Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sheep
Hey folkens.

Jeg står og tænker på, at købe en sen julegave til mig selv.

Har derfor tænkt mig at opgradere mit nuværende tv (32" HD-ready 6 år gammel).

Har derfor fundet et par stykker. Det skal bruges til generelt tv-kiggeri, film af og til, og lidt spil på xbox af og til.
Budgettet er omkring de 4000,-

Har fundet flg.

Panasonic TX48AS640E : http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Pa ... =pricesite

Sony W805b : https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... _Alle%20TV

LG 630V : http://www.alternate.dk/LG/42LB630V/htm ... t/1134553?

Størrelsen tænker jeg 42-48" vi sidder godt 3 meter fra tv'et, så har størrelsen noget at sige?

Og hvad har i at sige til de 3 tv? Kan det bruges? Hvis ikke, hvad kan så?

På forhånd tak, og god jul :)

Bonus spørgsmål: Har læst mig frem til at Backlight Scanning er godt at have, og så vidt jeg kan se, har alle 3 det. Men har hz noget at sige her? Da Panasonic har 1200, LG 500 og Sony 200
Af PeterD
Altid rart at give den person man elsker mest en julegave :)

Super skærme du er kommet frem til :-)

Close race men med 1 og 2 som mine favoritter.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx40as64 ... 183815.htm

Hvorfor? Fordi de storroses hos flatpanels.dk, hdtvtest.co.uk, avforums.co.uk..og så er der bare noget over elektronik fra Tjekkiet...erhm...JAPAN naturligvis. Deres ingenører ved hvordan et godt billed skrues sammen..(forudsat du indstiller det korrekt og slår alle billedforbedringer FRA og skruer lidt ned for farver og kontrast) PS. Brug " Biograf" eller "Normal" settings. Bliver "Normal" en smule skarpere? (Check evt. på baggrunden og når der zoomes ind på objekter)

Skarphed bør være "i midten 5 el 6 på en 0-10 skala..

For at finde kabeltv: Lav først en dvb-T søgning og derefter en DVB-C søgning. Tryk Menu>Indstilling>Rediger Favoritter. De kanaler den har fundet ligger i venstre side. Vælg de kanaler du vil have og når du markerer dem ryger de over i højre side (din kanalliste).
Når alle er valgt, kan du vis den røde og grønne knap, ændre deres placering. Tv2 på 1, DR1 på 2 etc.

Alternate kender jeg ikke, og umiddelbart ville jeg vælge proshop eller Bilka.
Kontakt evt. Proshop pr. telefon eller mail for at væte 110% sikker på varen er klar til at blive sendt til dig.

Størrelsen er okay. Sidder selv 3 meter fra en 42" (med HDkanaler kunne det godt være 50" omvendt dominerer plasmaskærmen ikke stuen og det kan jeg godt li') og HZ er vel mere et "salgsgimmik"
Af Odgaard
Hopper lige "med på vognen" i denne tråd, da jeg er i samme situation som trådstarteren. Skal bruge et TV til omkring 4.000 kr. Sidder omtrent 3 meter fra hvor tv'et skal stå, så jeg regner med 42"-50".

Har selv kigget langt og længe på Panasonic TX-48AS640, som jeg har set PeterD anbefale flere gange. Ved du, Peter (eller andre), om tv'et vil være optimalt til fodbold og film/serier? Jeg ejer pt. ikke en spillekonsol, og hvis jeg kommer til det, bliver det nok sparsomt hvor meget jeg vil spille alligevel.

Findes der nogle alternativer som jeg bør overveje? Har selvfølgelig tænkt over at spæde lidt flere penge til og så hoppe på Sony W8 eller Samsung, men vil det være pengene værd til mit relativt "simple" forbrug?

Pft.
Af eliassorensen
Jeg tror selv at jeg skifter mit 42X10 ud med et 48AS640 - Proshop's pris er lige i skabet (kan i øvrigt se at Panasonic Center her i Odense sælger selv samme TV 1555,- dyrere - til 5555,-).

Var ude i El Giganten og hygge-kigge lidt i dag. Havde egentligt kig på et Sony W605, men må nok erkende at jeg er og bliver Panasonic-mand.

Så på et 48AS650, og er faktisk ret imponeret af billedet til prisen (650 stod til 4999,-). God kontrast og farver, og sortniveauet er godkendt. Eftersom 640 har et VA-panel skulle det have endnu bedre sort end 650 som har et IPS. Vinkel er jeg ligeglad med - det er kun kæresten og jeg som ser, og vi ser altid lige på :-)

Af hvad jeg så af det altid ækle demomateriale, så klarer 650'eren i hvert fald panoreringer og sport fint.

Jeg tror alt i alt at det er et af de bedste TV'er til prisen. Derudover er jeg også super glad for Panasonics menusystem :-)
Af El Talente
Er det også muligt ved As640 at logge ind på panasonic cloud og streame tv til en smart enhed ?
Og er der mulighed for USB optage funktion ?
Af Bohn
Syntes at kunne forstå at Panasonic TX-48AS640E IKKE kan optage på USB! Men er der nogen der venligst kan be/af-kræfte dette?
Af ThomasHO
Odgaard skrev:Hopper lige "med på vognen" i denne tråd, da jeg er i samme situation som trådstarteren. Skal bruge et TV til omkring 4.000 kr. Sidder omtrent 3 meter fra hvor tv'et skal stå, så jeg regner med 42"-50".

Har selv kigget langt og længe på Panasonic TX-48AS640, som jeg har set PeterD anbefale flere gange. Ved du, Peter (eller andre), om tv'et vil være optimalt til fodbold og film/serier? Jeg ejer pt. ikke en spillekonsol, og hvis jeg kommer til det, bliver det nok sparsomt hvor meget jeg vil spille alligevel.

Findes der nogle alternativer som jeg bør overveje? Har selvfølgelig tænkt over at spæde lidt flere penge til og så hoppe på Sony W8 eller Samsung, men vil det være pengene værd til mit relativt "simple" forbrug?

Pft.
Jeg har selv et 48" AS640, og det er virkelig et godt tv til prisen.
Fodbold klarer den uden problemer. Jeg har endnu til gode at opleve "slør"/blur, ved eksempelvis et langt sideskift. Ingen problemer der overhovedet. Film og serier klarer den også helt fint. Spil klarer den også helt fint, hvis du skal spille på et tidspunkt.

Jeg har brugt indstillinger fra nedenstående side, til at konfigurere billedet. Egentlig får man et rigtig godt billede til film og normal tv kiggeri, med True Cinema profilen, men lidt bedre med de andre indstillinger efter min mening.

https://www.avforums.com/threads/panaso ... s.1888454/

Jeg købte selv mit tv fra proshop, og de gav virkelig en god service. Jeg havde en del spørgsmål, også da TVet ikke var på lager. De besvarede alle spørgsmål med korte svartider.
Jeg fik TVet leveret gratis, og efter det kom på lager gik der ikke ret mange dage før det blev leveret lige til døren.

Nej, AS640 kan desværre ikke optage :) desuden er der heller ikke 3D briller med, bare lige til information.
Af PeterD
Du vil ikke blive skuffet med AS640 selvom det umiddelbart ikke fåes overalt i butikkerne.

Billedet er bare godt, naturligt og giver meget for pengene samt at deres menu system er let at finde ud af.

Ellers hedder det AS650.
Af Madsen
PeterD skrev:Du vil ikke blive skuffet med AS640 selvom det umiddelbart ikke fåes overalt i butikkerne.

Billedet er bare godt, naturligt og giver meget for pengene samt at deres menu system er let at finde ud af.

Ellers hedder det AS650.
Jeg sidder netop og skal vælge mellem AS640 og AS650.

Går jeg for meget på kompromis med billedkvaliteten (her tænker jeg bl. a. på sort niveauet) hvis jeg vælger AS650?
Kun fordi jeg fx vil kunne optage og benytte TV anywhere, som vel er den reelle forskel (udover panelet)?

Har fundet dem til præcis samme pris. Så det er ikke prisen der skal afgøre det.

PS. kommer fra et PX80 :)

/Madsen
Af ThomasHO
kim4220 skrev:Tror ikke du kan se forskel, AS650 har 178 grader betrækningsvinkel mod 15 grader på AS640 ville selv foretrække AS650 :)
Hvor har du de 15 grader fra? Selvom jeg sidder skråt fra, er det minimalt at billedet ændrer sig. Jeg synes ikke betragtningsvinklerne på AS640 er noget at berette om, selv om det er VA-panel.