Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa, og glædelig jul :)

Jeg har givet mine forældre et Sony W605B TV i julegave som udskiftning til deres 25 år gamle B&O kasse, og havde lidt udfordringer med at sætte det op i går aftes.

De bor i Malmø og får kabel TV via Comhem.
Da jeg satte TV'et op og scannede efter kanaler (både analoge og digitale), fandt det 18 analoge kanaler og 190 digitale kanaler.
Problemet er, at de kun har den lille TV pakke og derfor kun kan se 20 ud af de 190 digitale kanaler, men kan jeg simpelthen ikke finde ud af, hvordan man ændrer rækkefølgen på de fundne digitale kanaler!!!
Alle 190 kanaler er fundet og sat op i rækkefølge ud fra, hvordan udbyderen har sat dem i række, og jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg sætter de 20 de rent faktisk kan se, som de
første 20 kanaler (fra 001-020).

På fjernbetjeningen er der en "analog/digital" knap, som åbenbart skifter mellem disse to typer.
Forstår heller ikke, hvordan man ikke kan have en blanding af analoge og digitale kanaler i sin kanalnummerering...(det har jeg da derhjemme på mit Panasonic med Yousee)

Sony har under den eletroniske TV guide (kun for de digitale kanaler) noget de kalder "favoritlister", hvor man kan vælge, hvilke kanaler der skal være på de fire favoritlister, der er til rådighed.
Hvis jeg vælger nogle kanaler til en favoritliste, aner jeg dog ikke, hvordan man så "aktiverer"/bruger de favoritlister bagefter...

Hjæææææææælp :)
Min mor har osse en w605, har kun rodet lidt med den, men det er irriterende det der med analoge og digitale kanaler.. For mig så det osse ud til at man ikke kan have dem sammen.

Jeg kan ikke lige helt huske det med at lave sin kanalliste, men jeg var inde på Sony hjemmeside på dansk og finde deres manual for 605. Der fandt jeg hvordan man laver kanalliste.

Men synes generelt w605 var upraktisk på flere måder, men jeg nåede ikke at rode så meget med det..
For at få de digital kanaler i nummer orden "dem man betaler for" tryk blå HOME knap gå hen på kuffert symbol så hen til Digital opsætning tryk Ok vider til Digital program sortering tryk OK så tryk Ok på den kanal der skal flyttes så er det bare at køre med pil tasten eller brug rød/grøn knap.

Så tag et stykke Jansson fristelse mere så lykkes det nok. :)