005.

Efter jeg har læst en masse test af 7005 modellen, og har fuldt med i anmeldelsen af 8005 TVet her på Flatpanels valgte jeg 7005, da jeg ikke ville have et buet TV.

Jeg er dog noget forvirret over, at TVet ikke hånterer hurtige bevægelser særligt godt på trods af 7005 er vurderet som en af topmodellerne :)

Hurtige bevægelser viser lidt sløring på trods af jeg har fuldt Flatpanels opsætningsguide til 8005.
Jeg har læst der ikke skulle være vildt meget forskel på de to modeller. Det bliver dog også lidt bedre, men tænker det må kunne gøre bedre?

Et er tv signalet, men det sker også hvis jeg ser en 1080p film fra min HDD.

Har opdateret TVet via det trådløse, da jeg startede TVet op men jeg bliver lidt forvirret over firmwaren hedder 1180 og på samsung.dk under tv modellen hedder den 1180.3.

Ved dog ikke om .3 skulle betyde en nyere firmware?

Jeg har læst at nyeste firmware skulle fixe Netflix problemer samt give bedre billede på TVet, og da mit netflix ikke virker efter utallige guides på nettet betvivler jeg virkelig om det er den nyeste firmware mit TV har hentet?

Skal lige tilføjes jeg har prøvet at smide firmwaren fra Samsung.dk 1180.3 på USB, og i TVt, men TVet siger det ikke kan finde filen. Jeg har extractet filen til mit USB drev, så filen ikke ligger som .EXE.......

Ja netflix viser denne fejlkode: Netflix fejl nw-4-8

Har søgt på google og har prøvet at gendanne fabriksind. uden held.

Næste step vedr. Netflix fix er måske at ringe til samsung og få dem ind på mit TV og nulstille det? (læst på nettet)

Må ærligt indrømme jeg havde store forventninger til TVet, men med alle de "uheld" er jeg lidt trist til mode :(

Ved det var en lang smøre, men håber I kan hjælpe mig lidt på vej.
Senest rettet af seangomes 03 dec 2014, 21:25, rettet i alt 1 gang.
Af seangomes
edinger skrev:Hvad havde du før? En plasmaskærm?
Jeg havde et Sony Bravia (kan ikke huske modellen) måske 2007-2008 model, men ved det var en top model som Flatpanels anbefalede i sin tid. Det er et gammelt 40' TV, men dog fint billede.

Har købt et nyt for at få alle de nye smart funktioner med samt trådløst net (forhåbentligt også bedre billede) :)

Læste godt tidl. herinde, at hvis man er vant til plasma vil et LED TV nok irritere lidt, men det er ikke tilfældet.
Af Grandahl
Du skal helt sikkert kontakte Samsung support. De vil kunne hjælpe dig med at få den "nulstillet" og komme videre den vej. Jeg har hørt om dit problem før, det Var dog en anden model
Af chamtl
Jeg har nu snakket med Samsung support og de gendannende apps'ene i smart hubben via service menuen. Men det har desværre ikke hjulpet.

Deres udmelding er nu at vente på en opdatering til TV og de har ikke en tidshorisont :(

Jeg har købt mit for 2 dage siden, så det er rimelig frustrerende at det ikke virker. Jeg kan se at nogle har haft problemet siden starten af december.

Overvejer lidt om jeg skal aflevere det tilbage og finde et andet. Fordi med den hastighed som de opdatere/fixer problemer er lidt skræmmende hvis der fremover skulle opstå problemer med fjernsynet.

/Claus
det lyder ikke god, specielt når du anvender Netflix.

kunne være interessant om den også gør det ved andre af streamingtjenesterne, HBO f.eks.

står selv og vakler lidt mellem den og samsungs 55as650e til samme pris, og efter min mening har den et utroligt flot billede. Men ikke twin tuner.

du har selvfølgelig prøvet de forskellige ting på:

https://help.netflix.com/da/node/14451

har du prøvet at koble den direkte til nettet ?

jeg har bedre forbindelse for min playstation via kablet netværk.
Senest rettet af lindegaard 29 dec 2014, 11:31, rettet i alt 1 gang.
chamtl skrev:Viaplay virker. Samsung har hørt om problemet og de siger at det bliver løst i en firmware opdatering. De kan bare ikke sige hvornår.
jeg anvender ikke Netflix, men har HBO så det ville ikke betyde noget for mig, dog irriterende for de som bliver påvirket, det skal sgu´ da fungere, og helst igår.

den vinder lidt ind på min nethinde, over pana´s 55as650e, da samsung har twin tuner...

giver i øjeblikket 89 kr for en boks med optagefunktion hos YouSee, ud med den, ind med en HDD i usb porten, og de 89 kr konverteret til et viasat play abonnement :)

men den der Panasonic, står fandme flot og yderst "sort".
Brugeravatar
Af edinger
lindegaard skrev:...men den der Panasonic, står fandme flot og yderst "sort".
At du kan sige, at en skærm med IPS-panel vinder på sin evne til at vise sort, viser nøjagtig hvorfor det er, at man ikke kan vurdere en skærm i et butiks-setup.

Men du skal da selvfølgelig vælge lige, hvad du har lyst til.
edinger skrev:
lindegaard skrev:...men den der Panasonic, står fandme flot og yderst "sort".
At du kan sige, at en skærm med IPS-panel vinder på sin evne til at vise sort, viser nøjagtig hvorfor det er, at man ikke kan vurdere en skærm i et butiks-setup.

Men du skal da selvfølgelig vælge lige, hvad du har lyst til.
mener ikke jeg sagde at den vandt på sin sorte fremstilling, blot at den fremstod som dedn der viste det bedste sort af de jeg der så ;) (jeg er godt klar over at de er justeret til at sælge)

samsung vandt mere og mere ind da den har twin tuner, + det fakta at man sikkert kan få den kalibreret til at gengive bl.a sort bedre.

når det så er sagt, så tror jeg det er de færreste der "nørder" rundt med kalibrering osv af nyindkøbte skærme, de fleste pakker dem bare ud og hænger dem op, og tager dem som de er. De køber dem som de ser dem, det kan man jo høre i butikken, : den står flot, sikke farver osv.

prøv at spørg i MBK, eller Phantip Plaza hvor mange af dem som gør andet end købe og hænge op, tror det er det samme verden over.

og i et fora som her vil der jo altid være næsten lige så mange meninger og holdninger som brugere, jeg er ikke expert men gør som de fleste sammenligner med det jeg ser.

jeg har dog et spørgsmål:

når i snakker kalibrering herinde så er det vel ikke bare lige til, man skal vel have noget udstyr eller hvordan??
Af flatwee
Hej,

Sidste nye firmware hedder 1200.2 og blev frigivet 23/12. Jeg kører selv med en lidt tidligere version på mit TV, og har ingen problemer med Netflix.