Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg oplever problemer ved afspilning af .mkv-filer på mit Samsung H7005 46". Nogle filer afspilles uden problemer, hvorimod afpilning af andre filer får TVet til at fryse og genstarte efter kort tid (alt fra 10 sek til 5 minutter efter afspilningens start).
Det sker både ved afspilning fra et drev tilsluttet via USB samt ved afspilning fra et cloud drev - så det udelukker problemer med USB-portene.

Det der undrer mig mest er, at der er nogle filer som jeg før har afspillet uden problemer, men som nu får TVet til at fryse. Det udelukker jo lidt, at filen er i et format/encoding som TVet ikke kan afspille.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt? Firmware er opdateret, og jeg har prøvet at gendanne fabriksindstillinger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
MKV er jo bare en container. Du kan kode indholdet på ret mange forskellige måder, så med mindre du selv har lavet alle filerne på præcis samme måde, så kan det stadig godt være filen den er gal med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Selve filen kan nok ikke have ændret encoding med mindre du har pillet ved den. Det kunne dog være en opdatering i TV, som har ændret på kompatibiliteten med MKV-formatet.
Jeg havde samme problem. Der findes en firmware opdatering version 1200.2 på Samsungs hjemmeside som jeg opdateret mit TV med via USB (finder den ikke automatisk endnu). Efter denne opdatering fryser mine .MKV'er ikke mere! :-) Gældelig jul! :D

P.s. Har stået automatis opdatering fra så så jeg selv bestemmer hvornår jeg vil fucke mit TV op.. :( :p

Link til firmware : http://www.samsung.com/dk/support/model/UE46H7005SQXXE
Hej Torben jeg vil ring til Samsung support imorgen. Jeg fik ellers ringet til dem hvor jeg fik at ved at jeg sku vente på den nyeste opdatering til at rette fejlen men stadigvæk samme hovedpine. De må sku snart tager sig
sammen. Forresten tak for dit svar Torben ;)