Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg modtog d.d. ovenstående model, som jeg havde bestilt via internettet (Større dansk forhandler).

Anyway...da jeg får tændt for TV'er bemærker jeg et tydeligt lyst skær i den nederste fjerdedel af skærmen, som forløber tværs af skærmen (omtrent der hvor underteksterne sidder og så bare fra ende til ende). Det hvide skær er meget markant og tænker at det må være en fejl/defekt i panelet...

Da jeg efterfølgende kalibrerede det efter tråden her fra flatpanels, blev det hvide slør endnu mere markant - nok fordi farver, lys og kontrast var blevet skruet markant mere ned, men dette gjorde blot striben endnu mere tydeligt.

Der hvor det hvide slør virkelig kunne ses, var selvfølgelig når jeg gik over på sort skærm AV, HDMI e.lign. og flyttede mig bare lidt ud fra betragtningsvinklerne.

Hvis jeg slår ECO funktionen til er det som om resten af skærmen dæmper lyset med undtagelse af omhandlende hvide slør. Jeg har vedhæftet nogle billeder og de fremstår omend nok endnu tydeligere end "reallife", men de er ikke til at overse...

Mit spørgsmål lyder på om det er et generelt problem for LED eller nogen har oplevet lignende på Samsung eller andet TV.
Lyst skær ved mørkt lys og anden betragtningsvinkel. Som sagt ser det mere voldsomt ud på billedet.
Lyst skær ved mørkt lys og anden betragtningsvinkel. Som sagt ser det mere voldsomt ud på billedet.
Mørk skærm.jpg (77.28 KiB) Vist 1336 gange
Her er ECO mode aktiveret...alt lys dæmpes undtagen bunden af skærmen. Som sagt ser det mere voldsomt ud på billedet.
Her er ECO mode aktiveret...alt lys dæmpes undtagen bunden af skærmen. Som sagt ser det mere voldsomt ud på billedet.
ECO mode.jpg (48.01 KiB) Vist 1336 gange
Af troopa85
Tilbage med det, har et 55hu7505 selv og har ingen problemer i den retning. Du siger godt nok det ser mere voldsomt ud på billedet, men er det noget som tydeligt kan ses ved alm brug, så ville jeg bestemt ikke stille mig tilfreds.

Af ren nysgerrighed prøv når tvet er slukket at trykke: info,menu,mute,power. Så bør tvet starte op med information på panel. Der går meget snak om at hu7505 kommer med 2 slags panel, et fra AUO som skulle have en del problemer og Samsungs eget som skulle være stort set fejlfrit. Står der 55l har du er AUO panel og 55a et Samsung panel... Evt hvis du returnere køb ved hifiklubben ser ud til de har dem med Samsung panel (dog ingen garanti). Men når alt det er sagt er det stadigt kun spekulationer, men det er det snakken går på over på avforums
Skal dog også siges at flere har et AUO panel der ingen fejl er på.