Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Marineflyver
Hej :p

Jeg vil høre, om der er problemer ved at købe et TV i Tyskland. Altså, om der er forskel på den danske version og den tyske version af TV'et?

Jeg overvejer at købe Samsungs 40" UHD TV UE40HU6905, som i Tyskland hedder UE40HU6900.

Jeg kan spare ca. 2000kr ved at køre til Flensborg, hvorfor jeg spørger og håber I kan hjælpe.

Glædelig Jul til Jer alle. :)
Brugeravatar
Af hans123
Der burde ikke være de helt store problemer.

Nu skriver du dog ikke noget om hvad det skal bruges til.

Ulemper.

Garanti ? er der 2 års garanti i Tyskland.
Muligvis ingen dansk menu.
Ingen dansk brugsanvisning.
Af Marineflyver
Så vidt jeg kan se, har det samme tunere, som den danske version, selvom man i anden tråd snakker om, at der kan være forskel.

Jeg har kigget på Saturns side : http://www.saturn.de/mcs/product/SAMSUN ... roductfeed

Jeg ved ikke, hvad de giver som standard garanti, men man kan tilkøbe 5 års garanti for 90 €.

Kigger man på firmware, står der multi language, så mon ikke, at der er DK menu? Jeg ved ikke, hvor man kan læse om det? Jeg prøvede at kigge i E-manualen for den tyske version UE40HU6900SXZG, men ser intet om sprogmuligheder.

Jeg skal bruge det, som almindeligt TV.
Af lindegaard
Marineflyver skrev:Så vidt jeg kan se, har det samme tunere, som den danske version, selvom man i anden tråd snakker om, at der kan være forskel.

Jeg har kigget på Saturns side : http://www.saturn.de/mcs/product/SAMSUN ... roductfeed

Jeg ved ikke, hvad de giver som standard garanti, men man kan tilkøbe 5 års garanti for 90 €.

Kigger man på firmware, står der multi language, så mon ikke, at der er DK menu? Jeg ved ikke, hvor man kan læse om det? Jeg prøvede at kigge i E-manualen for den tyske version UE40HU6900SXZG, men ser intet om sprogmuligheder.

Jeg skal bruge det, som almindeligt TV.
Sjovt at der på den danske side står forskelligt om sprog under f.eks smart tv delen, men kan heller ikke se noget på den tyske side.

Er der en Saturn i Flensborg? ?

Brugte et par timer i den i Hamburg, f... den er stor, a la elgiganten bare meget større, 3 -4 etager.
Brugeravatar
Af hans123
Skal du have TV i flere år er de 90 euro nok godt givet ud for 5 års garanti.
Syntes der er stor fejl rate på samsung tv her på siden.

Spørgsmål til dit brug: Kabe,l antenne TV modtagelse ?
Af lindegaard
hans123 skrev:Skal du have TV i flere år er de 90 euro nok godt givet ud for 5 års garanti.
Syntes der er stor fejl rate på samsung tv her på siden.

Spørgsmål til dit brug: Kabe,l antenne TV modtagelse ?
Enig i det med fejlrate.

Er de ved at blive spist af egen succes...

Har set på at par af LG og Philips skærme, de har da også fine specs og ok design. Og en lavere pris.
Senest rettet af lindegaard 23 dec 2014, 11:52, rettet i alt 1 gang.
Af hopgreve
Hej , hvis jeg var dig ville jeg slet ikke købe HU6905 , det har fået vildt dårlig anmeldelse på HDTVtest. Det giver heller ikke mening med 4K i den størrelse.
MVH
Af Marineflyver
hopgreve skrev:Hej , hvis jeg var dig ville jeg slet ikke købe HU6905 , det har fået vildt dårlig anmeldelse på HDTVtest. Det giver heller ikke mening med 4K i den størrelse.
MVH
Nej, jeg ved godt, at det ikke rigtig giver mening med 4K i 40", men når nu jeg gerne vil have muligheden, og så ikke har plads til et 48". Havde jeg haft plads, havde jeg købt 7505'eren.

Nej, jeg kan godt læse, at det har lidt problemer med motion, i forhold til de større og dyrere TV, men mon ikke, at det er til at leve med?
Af Bent odense
Marineflyver skrev:
hopgreve skrev:Hej , hvis jeg var dig ville jeg slet ikke købe HU6905 , det har fået vildt dårlig anmeldelse på HDTVtest. Det giver heller ikke mening med 4K i den størrelse.
MVH
Nej, jeg ved godt, at det ikke rigtig giver mening med 4K i 40", men når nu jeg gerne vil have muligheden, og så ikke har plads til et 48". Havde jeg haft plads, havde jeg købt 7505'eren.

Nej, jeg kan godt læse, at det har lidt problemer med motion, i forhold til de større og dyrere TV, men mon ikke, at det er til at leve med?
Hvorfor fokusere på det tv når alle advarsler lamper lyser.
Af Grandahl
Jeg er helt enig med Bent. Find dig et HD tv i 40" hvis det er det du har plads til. 6905 er ikke noget godt tv, spring denne model over.
Af Marineflyver
Alle advarselslamper lyser? Så slemt syntes jeg bestemt ikke, at det er. Hvad er der galt med det, bortset fra det med motion? Det er da en ok anmeldelse, der før er omtalt, og som en af de få producenter, så fremtidssikre de det med HEVC og HDMI 2.0. Samsung laver jo normalt gode TV.