Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af chamtl
Hej,

Jeg skal ha skiftet mit TV. Jeg har kigget på Samsung UE55H7005 og UE55H8005. Hvad vil I anbefale? Jeg har læst at de buede skærme er igoist skærme.

På forhånd tak og glædelig jul.

Mvh

Claus
Brugeravatar
Af hans123
Hej og velkomme på flatpanels.

Du skal købe det du bedst kan lide og ikke hvad andre syntes om..

Personligt syntes jeg ikke om buede skærme da de ikke er smarte at hænge på en væg.
På den måde går hele ide om fladskærm jo tabt når siderne af skærmen stritter ud.

Der er skrevet en del om buede skærme her på siden. Så brug lidt tid til at læse anmeldelserne der er lavet her på siden.

Før du køber samsung så læs lige lidt om dem. De har stor fejl rate og ekstra forsikring kan vist kun anbefales.

Billedkvaliteten er generel god på deres top modeller.
Af chamtl
Jeg er godt klar over at jeg skal tage det som jeg bedst kan li. Men jeg er i tvivl om det curler er ok at se på også selv om man ikke sidder lige foran det. Vi er 4 som skal se på det, men vi kommer ikke til at side meget skævt for det.
Lige nu kan man få dem til stort set samme pris. Det Gør det ikke lettere at vælge :-)
Og 8005 får jeg 3 år mere garanti og hurtigere processor uden mere pris, men så er den curler.
Af jsj
chamtl skrev:Jeg er godt klar over at jeg skal tage det som jeg bedst kan li. Men jeg er i tvivl om det curler er ok at se på også selv om man ikke sidder lige foran det. Vi er 4 som skal se på det, men vi kommer ikke til at side meget skævt for det.
Lige nu kan man få dem til stort set samme pris. Det Gør det ikke lettere at vælge :-)
Og 8005 får jeg 3 år mere garanti og hurtigere processor uden mere pris, men så er den curler.
du giver jo lidt selv svaret, her tænker jeg på betragtningsvinklen for jer 4(=ok) og de ekstra 3års garanti. Men tag ud og se det buede tv i funktion, jeg synes betragtningsvinklen er rigtig god, bedøm selv og beslut selv ud fra dine kriterier. :)
Af jsj
chamtl skrev:Jeg må en tur i en butik og se det live. Men er Betrakningsvinklen det eneste man skal være opmærksom på ved et buede TV?
hmm,ja umiddelbart, men jeg synes nu ikke den er dårligere end flade paneler. Men fokuser på det positive, bedre: sortniveau/farver/kontrast/dybde, omend det kun er marginaler vi taler om....
Af Remmerboy
jsj skrev:
chamtl skrev:Jeg må en tur i en butik og se det live. Men er Betrakningsvinklen det eneste man skal være opmærksom på ved et buede TV?
hmm,ja umiddelbart, men jeg synes nu ikke den er dårligere end flade paneler. Men fokuser på det positive, bedre: sortniveau/farver/kontrast/dybde, omend det kun er marginaler vi taler om....
betragningsvinklen er nu nemlig meget dårligere på kurvede skærme end flade, hvis man ikke sidder i sweetspot. der er som regel kun plads til 1 person i sweetspot. resten der ser med, vil se ujævn kontrast.
i sweetspot er billedkvaliteten ligeså god som en almindelig flad skærm. ikke bedre og ikke dårligere. tilgengæld er billedkvaliteten dårlig for andre folk der ikke sidder i sweetspot på en kurvet skærm, hvor den flade skærm er som det altid har været
Af chamtl
Jeg endte med af købe en flad skærm, UE55H7005. Da jeg er enig i af betrakningsvinklen er for dårlig på de buede skærme. Jeg var nede i en butik og se det.

Tak for hjælpen alle sammen.

Godt nytår.

/Claus
Af jsj
chamtl skrev:Jeg endte med af købe en flad skærm, UE55H7005. Da jeg er enig i af betrakningsvinklen er for dårlig på de buede skærme. Jeg var nede i en butik og se det.

Tak for hjælpen alle sammen.

Godt nytår.

/Claus
Tillykke med skærmen, godt at du tog ned og så det først :)
Husk at se nogle film her i de sidste feriedage :)
Godt nytår til dig også Claus