Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmus123
Hej Flat panels.

Jeg leder efter et nyt tv til min stue.. min. 55 tommer.

jeg bruger 99% af tiden mit nuværende tv tilsluttet min computer eller playstaion og ser aldrig tv igennem tvet.

Jeg ønsker det nye tv skal have 4K og 3D

mit prisleje er 7000 kr dog max 10.000 kr.

Lyden køre via mit anlæg så lyden på tvet er også overordnet.

håber nogle af jer kan hjælpe med et godt bud.

overvejede lidt

http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hi ... n-55uz8766

det koster pt 7kilo i Elgiganten og man kunne jo prøve handle lidt med dem i pris kan se flere snakker om de kørte den på tilbud til 5k på et tidspunkt..
Af troopa85
Vil anbefale dig Sonys x8505, de fleste andre 4k tv har for højt input lag til seriøs brug med ps4 og pc....x8505 er også testet rigtigt godt. Det har et ips panel med dets fordele og ulemper. Personligt mener jeg hu7505 vil give bedre billede,kontrast og sort niveau men input lag er omkring 60 ms hvilket er lige på grænsen til Playstation brug efter min mening....har du ikke råd til ovenstående må bedste mulighed være LGs 850v, som efter firmware update har fået en rigtig god billedkvalitet og full HD passive 3d. Billede kvaliteten vil jeg stadig mene at Samsungs hu7505 er bedst i, og er også det bedste tv til hurtige bevægelser (sport mv)
Selvom LGs 850v er et fint tv ville jeg til hver en tid hvis budgettet er til det vælge et af de andre. LGS tv har så vidt jeg har læst mig frem til også et højere input lag end Samsungs, så bestemt ikke et ideelt Playstation. Jvf tests kan jeg hverken anbefale Thomson eller Philips 4k tv, og heller ikke de billigere modeller fra de andre fabrikanter.
Af Rasmus123
Tak for input :)

Vil det sige at jeg skal op omkring de 12 k for at få noget der matcher ovenstående ?

Der går vel en del tid inden der rigtigt kommer gang i nogle vilde tilbud igen... og tvivler på der kommer så meget af de tv med i januar udsalg.
Af Rasmus123
Jeg var et smut i hifi klubben igår... han fortalte at samsung altid køre aktiv 3d og sony køre passiv.... har aldrig set andet end passiv 3d.... hvor stor er forskellen og ved aktiv 3d koster brillerne vel spidsen af en jetjager ?
Af troopa85
Samsung har nok det bedste aktive 3d da deres briller er meget lette, tidligere har problemet været at aktive briller vejede en del, men det er ikke et problem hos Samsung.

Det har også været sådan at kun aktiv 3d viste full HD, men med introduktionen af 4k kan flere passive modeller tilbyde full HD 3d, dog mener jeg ikke det er tilfældet for x8505 med mindre der er kommet en opdatering som gør den i stand til det.....så Samsungs 3d vil være i højere opløsning, ulempen ved aktiv 3d er at nogen oplever at det trætter øjnene mere,det er dog individuelt. Ang. Priser så koster Samsungs aktive 3d briller under 200kr online og følger 2 stk med, så ikke noget problem at anskaffe sig.

PS: skrevet fra mobilen, så blev måske lidt rodet.
Af PeterD
Sony lyder ganske fornuftigt..

Hifiklubben er måske lidt dyre ift. Elgiganten.dk og Fona.dk

Check altid Pricerunner.dk inden du vælger LG, Philips, Grundig, Sony, Panasonic eller noget andet