Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Jeg oplever, at soundbaren starter op af sig selv på vilkårlige tidspunkter, også selv når jeg intet andet udstyr som f.eks Apple TV er tilsluttet. Har lavet softwareopdatering via USB og fladskærmen Samsung UE55HU7505TXXE har været nulstillet. Iøvrigt virker den glimrende med fjernbetjeningen ved tænd/sluk. Samsung Support kan ikke hjælpe - kan I ????
Af sth
Du kan undgå utilsigtet opstart ved at tænde og slukke Soundbaren
med den medfølgende lille fjernbetjening. O_O (har jeg erfaret)

Det er selvfølgelig ikke optimalt, men en udmærket løsning,
da jeg ved opstart helst selv vil bestemme om jeg vil bruge TVets højttalere eller ej.

Ellers en super Soundbar.

VH SørenT
Hi Søren
Tak for dit input.
Som du skriver, er denne løsning bestemt ikke optimal og slet ikke for en soundbar i denne prisklasse, som jo netop er skabt til at matche min Samsung fladskærm.
Får besøg af tekniker mandag, og finder vi ikke en løsning, må Fona tage begge dele tilbage.
Samsung Support og Fona påstår, at de aldrig har været udsat for tilsvarende.
Har du haft kontakt til Samsung Support ?
Glemte at skrive, at det faktisk er soundbar nr. 2, jeg har, da den første led af den samme skavank, hvilket indikerer, at problemet ligger hos fladskærmen.
Vh
Frede
Af sth
Hej FredeB

Jeg har ikke kontaktet Samsung, men vil gerne høre hvad i finder ud af.
Jeg vil ikke sende tilbage til Komplet, hvis fejlen ikke findes, da jeg alligevel
vil tænde og slukke selv og bruge soundbaren til film og lignende.
(min Samsung UE65HU7505 har god og klar lyd til TVavis m.m.)

Håber selvfølgelig det kan ordnes.

VH Søren
Af Frede Bech Pedersen
Hej Søren
Tak for tippet. Prøver dette.
Teknikeren kan efterhånden kun se den mulighed, at motherboarden på skærmen skiftes. Har også prøvet at slå aut. Softwareopdatering fra.
God weekend.
Vh
Frede
Af Frede Bech Pedersen
Hej Søren
Præcist det samme her !
Må nok se at få Fona til at forære mig det optiske kabel, de har lovet, og som må være den sidste udvej !
Men det er jo desværre ikke det, jeg har købt.
Vh
Frede
Af Toholthe
Hei,

Jeg har nøyaktig samme problem. Har kontaktet Samsung men de har ingen løsning. Veldig dårlig.
Af Toholthe
Det er TV som er problemet ettersom jeg ikke har hatt samme problem med soundbar før jeg kjøpte TV.
Af Frede Bech Pedersen
Det optiske kabel var HELLER ikke løsningen, nærmest tvært imod. Nu kan jeg næsten ikke få soundbaren slukket.
Må nok vente på at motherboarden skiftes.
Af Toholthe
En midlertidig løsning er å holde "source" på fjernkontrollen til soundbar nede i mer enn 5 sek når den står i standby. Da skrur man av Bluetooth standby. Man må da skru på soundbar manuelt, men den vil skru seg av med TV. Ikke optimalt men fungerer til det kommer en software update på TV eller soundbar.
Af Frede Bech Pedersen
Tak for tippet. Jeg er ikke sikker på, at jeg helt har forstået, hvad du skriver. Og iøvrigt reagerer soundbaren ikke som du skriver. Den går på USB og ikke TV.
Vh
Frede