Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mart198i
jsj skrev:Hej
Ved I, jer der har haft problemer med jeres 65" skærm, om det er et Samsung panel eller et AUO panel der sidder/sad der i?
Er lidt nysgerrig, da jeg har læst at ca 80% af alle 55" (UE55HU7505) skulle være monteret med et AUO panel, som åbenbart ofte lider af Banding...

Efter at have læst en del inde på avforums.com, er jeg, ligesom dig, kommet frem til, at der i 55" modeller skulle sidde AUO paneler i mange af dem og at det primært er 55" som er berørt. Eftersigende skulle man i menu'en kunne se hvilken model nummer ens skærm har. Et eksempel på en model med AUO panel hedder fx. 55L1UU8EH, hvor "L" betyder, at det er et AUO panel. Disse AUO paneler skulle være slemt berørt af, at der er en kant rundt om hele skærmen (dog ikke hos alle), hvor farverne/lyset er anderledes ca. 1-2 cm fra rammen. Derudover skulle de også have en del bleeding. Hvis der sidder et Samsung panel i skærmen er koden istedet 55Axxxxx, hvor "A" står for at, det er et Samsung panel. Samsung paneler skulle være langt bedre, og skulle eftersigende være de paneler der sidder i de første versioner at tv'et.

Altså 55L = AUO panel aka. skod panel ;) , 55A = Samsung panel.

Er der nogle der har mulighed for, at tjekke om jeres tv's model nummer, som lider af problemerne, om der sidder et AUO eller Samsung panel i?

Der er vildt mange inde på avforums der beretter som dette problem :(( Havde ellers selv overvejet sådan en skærm...
Af jsj
mart198i skrev:
Ved I, jer der har haft problemer med jeres 65" skærm, om det er et Samsung panel eller et AUO panel der sidder/sad der i?
Er lidt nysgerrig, da jeg har læst at ca 80% af alle 55" (UE55HU7505) skulle være monteret med et AUO panel, som åbenbart ofte lider af Banding...

Efter at have læst en del inde på avforums.com, er jeg, ligesom dig, kommet frem til, at der i 55" modeller skulle sidde AUO paneler i mange af dem og at det primært er 55" som er berørt. Eftersigende skulle man i menu'en kunne se hvilken model nummer ens skærm har. Et eksempel på en model med AUO panel hedder fx. 55L1UU8EH, hvor "L" betyder, at det er et AUO panel. Disse AUO paneler skulle være slemt berørt af, at der er en kant rundt om hele skærmen (dog ikke hos alle), hvor farverne/lyset er anderledes ca. 1-2 cm fra rammen. Derudover skulle de også have en del bleeding. Hvis der sidder et Samsung panel i skærmen er koden istedet 55Axxxxx, hvor "A" står for at, det er et Samsung panel. Samsung paneler skulle være langt bedre, og skulle eftersigende være de paneler der sidder i de første versioner at tv'et.

Er der nogle der har mulighed for, at tjekke om jeres tv's model nummer, som lider af problemerne, om der sidder et AUO eller Samsung panel i?

Der er vildt mange inde på avforums der beretter som dette problem :(( Havde ellers selv overvejet sådan en skærm...
jep,netop på avforums har jeg også læst det samme..
men, jeg HAR bestilt et 7505, godt nok i 65", og da jeg spurgte min pusher i HIFI klubben om han kendte til det du/jeg har læst, så var hans svar at der altid er et SAMSUNG panel i, og grunden til at nogle har probs., er at de ikke sørger for at kalibrere deres skærm rigtigt. De sælger rigtig mange af de tv, og har sjældent probs med dem.....nu får jeg snart at se om et 65" kører som lovet, måske på mandag, senest tirsdag.

Jeg har ændret min bestilling til et Samsung UE65HU8505 i stedet for 7505'eren ;)
Senest rettet af jsj 29 dec 2014, 23:09, rettet i alt 2 gange.
Har et 55hu7505 og har ingen problemer med skærmen, screen uniformity mv er super god, klart bedre end på mit f7005 som dog var ok også, har heller ikke banding problemer . Kan dog ikke lige finde panel info?
Af jsj
troopa85 skrev:Har et 55hu7505 og har ingen problemer med skærmen, screen uniformity mv er super god, klart bedre end på mit f7005 som dog var ok også, har heller ikke banding problemer . Kan dog ikke lige finde panel info?
Positivt at høre, super godt :)
Af mart198i
jsj skrev:
mart198i skrev:

men, jeg HAR bestilt et 7505, godt nok i 65", og da jeg spurgte min pusher i HIFI klubben om han kendte til det du/jeg har læst, så var hans svar at der altid er et SAMSUNG panel i, og grunden til at nogle har probs., er at de ikke sørger for at kalibrere deres skærm rigtigt. De sælger rigtig mange af de tv, og har sjældent probs med dem.....nu får jeg snart at se om et 65" kører som lovet, måske på mandag, senest tirsdag.

Spændende. Er spændt på, at høre hvad du siger til det :) Har du evt. mulighed for, at give en update når du engang har haft tid til at se tv'et an? Og om du kan se hvilket panel der skulle sidde i? Jeg snakkede med en fra Samsung i går og han sagde godt nok også, at der sidder Samsung paneler i, men han virkede nu ikke specielt vel informeret.. ;)
Af troopa85
Fandt ud af det, har et Samsung panel 55a1uu8eh. Købt i hifiklubben Odense. Ingen lightbleed, banding eller noget, så der er måske noget om snakken med Samsung kontra AUO.

For at finde panel info trykker man følgende når tvet er slukket : info,mute,menu,power. Så starter tvet op og på første side skulle panel information stå. 55a for Samsung og 55l for AUO (55 hvis 55")

Og så en lille advarsel: når man trykker ovenstående nulstiller man åbenbart billede indstillingerne, så husk at få dem noteret inden.
Senest rettet af troopa85 20 dec 2014, 00:13, rettet i alt 1 gang.
Af mart198i
troopa85 skrev:Fandt ud af det, har et Samsung panel 55a1uu8eh. Købt i hifiklubben Odense. Ingen lightbleed, banding eller noget, så der er måske noget om snakken med Samsung kontra AUO.

For at finde panel info trykker man følgende når tvet er slukket : info,mute,menu,power. Så starter tvet op og på første side skulle panel information stå. 55a for Samsung og 55l for AUO (55 hvis 55")
Hvis man må spørge, hvornår købte du dit tv? :)
Af lindegaard
jsj skrev:
mart198i skrev:

det lyder spændende, glæder mig til at høre om det.

kalibrerer de det så for dig ??
Jeg kan hilse og sige at de 2 Hu 7505 som jeg havde hjemme led af banding og en stribe på midt. Det var 65 tommers udgaven. De blev naturligvis indstillet efter Flatpanels anbefalinger for Hu8505, nok det tætteste man kan komme uden en egentlig kalibrering. Og det er jeg i øvrigt temmelig skråsikker på ikke havde hjulpet en døjt.
Jeg stod i er elgiganten i fields og checked modellen efter i sømmene, og kunne umiddelbart ikke se noget, andet end at det muligvis faktisk ikke var den model der var beskrevet på prissedlen med info om modellen der stod udstillet.

Derfor:

Har ue65HU7505 ikke den der boks hvor alting tilsluttes, for derefter via et enkelt kabel at tilsluttes tv'et ?

For den der der var udstillet, havde både strømkabel og alle øvrige stik siddende direkte i diverse stik bagpå.

Så det må ha Været en anden model, desværre ingen ledige sælgere.
Af jsj
lindegaard skrev:Jeg stod i er elgiganten i fields og checked modellen efter i sømmene, og kunne umiddelbart ikke se noget, andet end at det muligvis faktisk ikke var den model der var beskrevet på prissedlen med info om modellen der stod udstillet.

Derfor:

Har ue65HU7505 ikke den der boks hvor alting tilsluttes, for derefter via et enkelt kabel at tilsluttes tv'et ?

For den der der var udstillet, havde både strømkabel og alle øvrige stik siddende direkte i diverse stik bagpå.

Den har sikkert været ok, ONE CONNECT boksen følger kun med 8505'eren, men kan tilkøbes 7505'eren.
8505'eren er på bud hos Komplet, fuuuuck den er fed :p
jsj skrev:
lindegaard skrev:Jeg stod i er elgiganten i fields og checked modellen efter i sømmene, og kunne umiddelbart ikke se noget, andet end at det muligvis faktisk ikke var den model der var beskrevet på prissedlen med info om modellen der stod udstillet.

Derfor:

Den har sikkert været ok, ONE CONNECT boksen følger kun med 8505'eren, men kan tilkøbes 7505'eren.
8505'eren er på bud hos Komplet, fuuuuck den er fed :p
Ok, kan ikke se nogen steder at den kun skulle følgende med 8505, ser man på Samsungs hjemmeside er den afbillede under modellen 7505 også

Syntes da også der burde kunne findes en pris på one connect i de forskellige butikker hvor de er udstillet, men
har endnu ikke set det...

8505 er flot, men buet....

Ser lige at den der boks der vises er evolution kit sek 2500u.

Er det så igennem den one connect foregår?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7